Θέματα Φυσικής: Ξεπλένοντας αμαρτίες
Του Αντώνη Παπαδόπουλου, Φυσικού

Αυτή η ιστορία που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο την ίδια ακριβώς εποχή, καταντά γραφική και αξιοθρήνητη. Και αναφέρομαι στα θέματα Φυσικής των πανελλαδικών εξετάσεων. 

Και σε αυτό το κακόγουστο θέατρο, οι διάφοροι επαγγελματίες (φροντιστές, ιδιατεράδες κλπ) απελπισμένοι βρίσκουν συμπρωταγωνιστές τους επαγγελματίες της παραπληροφόρησης (δημοσιογράφοι, σαιτς, μπλοκ, κλπ).

Σε ότι αφορά λοιπόν τα φετινά θέματα στην Φυσική, μερικές παρατηρήσεις:

Οι καλά διαβασμένοι μαθητές με άνεση έφταναν στο 15, αφού τα αντίστοιχα θέματα ήταν τετριμμένα, και κάποια ακριβώς μέσα από το σχολικό βιβλίο. Οι άριστοι μαθητές με άνεση έφταναν το 20! Δεν μένει παρά να περιμένουμε να δούμε τα στατιστικά του μαθήματος σε μερικές μέρες.

Ναι κάποια από τα θέματα είχαν αρκετές μαθηματικές πράξεις. Ε και; Τα μαθηματικά ως γνωστόν είναι το απαραίτητο εργαλείο της Φυσικής. Δεν θα μπορούσε κι αλλιώς. Από αυτό μέχρι να οδύρονται κάποιοι γιατί έπρεπε οι μαθητές να λύσουν ένα σύστημα 5 εξισώσεων, επιπέδου γυμνασίου υπάρχει διαφορά. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η επιτροπή έδινε στην ουσία (θέμα Δ2) και την επιτάχυνση ώστε να χρησιμοποιηθεί και από αυτούς που δεν μπόρεσαν να λύσουν τα μαθηματικά στο προηγούμενο θέμα.

Μου κάνει όμως εντύπωση που κανείς από όλους τους πικραμένους σχολιαστές δεν παρατήρησε το μοναδικό φάουλ της επιτροπής και των θεμάτων της. Δηλαδή ότι πχ στο θέμα Β υπήρχε πάλι «στερεό σώμα» και καθόλου «κύματα». Το πάλι αναφέρεται στο ότι είναι δεδομένο ότι κάθε χρόνο το θέμα Δ είναι "στερεό", ενώ ειδικά φέτος δεν υπήρχαν «κύματα» ούτε στο θέμα Γ.

Κατά τα άλλα, ποιοι είναι αυτοί που φέτος αλλά και κάθε χρόνο φωνάζουν και οδύρονται;

Α. Η ΕΕΦ (Ένωση Ελλήνων Φυσικών), η οποία εδώ και τουλάχιστον μια εικοσαετία λειτουργεί κυρίως ως ιδιωτική επιχείρηση προώθησης σεμιναρίων εκμεταλλευόμενη την αγωνία και την απελπισία χιλιάδων άνεργων καθηγητών, και όχι ως επιστημονική ένωση όπως αυτοπροσδιορίζεται.

Β. Φροντιστές παντός είδους, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους και για διάφορους λόγους κάνουν κακή αναπαραγωγή γνώσεων και θεμάτων. Θεμάτων τετριμμένων ίσα-ίσα να βγαίνει το μεροκάματο. 

Γ. Καθηγητές σχολείων οι οποίοι λόγω έλλειψης χρόνου και μέσων, προσπαθούν να υπερασπιστούν με λάθος τρόπο το δημόσιο σχολείο.

Αντί λοιπόν να ασχοληθούμε με τα πραγματικά προβλήματα όπως η υλη της φυσικής, ο τρόπος διδασκαλίας της, η μείωσης των ωρών διδασκαλία της, η απαξίωση της αλλά και η κατάργησή της (όπως πχ Φυσική Γ΄Λυκείου Γενικής Παιδείας), την κατ ουσία κατάργηση των ΕΚΦΕ, και πολλά άλλα καιροσκοπούμε πάνω στην άγνοια, την αγωνία και τα συναισθήματα, γονιών και μαθητών.

σχετικά άρθρα

«Ικέτιδες του χθες, του σήμερα ικέτες»: Στο youtube η βραβευμένη ταινία του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης
«Ικέτιδες του χθες, του σήμερα ικέτες»: Στο youtube η βραβευμένη ταινία του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης
Γράφει η Τζένη Σιούτη, εκπαιδευτικός, υπεύθυνη πολιτιστικής ομάδας, 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης
«Ικέτιδες του χθες, του σήμερα ικέτες»: Στο youtube η βραβευμένη ταινία του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης
Μνημείο κατά του ρατσισμού, του μίσους και της μισαλλοδοξίας θα αναγείρει ο δήμος Αθηναίων
Μνημείο κατά του ρατσισμού, του μίσους και της μισαλλοδοξίας θα αναγείρει ο δήμος Αθηναίων
Συζήτηση για την πρόταση του Νάσου Ηλιόπουλου να μετονομαστεί σε οδό «Ζακ Κωστόπουλου» η οδός «Γλάδστωνος»
Μνημείο κατά του ρατσισμού, του μίσους και της μισαλλοδοξίας θα αναγείρει ο δήμος Αθηναίων