Thumbnail
«Τα περιστατικά αυτά ανέδειξαν για μια ακόμη φορά τα συσσωρευμένα προβλήματα των σχολείων της πόλης μας και έρχονται να προστεθούν στα ζητήματα στέγασης των μαθητών»

Πλημμυρισμένες αίθουσες και διαδρόμους αντιμετώπισαν μαθητές και εκπαιδευτικοί σε σειρά σχολείων του κέντρου των Ιωαννίνων, σύμφωνα με την καταγγελία της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών.

Πιο αναλυτικά, «στο 1ο ΓΕΛ οι διάδρομοι πλημμύρισαν (στο ίδιο σχολείο που πέρυσι έπεσαν σοβάδες σε τάξεις), στο 7ο Γυμνάσιο σημειώθηκε εισροή νερού, στο 4ο ΓΕΛ πλημμύρισαν οι αίθουσες του τρίτου ορόφου, στο Δημοτικό της Ζωσιμαίας επίσης πλημμύρισαν οι αίθουσες του τρίτου ορόφου, ενώ γονείς ανέφεραν ότι πλημμύρισαν και χώροι στο 3ο Δημοτικό (Μαρούτσειο)».

Η ΑΣΕ εκφράζει επίσης ανησυχίες και για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων του Δήμου Ιωαννιτών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΣΕ:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΡΟΠΟΝΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ.

ΝΑ  ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗΣ - ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΘΩΡΑΚΙΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥΣ

Η πρώτη μεγάλη νεροποντή της σχολικής χρονιάς ανέδειξε τα χρόνια σοβαρά προβλήματα κτιριακής υποδομής των σχολείων της πόλης μας.

Σε μια σειρά σχολείων του κέντρου των Ιωαννίνων, μαθητές και εκπαιδευτικοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με πλημμυρισμένες αίθουσες και διαδρόμους. Συγκεκριμένα, στο 1ο ΓΕΛ οι διάδρομοι πλημμύρισαν (στο ίδιο σχολείο που πέρυσι έπεσαν σοβάδες σε τάξεις), στο 7ο Γυμνάσιο σημειώθηκε εισροή νερού, στο 4ο ΓΕΛ πλημμύρισαν οι αίθουσες του τρίτου ορόφου, στο Δημοτικό της Ζωσιμαίας επίσης πλημμύρισαν οι αίθουσες του τρίτου ορόφου, ενώ γονείς ανέφεραν ότι πλημμύρισαν και χώροι στο 3ο Δημοτικό (Μαρούτσειο).

Τα περιστατικά αυτά ανέδειξαν για μια ακόμη φορά τα συσσωρευμένα προβλήματα των σχολείων της πόλης μας και έρχονται να προστεθούν στα ζητήματα στέγασης των μαθητών που προέκυψαν το τελευταίο διάστημα με αφορμή και την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής χωρίς χρηματοδότηση και πρόβλεψη σχολικής στέγης για τους μικρούς μαθητές. Αν για κάποιους είναι απλά μια αναμενόμενη απόρροια των φυσικών φαινομένων ή των οικονομικών συνθηκών  όλα τα παραπάνω, για μας αποτελεί εσκεμμένη-εγκληματική αδιαφορία για την ποιότητα και τις συνθήκες μόρφωσης των παιδιών μας. Γιατί είναι τουλάχιστον απαράδεκτο στη δεύτερη 10ετία του 21ΟΥ αιώνα να βλέπουμε τα σχολεία της πόλης μας, «ολοήμερα»,  «ευέλικτα»,  «καινοτόμα» ή όπως αλλιώς τα ονομάζουν οι αρμόδιοι, να λειτουργούν  σε υπόγειες αίθουσες, σε τάξεις χωρισμένες στα δυο με γυψοσανίδες, σε ακατάλληλα μισθωμένα κτήρια, σε σχολεία χωρίς αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, χωρίς κλειστό γυμναστήριο, χωρίς βιβλιοθήκη, χωρίς τραπεζαρία, με τσιμενταρισμένα προαύλια χωρίς ένα δένδρο, με νηπιαγωγεία σε μισθωμένα κτήρια χωρίς παιδική χαρά.

