diapolitismiki_ekpaideush
Ανακοίνωση της Ενότητας - Αντίστασης - Ανατροπής

Δύο μήνες μετά τη νίκη της στις εκλογές η κυβέρνηση της ΝΔ αποδεικνύει ότι συνεχίζει το δρόμο που χάραξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ νομοθετώντας υπέρ του κεφαλαίου και ενάντια στην εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.

  • Χαρίζει κέρδη και υπερκέρδη στο κεφάλαιο και τις επιχειρήσεις με φοροαπαλλαγές και διαγραφή χρεών, με μειώσεις στα μερίσματα των μετόχων.
  • Προετοιμάζει μια εισβολή ιδιωτών στο ασφαλιστικό σύστημα μειώνοντας σταδιακά τις ασφαλιστικές εισφορές.
  • Για χάρη της «επιχειρηματικότητας» του ξένου και εγχώριου κεφαλαίου, το περιβάλλον, καταστρέφεται σε αιγιαλούς, Σκουριές, Ελληνικό, Φυλή (χωματερή). 
  • Με πιλότο την COSCO, αναζητά τρόπους να ιδιωτικοποιήσει τη ΔΕΗ αυξάνοντας και την τιμή του ρεύματος, που αυτή παρέχει.
  • Αφού υλοποίησε τα πρώτα αντεργατικά μέτρα με ρυθμίσεις εξπρές (βάσιμος λόγος απόλυσης κλπ), τώρα προωθεί αλλαγή των κλαδικών συμβάσεων και των εργασιακών σχέσεων, αλλά και τον νέο αντισυνδικαλιστικό νόμο, της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και καταγραφής, που σε συνδυασμό με το 50%+1 του ΣΥΡΙΖΑ για την ψήφιση απεργίας στα σωματεία, θέλει να περιορίσει κάθε αντίδραση στην επερχόμενη νέα αντεργατική και αντικοινωνική πολιτική μετατρέποντας τα σωματεία σε εξαρτήματα του κρατικού, κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.    

Η κυβέρνηση της ΝΔ κλιμακώνει την κατασταλτική πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει την πολιτική ευθυγράμμισης στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και τις επεμβάσεις, που, ανάμεσα στα άλλα, συνυπέγραψε τη μετατροπή της Ελλάδας σε Ευρωενωσιακό ανθρωποφύλακα με τη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας και με τον εγκλωβισμό των προσφύγων σε κολαστήρια τύπου Μόριας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας στα εκπαιδευτικά συνεχίζουν  την πολιτική των αιματηρών πρωτογενών πλεονασμάτων και επιταχύνουν τις συντηρητικές/αντιδραστικές πολιτικές:

  • Με την προώθηση της αξιολόγησης σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Η κυβερνητική εξαγγελία νέου νομοσχεδίου για την αξιολόγηση έως τον Δεκέμβρη-Γενάρη, μαζί με τα θετικά σχόλια της Κεραμέως για το υφιστάμενο πλαίσιο της αυτο-αξιολόγησης από το ΣΥΡΙΖΑ δείχνει αυτό που λέγαμε πάντα – και που λέει και ο ΟΟΣΑ. Η αυτο-αξιολόγηση ή αλλιώς «αποτίμηση» είναι το πρώτο βήμα για να δεχτούμε στη συνέχεια χωρίς αντιστάσεις και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού!
  • Με χιλιάδες κενά να καταγράφονται ακόμη στα σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Τέλη Σεπτέμβρη και δεν έχουν καλυφθεί ούτε τα μισά κενά στα γυμνάσια και τα λύκεια. Κατά τα άλλα, οι κήρυκες της «αριστείας» και της «νομιμότητας» θα ωρύονται για τις χαμένες ώρες, αποκλειστικά σε περίπτωση μαθητικών καταλήψεων!
  • Με την πολιτική της αδιοριστίας και της εργασιακής ομηρίας των αναπληρωτών-λάστιχο επιχειρείται με το σταγονόμετρο η κάλυψη των δεκάδων χιλιάδων κενών στη δημόσια εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση προωθεί την εφαρμογή του προσοντολογίου Γαβρόγλου (ν.4589) καταργώντας τα εργασιακά δικαιώματα του πτυχίου και ρητορεύοντας παραπλανητικά και για την ανάγκη ακριβούς προσδιορισμού των πραγματικών κενών εκτός της Ειδικής Αγωγής, όταν κάθε χρόνο οι αναπληρωτές συνάδελφοι ξεπερνούν τους 30.000. Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση επιχειρεί τον κατακερματισμό των υλικών συμφερόντων των αναπληρωτών στη μόνιμη και σταθερή εργασία μέσω μαζικών διορισμών, ώστε να ανοίξει τον δρόμο για την επαναφορά του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και, συνεπώς, ακόμα πιο αντιδραστικών συστημάτων πρόσληψης. Έτσι, οι μόνιμοι διορισμοί μετατίθενται στην καλύτερη περίπτωση μετά το 2021, με ένα σύστημα διορισμού που οδηγεί σε… απολύσεις (!), ύστερα από δεκατρία χρόνια αδιοριστίας! Αυτές οι πολιτικές επιλογές αφενός είναι συνέπεια των προϋπολογισμών λιτότητας και των αιματοβαμμένων πρωτογενών πλεονασμάτων και αφετέρου άρρηκτα συνδεδεμένες με την αξιολόγηση, την προπαγάνδα της αριστείας και τελικά την άρση της μονιμότητας. Άλλωστε, ΟΟΣΑ το έχει πει καθαρά: η Ελλάδα έχει «γερασμένο» εκπαιδευτικό προσωπικό - όπου με 3-4 χρόνια αδιοριστίας θα είναι ακόμα πιο γερασμένο. Γι’ αυτό προτείνει ένα σύστημα διορισμού σύμφωνα με το οποίο ανά πενταετία θα αξιολογείται ξανά ο εκπαιδευτικός για να συνεχίσει να εργάζεται στο δημόσιο σχολείο. Με απολύσεις στο βάθος και εκ περιτροπής εργασία υπολογίζουν να «πετάξουν έξω τα άλογα όταν γεράσουν» και να «ανανεώσουν» το προσωπικό.
  • Mε τα ιδεολογήματα της δήθεν αριστείας και της παιδείας για λίγους και εκλεκτούς, τη συντηρητική στροφή στην εκπαιδευτική διαδικασία (δηλώσεις Κεραμέως για σχολική ιστορία, ιεροδιδάσκαλους, σημαία, επιθέσεις σε συναδέλφους που εξέφρασαν διαφορετικές, από τις κυρίαρχες, ερμηνείες της ιστορίας).
  • Με χιλιάδες παιδιά προσφύγων που διαμένουν στα καμπς σε όλη την Ελλάδα να μην μπορούν να πάνε σχολείο. Σε αυτά τα πολύ σημαντικά και επείγοντα προβλήματα προστέθηκε και η εγκύκλιος του Υπουργού Εργασίας κου Βρούτση, που αποκλείει τους πρόσφυγες από την έκδοση ΑΜΚΑ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν τα απαραίτητα εμβόλια ώστε να βγάλουν ΑΔΥΜ. Επιπλέον, οι βίαιες και κατασταλτικές εκκενώσεις των καταλήψεων έχουν μία ακόμη σημαντική συνέπεια. Επί της ουσίας αποκλείουν τα παιδιά των προσφύγων από την εκπαίδευση, παίρνοντάς τους μακριά από τις γειτονιές που έμεναν και τα σχολεία που φοιτούσαν.

 

Η επιχείρηση «νόμος και τάξη», που ξεκίνησε με την κατάργηση του ασύλου το κατακαλόκαιρο, κλιμακώθηκε με τις δηλώσεις Άδωνι ότι τα εμπόδια στις «επενδύσεις» θα συνιστούν ποινικό αδίκημα και συνεχίστηκαν με τη μιντιακή επίθεση και τις αστυνομικές επιχειρήσεις στα Εξάρχεια και στις καταλήψεις άδειων κτιρίων που στέγαζαν πρόσφυγες, δείχνει ένα δυνατό και ταυτόχρονα αδύναμο σημείο της νέας κυβέρνησης. Το αδύναμο είναι ότι γνωρίζει ότι στο επίπεδο της οικονομίας θα διαψευστούν γρήγορα οι ψεύτικες υποσχέσεις για φοροελάφρυνση των λαϊκών στρωμάτων. Και άρα στρέφει τη συζήτηση στο, αβανταδόρικο για το ακροατήριο της και για το διπολικό παιχνίδι με το ΣΥΡΙΖΑ, θέμα «νόμος και τάξη». Το δυνατό είναι ότι γνωρίζει ό,τι με βάση την απογοήτευση από την πολιτική ΣΥΡΙΖΑ δημιουργείται χώρος για ηγεμονία όχι μόνο πολιτική στα πλαίσια ανοχής της λογικής του μονοδρόμου, αλλά και ιδεολογική με την ενεργητική στήριξη του. Με μια συνολική αντεπίθεση των «αξιών» του νεοφιλελευθερισμού, της καταστολής του ταξικού αντιπάλου, του ρατσισμού, με τον εκφασισμό της δημόσιας ζωής να γίνεται πολιτική του συστήματος.

