πίνακας μαθήτρια μαθηματικά
ΠΥΣΔΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης

Λίγο μετά το πρώτο κουδούνι η εικόνα που παρουσιάζουν τα σχολεία σε Κεφαλονιά και Ιθάκη είναι για άλλη μια χρονιά αποκαρδιωτική.

 Η νέα κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική των προκατόχων της, που διαλύουν το δημόσιο σχολείο και υποβαθμίζουν παραπέρα την εκπαίδευση. Τη στιγμή που κάθε χρόνο τέτοια εποχή βοά η αμείλικτη πραγματικότητα των σχολείων, η κυβέρνηση κωφεύει στο δίκαιο αίτημα των περίπου 33.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μάλιστα, παρόλο που οι εκπαιδευτικές ανάγκες είναι συγκεκριμένες και καταγεγραμμένες, η πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών Γενικής παιδείας δεν κάλυψε τοπικά περισσότερο από το 22% των κενών, ενώ στην Ειδική εκπαίδευση περίπου το 42%, σε αντίθεση με την πάγια θέση της ΕΛΜΕ Κ.Ι που είναι η κάλυψη όλων των κενών. Έως τώρα με αγώνες  έχουμε κερδίσει εγκρίσεις  πολλών τμημάτων χαρακτηρισμένων ως ολιγομελή,  πράγμα που δημιουργεί μια διαφορετική εικόνα των κενών που υπάρχουν στα σχολεία πιο κοντά στην πραγματικότητα . Και ο αγώνας συνεχίζεται!

Στις συνεδριάσεις  του ΠΥΣΔΕ για τις τοποθετήσεις και τις διαθέσεις εκπ/κων  η αιρετή της ΑΣΕ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ , κατέθεσε  τις θέσεις της ΕΛΜΕ, έτσι ώστε οι συνάδελφοι που θα διατεθούν να είναι μόνο εκείνοι που το επιθυμούν. Σε καμία περίπτωση να μη γίνεται διάθεση συναδέλφου χωρίς τη θέλησή του. Καθώς επίσης οι διατιθέμενοι (σε άλλα σχολεία Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας) να μην καλύπτουν πάνω από δύο σχολεία συνολικά.

  ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  κατέθεσε τη θέση να τηρηθούν κανόνες στις τοποθετήσεις (το ΠΔ 50 προβλέπει την σειρά: υπεράριθμοι, διάθεση, απόσπαση), ώστε να διασφαλιστούν όλοι οι συνάδελφοι που είναι στην λεγόμενη «διάθεση του ΠΥΣΔΕ».  Διαφώνησε με τη θέση των αιρετών της ΚΙ.ΚΑ για εξατομικευμένη εξέταση όλων των συναδέλφων που καταστρατηγεί κάθε γενικό και ισότιμο για όλους κανόνα και ανοίγει πόρτες και παράθυρα  στην αυθαιρεσία και τη διαπλοκή . Οι τοποθετήσεις των εκπ/κών δεν μπορεί να  γίνονται με κριτήρια διαφορετικά για τον καθένα. Έχει κατακτηθεί ένα ενιαίο πλαίσιο (ΠΔ 50) που η εξατομικευμένη εξέταση κάθε συναδέλφου ουσιαστικά το καταργεί.

Διαφώνησε στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα από δύο σχολεία. Η δικαιολογία της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ ότι τάχα παραμένουν ακάλυπτοι από ωράριο οι συνάδελφοι είναι έωλη, αφού φορτώνονται και με μια σειρά άλλες εργασίες, αλλά και υποκριτική, αφού μετά την εξακτίνωσή τους σε 3 και 4 σχολεία  προκειμένου να καλύψουν ωράρια, έρχεται η απελευθέρωση  και της τρίτης ανάθεσης που αναγκάζει  σε ακόμη μεγαλύτερη κινητικότητα.  Ζήτησε να γίνει χρήση του ωραρίου των βιβλιοθηκών και γιατί πρέπει να λειτουργήσουν (με προκήρυξη των θέσεων ), αλλά και γιατί μπορεί εκεί  να συμπληρώσουν ωράριο συνάδελφοι που μετά τις τοποθετήσεις τους είναι με ακάλυπτο ωράριο..

Στο θέμα του ωραρίου είναι σημαντικό να κατανοηθεί ότι τα αλλεπάλληλα μέτρα των κυβερνήσεων ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα κ.α ), δημιουργούν όλο και περισσότερα ακάλυπτα ωράρια και όλο και μεγαλύτερο φόβο στους συναδέλφους να τα συμπληρώσουν ελαστικοποιώντας περαιτέρω τις εργασιακές τους σχέσεις. 

Υπενθύμισε την ανάγκη για την λειτουργία της  ΜΝΑΕ(Μια Νέα Αρχή για τα Επαλ) και για την περαιτέρω στελέχωση του  ΕΚΦΕ.

Καταγγέλλουμε την αυθαιρεσία των διορισμένων μελών του ΠΥΣΔΕ που ανάγκασαν τους αναπληρωτές των κλάδων ΠΕ02 και ΠΕ80, να συμπληρώσουν 2 αιτήσεις επιλογής σχολείων, (μιας μόνιμης και μιας προσωρινής), έχοντας στη διάθεση τους διαφορετικά κενά για την κάθε μια. Η δικαιολογία για την παραπάνω διαδικασία ήταν να μην μείνουν τάχα, ακάλυπτα κάποια περιφερειακά σχολεία. Όμως, έτσι καταστρατηγείται το δικαίωμα επιλογής των συναδέλφων αναπληρωτών,  αναστατώνεται η ζωή τους  αφού είναι εντελώς στον αέρα το πότε θα καλυφθούν τα κενά όπου προσωρινά τους έστειλαν, δημιουργείται πρόβλημα στα προγράμματα των σχολείων και εν τέλει, ούτε έτσι καλύπτονται όλα τα περιφερειακά σχολεία, τα οποία έχουν όντως μεγάλο πρόβλημα. Ουσιαστικά πρόκειται για μια διαχειριστική κίνηση στην κατάσταση που δημιουργεί η τακτική του υπουργείου, που ενώ οφείλει να δώσει  λύση με την κάλυψη όλων των κενών σε μία φάση, μετακυλύει  το πρόβλημα της χρόνιας αδιοριστίας  στις πλάτες των συναδέλφων αναπληρωτών οι οποίοι ταλαιπωρούνται εδώ και αρκετά χρόνια τώρα !!!

Η εκπρόσωπος της ΑΣΕ κατέθεσε ως συνολικό πλαίσιο τις θέσεις της ΕΛΜΕ-ΚΙ   :

  • Έως 20 μαθητές σε τμήματα Γενικής Παιδείας χωρίς κατώτατο όριο
  • Έως 15 μαθητές σε τμήματα προσανατολισμού χωρίς κατώτατο όριο,
  • έως 10  μαθητές σε εργαστήρια,

Αυτά τα όρια σε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία εξασφαλίζουν σωστή εκπαιδευτική διαδικασία, κανένας να μην περισσεύει, κανένας να μην χρειάζεται να τρέχει σε 3- 4 σχολεία για συμπλήρωση του ωραρίου του.

Συνάδελφοι

Η φετινή Α΄ φάση προσλήψεων καταδεικνύει για άλλη μια φορά και με τον πιο ηχηρό τρόπο, ότι οι χιλιάδες συνάδελφοι αναπληρωτές, στην πράξη αναπληρώνουν τον ίδιο τους τον εαυτό, δεν καλύπτουν έκτακτα κενά αλλά λιγότερες, ακόμα και από τις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολειών. Η ίδια η πραγματικότητα επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα χιλιάδων μόνιμων διορισμών, την άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία που ξεπερνούν τους 33.000. Ταυτόχρονα, τα σχολεία ξεκινούν με χιλιάδες κενά αφού ακόμη και αυτές οι προσλήψεις δεν καλύπτουν όλες τις πραγματικές ανάγκες.

Εδώ και τώρα να πραγματοποιηθεί Β΄ φάση προσλήψεων και να καλυφθούν όλα τα κενά.

Για όλους τους παραπάνω λόγους η αιρετή της ΑΣΕ καταψήφισε την διαδικασία.

Συνάδελφοι, τα παραπάνω δείχνουν ότι χρειάζεται συσπείρωση στο σωματείο κι όχι μεμονωμένες και αναποτελεσματικές κινήσεις, οργανωμένη - συλλογική δράση κι όχι παραγοντισμοί και αυθαιρεσίες.

 

                                                                                                                Αργοστόλι 16/09/19

Μεμελετζόγλου Ελένη (Τακτικό μέλος)

Πεντογάλου Διονυσία (Αναπληρωματικό μέλος)

αιρετές με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών

(που στηρίζει το ΠΑΜΕ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΚΑΡΔΑΜΟ
Ένα πολύ σημαντικό λαχανικό που πρέπει να τρως για να ζήσεις ως τα βαθιά γεράματα
Δεν είναι τυχαία η τοποθέτηση κάποιου, ο οποίος , όταν αναφέρεται στην θεραπεία ενός ασθενούς από μία πάθηση λέει τη φράση «αυτός καρδάμωσε» - Ενα...
Ένα πολύ σημαντικό λαχανικό που πρέπει να τρως για να ζήσεις ως τα βαθιά γεράματα
naksos.jpg
Νάξος και μικρές Κυκλάδες φιγουράρουν σε διεθνή μέσα - Στις πρώτες θέσεις για αξέχαστες διακοπές
«Τα λευκά μάρμαρα, οι αρχαίοι ναοί και οι γιγαντιαίοι Κούροι είναι "μάρτυρες" της πλούσιας μακραίωνης ιστορίας του μυθικού νησιού»
Νάξος και μικρές Κυκλάδες φιγουράρουν σε διεθνή μέσα - Στις πρώτες θέσεις για αξέχαστες διακοπές
33-your-childs-teacher-happy-kids-classroom.jpg
Το μυστικό των ανθρώπων που είναι οι πιο ευτυχισμένοι στον κόσμο
Η Ελλάδα βρίσκεται φέτος στην 64η θέση, καθώς υποχώρησε κατά έξι θέσεις σε σχέση με το 2023 που είχε βρεθεί στην 58η θέση της λίστας
Το μυστικό των ανθρώπων που είναι οι πιο ευτυχισμένοι στον κόσμο