Θέματα Φυσικής: Ξεπλένοντας αμαρτίες
Του Αντώνη Παπαδόπουλου, Φυσικού

Αυτή η ιστορία που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο την ίδια ακριβώς εποχή, καταντά γραφική και αξιοθρήνητη. Και αναφέρομαι στα θέματα Φυσικής των πανελλαδικών εξετάσεων. 

Και σε αυτό το κακόγουστο θέατρο, οι διάφοροι επαγγελματίες (φροντιστές, ιδιατεράδες κλπ) απελπισμένοι βρίσκουν συμπρωταγωνιστές τους επαγγελματίες της παραπληροφόρησης (δημοσιογράφοι, σαιτς, μπλοκ, κλπ).

Σε ότι αφορά λοιπόν τα φετινά θέματα στην Φυσική, μερικές παρατηρήσεις:

Οι καλά διαβασμένοι μαθητές με άνεση έφταναν στο 15, αφού τα αντίστοιχα θέματα ήταν τετριμμένα, και κάποια ακριβώς μέσα από το σχολικό βιβλίο. Οι άριστοι μαθητές με άνεση έφταναν το 20! Δεν μένει παρά να περιμένουμε να δούμε τα στατιστικά του μαθήματος σε μερικές μέρες.

Ναι κάποια από τα θέματα είχαν αρκετές μαθηματικές πράξεις. Ε και; Τα μαθηματικά ως γνωστόν είναι το απαραίτητο εργαλείο της Φυσικής. Δεν θα μπορούσε κι αλλιώς. Από αυτό μέχρι να οδύρονται κάποιοι γιατί έπρεπε οι μαθητές να λύσουν ένα σύστημα 5 εξισώσεων, επιπέδου γυμνασίου υπάρχει διαφορά. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η επιτροπή έδινε στην ουσία (θέμα Δ2) και την επιτάχυνση ώστε να χρησιμοποιηθεί και από αυτούς που δεν μπόρεσαν να λύσουν τα μαθηματικά στο προηγούμενο θέμα.

Μου κάνει όμως εντύπωση που κανείς από όλους τους πικραμένους σχολιαστές δεν παρατήρησε το μοναδικό φάουλ της επιτροπής και των θεμάτων της. Δηλαδή ότι πχ στο θέμα Β υπήρχε πάλι «στερεό σώμα» και καθόλου «κύματα». Το πάλι αναφέρεται στο ότι είναι δεδομένο ότι κάθε χρόνο το θέμα Δ είναι "στερεό", ενώ ειδικά φέτος δεν υπήρχαν «κύματα» ούτε στο θέμα Γ.

Κατά τα άλλα, ποιοι είναι αυτοί που φέτος αλλά και κάθε χρόνο φωνάζουν και οδύρονται;

Α. Η ΕΕΦ (Ένωση Ελλήνων Φυσικών), η οποία εδώ και τουλάχιστον μια εικοσαετία λειτουργεί κυρίως ως ιδιωτική επιχείρηση προώθησης σεμιναρίων εκμεταλλευόμενη την αγωνία και την απελπισία χιλιάδων άνεργων καθηγητών, και όχι ως επιστημονική ένωση όπως αυτοπροσδιορίζεται.

Β. Φροντιστές παντός είδους, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους και για διάφορους λόγους κάνουν κακή αναπαραγωγή γνώσεων και θεμάτων. Θεμάτων τετριμμένων ίσα-ίσα να βγαίνει το μεροκάματο. 

Γ. Καθηγητές σχολείων οι οποίοι λόγω έλλειψης χρόνου και μέσων, προσπαθούν να υπερασπιστούν με λάθος τρόπο το δημόσιο σχολείο.

Αντί λοιπόν να ασχοληθούμε με τα πραγματικά προβλήματα όπως η υλη της φυσικής, ο τρόπος διδασκαλίας της, η μείωσης των ωρών διδασκαλία της, η απαξίωση της αλλά και η κατάργησή της (όπως πχ Φυσική Γ΄Λυκείου Γενικής Παιδείας), την κατ ουσία κατάργηση των ΕΚΦΕ, και πολλά άλλα καιροσκοπούμε πάνω στην άγνοια, την αγωνία και τα συναισθήματα, γονιών και μαθητών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Πόδια
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ
Συνηθίζουμε να απομακρύνουμε τις τρίχες από διάφορα σημεία του σώματός μας για καλλωπιστικούς λόγους, αλλά και για την καλύτερη υγιεινή μας. Ή...
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