Την ίδια ώρα ανησυχούμε για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων του Δήμου Ιωαννιτών. Ενώ είμαστε μια από τις πιο σεισμογενείς χώρες της Ευρώπης το γεγονός αυτό δεν είδαμε  ανησυχεί ιδιαίτερα τις προηγούμενες δημοτικές αρχές. Το 62% των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του λεκανοπεδίου, έχουν ανεγερθεί πριν το 1985. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι έχουν κτιστεί πριν τον αντισεισμικό κανονισμό το 1985 που βάζει κάποιους στοιχειώδεις κανόνες ανέγερσης δημοσίων κτιρίων. Και στο υπόλοιπο 32% όμως υπάρχει ζήτημα: Βλέπουμε κτήρια ασυντήρητα αφημένα στη φθορά του χρόνου και της χρήσης, με σαθρούς σοβάδες, ετοιμόρροπες υδρορροές, αίθουσες διδασκαλίας διαβρωμένες από υγρασίες, κλιμακοστάσια που κατακλύζονται με νερά από τις πρώτες βροχές, κουφώματα χωρίς θερμομόνωση, καλοριφέρ που ακροβατούν και δεκάδες άλλα οικοδομικά προβλήματα που συχνά καθιστούν το κτήριο όχι μόνο δομικά αλλά και στατικά επικίνδυνο. Υπάρχουν σχολεία που έχουν  κατασκευαστεί πριν το 1959 (πχ Ακαδημία, Καπλάνειο κ.ά)  δηλαδή χωρίς καμιά αντισεισμική μελέτη χωρίς σύγχρονο Αντισεισμικό Υπολογισμό. Κι ενώ αυτά είναι γνωστά σε όλους, καμιά ουσιαστική ενέργεια δεν είδαμε να γίνεται τα προηγούμενα χρόνια από Δημοτικές και Περιφερειακές Αρχές. Έφτασαν σε σημείο πριν λίγα χρόνια με αφορμή σεισμό, να ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να …πραγματοποιήσουν ελέγχους στατικότητας των κτηρίων !!!!

Η λύση είναι μια και είναι μονόδρομος: άμεσα να εκπονηθεί και να υλοποιηθεί από την Πολιτεία την Περιφέρεια και το Δήμο  ένα σχέδιο έτσι ώστε σε ένα βάθος χρόνου 10ετίας να επισκευασθούν – ενισχυθούν στατικά τα επικίνδυνα σχολεία ή να κατεδαφισθούν (αν κάπου χρειάζεται) και να κατασκευαστούν καινούργια, αρχής γενομένης από αυτά που χαρακτηρίζονται υψηλής σεισμικής επικινδυνότητας.  Η εξασφάλιση σύγχρονων – ασφαλών – δημόσιων σχολικών υποδομών, η λήψη άμεσα μέτρων για την αντιμετώπιση των ζημιών και τον έλεγχο των σχολικών μονάδων αφορά τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή χιλιάδων παιδιών, εκπαιδευτικών,  εργαζόμενων στο χώρο. Αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας.

Διεκδικούμε:

1. Να αποκατασταθούν ΑΜΕΣΑ και έγκαιρα όλες οι φθορές που προκλήθηκαν. Να ελεγχθούν όλα τα σχολικά κτίρια. Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι και όχι μόνο οπτικοί από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία. Ο ουσιαστικός - ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων να γίνει ΑΜΕΣΑ σε όλα τα επίπεδα (αντιπλημμυρική προστασία – στατική επάρκεια – έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης).

2. Να δρομολογηθεί ή κατασκευή σύγχρονων κτηριακών συγκροτημάτων με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους.

3. Να εξασφαλισθούν χρηματοδότηση και επιστημονικό εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να ενισχυθεί αποφασιστικά ο έλεγχος στα σχολεία σε μόνιμη και σταθερή βάση. Να σταματήσει η απαράδεκτη μετακύλιση της ευθύνης των ελέγχων στους εκπαιδευτικούς!!!

4. Να συνταχθεί μητρώο ελέγχων που θα επικαιροποιείται περιοδικά.

5. Ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής με εξασφάλιση της αναγκαίας κτιριακής υποδομής.

6. Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή και η συντήρησή της, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
katalipsi
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
Η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς τα ονόματα των μαθητών, οι οποίοι ήταν μέλη του 15μελούς κατά τη...
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
kina
Κίνα: Στις φλόγες ουρανοξύστης στο Σενζέν – Ισχυρή έκρηξη και καταστροφές από το ωστικό κύμα
Τεράστια έκρηξη σε ουρανοξύστη της Σενζέν - Εικόνες χάους και μνήμες «Δίδυμων Πύργων»
Κίνα: Στις φλόγες ουρανοξύστης στο Σενζέν – Ισχυρή έκρηξη και καταστροφές από το ωστικό κύμα
zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών