Thumbnail
Σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η Ελλάδα κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών στην ΕΕ.

Είναι ιδιαίτερα ανησυχητική η συχνότητα των  τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην χώρα μας  αλλά ειδικότερα στην πόλη της Χίου και στην ευρύτερη περιφέρεια . Είναι θέμα πολύ σοβαρό και  θα έπρεπε να έχει απασχολήσει όλη την τοπική κοινωνία  και όχι  μόνο ως αναφορά μετά από ένα περιστατικό.

Για να δοθεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για το θέμα ,χρειάζεται συνεργασία φορέων και όχι αυθαιρεσίες και επικάλυψη αρμοδιοτήτων. Συγχρόνως οφείλουμε ως πολίτες να αντιληφθούμε τις προσωπικές ευθύνες που έχουμε και να μην κάνουμε μόνο κριτική και εκ των υστέρων διαπιστώσεις και εύκολη απονομή ευθυνών.

Σε αυτό το πλαίσιο η άποψη μου είναι ότι η κυκλοφοριακή αγωγή θα πρέπει να ενταχθεί στο πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευση, ως βασικό μάθημα και όχι ως πρόγραμμα επιλογής. Όταν τα παιδιά διδαχθούν σωστά  και επαρκώς την κυκλοφοριακή αγωγή θα αποκτήσουν την απαραίτητη παιδεία και ωε ενήλικοι θα γίνουν πρωταρχικά σωστοί οδηγοί. Η στάση ζωής  όλων μας διαμορφώνεται από  την νεαρή ηλικία.

Πιστεύω ότι το βασικό πρόβλημα είναι η ελλιπής γνώση, η έλλειψη ακόμα και στοιχειώδους αγωγής γύρω από το θέμα, η υποκουλτούρα και η νοοτροπία που μας χαρακτηρίζει ως λαός, ότι όλα μπορούμε να το κάνουμε και δεν θα κινδυνεύσουμε τόσο εμείς αλλά και οι συνάνθρωποι μας. Η Παιδεία και η αλλαγή νοοτροπίας είναι βασικός παράγοντας επίλυσης πολλών θεμάτων που μας απασχολούν σαν κοινωνία. Αναφέρω  ενδεικτική  περίπτωση :έφηβοι χωρίς δίπλωμα και κράνος οδηγούν μηχανάκι και στις περισσότερες φορές εις γνώση των γονέων τους. Αυτό δεν είναι θέμα παιδείας και νοοτροπίας;

Έρχομαι τώρα στο κομμάτι ευθύνης του Δήμου και της Περιφέρειας που είναι αρμόδιοι για την ποιότητα των δρόμων που κυκλοφορούμε και για την οδική σήμανση. Μια βόλτα στους δρόμους της Χίου, μας δίνει απαντήσεις, αν και το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει κινήσεις καλυτέρευσης του οδικού δικτύου. Συνεχίζουν όμως να υπάρχουν δρόμοι με λακκούβες, μπαλώματα ,ανύπαρκτα φανάρια σε κόμβους που αυξάνουν την επικινδυνότητα και πρόχειρος σχεδιασμός σε αρκετές περιπτώσεις.

Νομίζω ότι η πρόληψη ,ο σωστός σχεδιασμός ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής αγωγής και παιδείας και η αλλαγή νοοτροπίας  θα βοηθήσουν σημαντικά να μην θρηνούμε θύματα στους δρόμους του νησιού μας .

Ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας.

 

Ευαγγελία Μανιτσούδη-εκπαιδευτικός

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρπαθος
Διακοπές στην Κάρπαθο: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για το 2025​​​​​​​​
Ο Δήμος Καρπάθου οργάνωσε τον Σεπτέμβριο δημοσιογραφικές αποστολές από Πολωνία και Σουηδία, με στόχο την έγκαιρη προβολή για τη νέα σεζόν
Διακοπές στην Κάρπαθο: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για το 2025​​​​​​​​