Εκλογές λοιπόν. Ευκαιρία για δεσμεύσεις για τη Φυσική Αγωγή
Πιστεύω ότι είναι η πιο κατάλληλη χρονική συγκυρία να κάνουμε ευρύτερα γνωστές τις θέσεις, τις απόψεις και τους προβληματισμούς μας για το μέλλον του χώρου μας, του χώρου της Φυσικής Αγωγής.

            Αυτό γιατί, ενόψει εθνικών εκλογών και διαφαινόμενης πολιτικής αλλαγής στην κυβέρνηση, θα πρέπει για όλα τα παραπάνω από τώρα να ενημερωθούν οι προοριζόμενοι να αναλάβουν το υπουργείο παιδείας και την γενική γραμματεία αθλητισμού στο υπουργείο πολιτισμού.

            Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε, ότι σε ανύποπτο χρόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωνε ότι, με δική του κυβέρνηση, θα δοθεί έμφαση στον μαζικό αθλητισμό. Μερικά από τα λεγόμενά του: « … Στο ποδόσφαιρο έχουμε τελικούς που γίνονται χωρίς φιλάθλους και το μπάσκετ πάει κατά διαόλου. Δεν μπορεί να μην υπάρχει καμία κυβερνητική ευθύνη», προσθέτοντας πως και στον αθλητισμό θα έχουμε brain drain. Αναφέρθηκε, επίσης, και στις υποδομές που υπάρχουν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίες ρημάζουν, τονίζοντας πως έχει ιδέες για το πώς μπορεί να αξιοποιηθούν σε συνεργασία με την ιδιωτική πρωτοβουλία. Δήλωσε επίσης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό Sport24 radio πως ασχολείται με τον αθλητισμό και ως μέσο εκτόνωσης από την πίεση της ημέρας, ενώ παρακολουθεί πολύ συχνά και τις αθλητικές μεταδόσεις στην τηλεόραση. Χαρακτηριστικά ανέφερε «Φυσιολογικοί άνθρωποι είμαστε, στον ελάχιστο χρόνο μας κάνουμε τα πράγματα που αγαπάμε, επειδή μας αρέσουν. Για εμένα, ο αθλητισμός είναι τρόπος ζωής», τονίζοντας πως στόχος του είναι να στηρίξει τον μαζικό αθλητισμό που ήδη αναπτύσσεται στη χώρα.

Εύχομαι όλα τα παραπάνω να τα εννοεί, γιατί θα χρειαστεί να το αποδείξει. Διότι για αυτό το εγχείρημα, της ανάπτυξης του μαζικού αθλητισμού,  απαιτείται η με κάθε τρόπο συμμετοχή εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής αλλά και πτυχιούχων γυμναστών, δεδομένου ότι η παρουσία τους εξασφαλίζει τον αθλητισμό και την άσκηση με ασφαλή και αυθεντικό τρόπο. Πως όμως όλοι αυτοί, δηλαδή εμείς, μπορούμε να αναλάβουμε αυτό το σημαντικό και γιγαντιαίο έργο, όταν αντιμετωπίζουμε σημαντικότατα προβλήματα, ακόμα και επιβίωσης του κλάδου, όπως τα παρακάτω:

  1. Υποβάθμιση του πτυχίου μας με επαίσχυντα νομοσχέδια για τον επαγγελματικό αθλητισμό (νομοσχέδιο Βασιλειάδη).
  2. Επέλαση άλλων επαγγελματικών κλάδων στο επιστημονικό μας πεδίο (φυσικοθεραπευτές και θεραπευτική γυμναστική και τελευταία πρόγραμμα δια βίου μάθησης με τίτλο «πρόγραμμα πιστοποίησης αθλητικού φυσικοθεραπευτή – ειδικού άσκησης»)
  3. Μειωμένη χρονικά διδασκαλία του μαθήματος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  4. Προχειρότητα και υποβάθμιση της διδασκαλίας του μαθήματος της κολύμβησης στο δημόσιο σχολείο, σε μια χώρα που περικλείεται από θάλασσες και με χιλιάδες νησιά.
  5. Συρρίκνωση του σχολικού αθλητισμού που είναι το κατώφλι του μαζικού αθλητισμού.

Ίσως ξεχνάω και άλλα το ίδιο σημαντικά, αλλά πάντως τουλάχιστον τα παραπάνω πρέπει να τονιστούν στα στελέχη που θα τους ανατεθεί η πολιτική ηγεσία της παιδείας και του αθλητισμού. Όχι μόνο να τονιστούν τα παραπάνω, αλλά να τους επισημανθεί με σαφήνεια ότι ένας κλάδος που αριθμεί πάνω από 60.000 επιστήμονες δεν μπορεί να  βάλλεται από παντού, αλλά πρέπει να προστατευθεί και θεσμικά με οποιαδήποτε νομική μορφή θα προκρίνουν οι επερχόμενοι της νέας πολιτικής ηγεσίας. Επίσης σε θέσεις ευθύνης που μας αφορούν, θα πρέπει να τοποθετηθούν πρόσωπα όχι μόνο αυξημένων προσόντων αλλά και δοκιμασμένων με εμπειρία και επιτυχίες που πρόβαλλαν τη χώρα μας στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, ανεξαρτήτου κομματικής προέλευσης. Αυτά θα πρέπει να ακουστούν σε όλους τους τόνους και με τρόπο κατανοητό και επιστημονικά τεκμηριωμένο.

Εάν οι υπάρχουσες συσσωματώσεις και συλλογικότητες του χώρου δεν έχουν τη δύναμη ή την όρεξη, για δικούς τους προσωπικούς λόγους να το κάνουν, τότε ίσως θα πρέπει να αναλάβει το έργο αυτό της ενημέρωσης με πειστικά επιχειρήματα κάποιος άλλος νεοσύστατος φορέας με σωματειακή μορφή πτυχιούχων φυσικής αγωγής που θα θέσει υπό την σκέπη του όλους μας.

Ο αριθμός μας είναι ικανός να αναγκάσει τους κυβερνώντες να ικανοποιήσουν την απαίτησή μας, εφόσον όμως ακολουθήσουμε όλοι και αναθέσουμε στους ικανότερους από εμάς, χωρίς ιδιοτέλειες και μικροεγωισμούς, την εκπροσώπησή μας.

 

Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Οργανωτική συντονίστρια ΠΕΝΕΛΦΑ (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών  Φυσικής Αγωγής) στην Κεντρική Μακεδονία 


--> ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ - Αναπληρωτών - ΑΣΕΠ - ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ - Δ/ΝΤΕΣ Σχολείων

Ετήσιο (9μηνο) Εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενο σεμινάριο Οργάνωση - Διοίκηση της Εκπ/σης του Παν.Πελοποννήσου

Ετήσιο (9μηνο) Εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΙΕΠ
ΙΕΠ: Πρόσκληση για το Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)
Προαναγγελία δημοσίευσης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υποβολής αιτήσεων από ενδιαφερομένους (φυσικά πρόσωπα) για την ένταξη σε «Μητρώο...
ΙΕΠ: Πρόσκληση για το Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)