 

ΟΥΤΕ ΛΕΠΤΟ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΚΑΙ ΧΑΡΙΤΟΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!

Συνάδελφοι, γνωρίζουμε ότι κυριαρχεί η μοιρολατρία. Αυτή εξάλλου ήταν και η μεγαλύτερη προσφορά του ΣΥΡΙΖΑ στα ντόπια και τα διεθνή αφεντικά. Σ’ έναν λαό που αμφισβήτησε τα μνημόνια, του είπαν ότι δεν υπάρχει εναλλακτική, ότι δεν μπορεί με τους αγώνες του να νικήσει.

Δεν είναι όμως έτσι! Ο αγώνας φέρνει αποτελέσματα. Στα μικρά ζητήματα, όπως σε αυθαιρεσίες της ΔΙΔΕ Πειραιά στις τοποθετήσεις συναδέλφων, με την κινητοποίηση των αναπληρωτών και της ΕΛΜΕ, η διοίκηση μαζεύτηκε. Ολιγομελή τμήματα εγκρίθηκαν μόνο μετά από πιέσεις και διαμαρτυρίες. Αν ξεσηκωθούμε οι σχεδόν 150.000 μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δε μπορούμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας;

 

ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΥΧΕΣ ΜΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ!

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ!

 

Οι σημερινές ηγεσίες των σωματείων υπονομεύουν τους αναγκαίους αγώνες αντίστασης στην κυρίαρχη πολιτική. Καλούμε τους συναδέλφους μέσα από τις ΕΛΜΕ, να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Να οργανώσουν την αγωνιστική απάντηση των εκπαιδευτικών μέσα από τις γενικές συνελεύσεις, επαναφέροντας στο προσκήνιο όλα τα αιτήματα αιχμής του κλάδου για τους αξιοπρεπείς μισθούς και συντάξεις, για μείωση του ορίου συνταξιοδότησης από τα 67, την επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού, τους μαζικούς διορισμούς, την αντίσταση στην αξιολόγηση-μισθολογική καθήλωση-κατηγοριοποίηση των σχολείων και στο βάθος απόλυση, την ελεύθερη συνδικαλιστική δράση, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Να συμβάλλουν μέσα από τον οριζόντιο και από τα κάτω συντονισμό μεταξύ τους – και με άλλα σωματεία - αλλά και με τους γονείς και τους μαθητές στη διαμόρφωση ισχυρού μετώπου ανατροπής των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών μέτρων. Όσο δεν περπατάμε έναν τέτοιο δρόμο, θα εμπεδώνεται ο γραφειοκρατικός και κρατικός συνδικαλισμός και μαζί με αυτόν και η αίσθηση ανημποριάς. Από την άλλη, οι χαμηλής έντασης και σε χωριστούς δρόμους αγώνες διαμαρτυρίας του ΠΑΜΕ υποβιβάζουν το κίνημα σε μικροπολιτικά συμφέροντα, χωρίς σχέδιο ενωτικής κινητοποίησης του κόσμου της εργασίας και κλιμάκωσης για να ανοίξει ο δρόμος της πραγματικής ανατροπής της κυρίαρχης πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ.

Ως Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής πιστεύουμε ότι για να βγουν μαζικά οι διεκδικήσεις μας στο προσκήνιο, πρέπει να ξεπεράσουμε αυτές τις γραφειοκρατικές λογικές, να προσπεράσουμε το υποταγμένο και κυβερνητικό συνδικαλισμό με κινήσεις και πρωτοβουλίες στη βάση και με συντονισμό των σωματείων!

 

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΡΓΑΣΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΝΑ ΠΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Δωρεά από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής Μονίμων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση