Thumbnail
Η αναφορά της Έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αλλαγές στο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών - Πως αντιμετωπίζει μεταθέσεις, μοριοδότηση, παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια - Μεγάλος ο αριθμός των αναπληρωτών

Στις αλλαγές στο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών αναφέρεται η νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα.

Όπως τονίζεται, αναλυτικότερα, με τον νόμο 4589/2019 τροποποιήθηκαν οι όροι για τον διορισμό εκπαιδευτικών. Το νέο σύστημα προσλήψεων καταργεί την προηγουμένως υποχρεωτική συμμετοχή σε εξετάσεις σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο και τις γνώσεις παιδαγωγικής.

Αντιθέτως, βασίζεται αποκλειστικά σε ένα σύστημα μορίων που χορηγούνται με βάση τα ακαδημαϊκά προσόντα, τα έτη υπηρεσίας και κοινωνικά κριτήρια, όπως ο αριθμός τέκνων στο νοικοκυριό. 

Η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, η οποία προηγουμένως ήταν υποχρεωτική για τη δυνατότητα συμμετοχής στις εξετάσεις διορισμού εκπαιδευτικών, μπορεί πλέον να αποκτηθεί έως 2 έτη μετά τον διορισμό.

Η μοριοδότηση για δεύτερους και μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στο διδακτικό αντικείμενο ή στα παιδαγωγικά προβλεπόταν στον προηγούμενο νόμο, αλλά δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ. Πλέον δεν ισχύουν ειδικές απαιτήσεις για την αναγνώριση των επιπλέον τίτλων σπουδών. Ο νέος νόμος στην πραγματικότητα εστιάζει στην τακτοποίηση της κατάστασης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και όχι στον εκσυγχρονισμό του συστήματος πρόσληψης εκπαιδευτικών.

Ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι μεγάλος και οι εκπαιδευτικοί αυτοί υπηρετούν το σύστημα ενίοτε επί πολλά έτη. Επιπλέον, θεμελιώδεις προκλήσεις όσον αφορά την ισότητα εξακολουθούν να υπάρχουν στο κεντρικό σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών.

Πολύ συχνά, οι νεοδιορισθέντες και, κατά συνέπεια, λιγότερο έμπειροι εκπαιδευτικοί και σχολικοί διευθυντές υπηρετούν στις περισσότερο μειονεκτικές και, επομένως, λιγότερο προτιμητέες σχολικές μονάδες και περιοχές.

Οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών βασίζονται σε μόρια, ενώ πριμοδοτήσεις χορηγούνται σε αυτούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές.

Ο συνδυασμός του κεντρικού συστήματος διορισμού και του συστήματος μεταθέσεων υπονομεύει τη συνέχεια και την ποιότητα της διδασκαλίας σε μειονεκτικά σχολεία.

Επιπλέον, η απουσία λογοδοσίας και παρακολούθησης έχει δημιουργήσει μια παράδοξη κατάσταση όπου οι εκπαιδευτικοί έχουν σχεδόν απεριόριστη ελευθερία όσον αφορά την άσκηση του επαγγέλματός τους στο επίπεδο του σχολείου, παρότι η κανονιστική συμβολή των αρχών είναι ισχυρή (Stamelos et al., 2012). 

Δείτε ακόμη:

Κομισιόν: «Οι εκπαιδευτικοί έχουν περιορισμένο χρόνο διδασκαλίας και μικρές τάξεις»

Κομισιόν: Σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση - Περιορισμένη η ελκυστικότητά της

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καθηγητές μουσικής
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
ypaith.jpg
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά