E-Learning ΕΚΠΑ: Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός, Δημιουργικότητα και Καινοτομία για Στελέχη Εκπαίδευσης
Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα (305 ωρών) από το E-Learning του ΕΚΠΑ

Το E-Learning του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αθηνών προσφέρει εξ αποστάσεως το νέο πρόγραμμα «Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός, Δημιουργικότητα και Καινοτομία για Στελέχη Εκπαίδευσης». Το πρόγραμμα είναι 8μηνης διάρκειας – 305 ωρών και ως εκ τούτου πληροί τις προϋποθέσεις του νέου νόμου (ΦΕΚ 13/29-01-2019) ως προς τη μοριοδότηση, σύμφωνα με τον οποίο η επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών, που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών μοριοδοτείται με 2 μονάδες.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους μέχρι τη Δευτέρα 20/5/2019. Το πρόγραμμα απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε στελέχη διοίκησης και επιστημονικής καθοδήγησης της εκπαίδευσης, διευθυντές, συντονιστές του εκπαιδευτικού έργου, εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, πτυχιούχους που δύνανται να εργαστούν στην εκπαίδευση, καθώς και σε όποιον ενδιαφέρεται να επιμορφωθεί στα πλέον επίκαιρα θέματα αιχμής της εκπαίδευσης. Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού  Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης.

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι ο Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών,  ο οποίος έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση της ακαδημαϊκής διαδικασίας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Είναι κοινά παραδεκτό πως παρά τις σύγχρονες και συχνά συντονισμένες προσπάθειες που καταβάλλονται για μια ουσιαστική και αποτελεσματική εκπαίδευση, παρατηρείται αποτυχία επίτευξης των στόχων της και αδυναμία ικανοποίησης των λειτουργών της. Ένας παράγοντας που συμβάλλει σε αυτό είναι η καθηλωτική γραμμικότητα της μονόπλευρης και κυρίως αναλυτικής σκέψης, χαρακτηριστικό της σύγχρονης εκπαίδευσης. Η απουσία της  κυκλικότητας, αλληλεπίδρασης, αυτοοργάνωσης, δυναμικότητας, αλληλοσυσχετισμού, μετασχηματισμού και αλλαγής εντείνουν το πρόβλημα.

Εστιάζοντας στην γραμμικότητα, ενδείξεις ύπαρξης αυτής εντοπίζονται εύκολα εξετάζοντας το θέμα με μια «top down» αλλά και «bottom up» προσέγγιση, δηλαδή από τη σύλληψη, τον σχεδιασμό και την κατανόηση του εκπαιδευτικού συστήματος μέχρι και τις παιδαγωγικές εφαρμογές σε επίπεδο πρόβλεψης αλλά και διδακτικής πράξης.

Όσο συνεχίζουμε να κρατάμε τη σκέψη των φορέων, των στελεχών, των λειτουργών εκπαίδευσης αλλά και των μαθητών σε περιοριστικά πλαίσια, τόσο θα συνεχίζουν να συσκοτίζονται οι δυνάμεις μετασχηματισμού της εκπαίδευσης. Η στασιμότητα και ακαμψία που συχνά φθάνει στη διατήρηση παραδοσιακών λειτουργιών, «κεκτημένων», επιφανειακών προσεγγίσεων μπορούν να αποφευχθούν με την εισαγωγή των αρχών της καινοτομίας και δημιουργικότητας, οι οποίες προβάλλουν ως το μέσο «δραπέτευσης από την κοιλάδα του θανάτου της εκπαίδευσης». Η εκπαιδευτική διαδικασία του παρόντος προγράμματος περιλαμβάνει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό (θεωρία, παραδείγματα, υποδειγματικές ασκήσεις, μελέτες περίπτωσης, πρόσθετη βιβλιογραφία και δικτυογραφία, ασκήσεις αυτοαξιολόγησης κ.ά) σε έντυπη (εκτυπώσιμη) αλλά και ηλεκτρονική μορφή, καθώς επίσης και σύντομες μαγνητοσκοπημένες διαλέξεις, ώστε να ανταποκρίνεται στους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης του Gardner.

Για πληροφορίες σχετικά με το Πρόγραμμα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:

https://elearningekpa.gr/courses/ekpaideutikos-sxediasmos-dimiourgikotita-kai-kainotomia-gia-stelexi-ekpaideusis

Τηλέφωνο Γραμματείας:  210.36.89.354,  email: [email protected]

 

logo_gr_18_12_18.jpg

best of network

σχετικά άρθρα