Συγκέντρωση διαμαρτυρίας - Ειδική Αγωγή για όλα τα παιδιά
ΕΛΜΕ Α ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Ειδική Εκπαίδευση και Αγωγή σε όλα τα παιδιά  που την έχουν ανάγκη

Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΚΕΣΥ Σύρου 

Η μακράν πιο επιτυχημένη μνημονιακή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – καμάρι της Ανατολής και καύχημα της Δύσης, για να παραφράσουμε το Λαπαθιώτη – εκτελώντας το συμβόλαιό της με το κεφάλαιο θεσμοθέτησε πέρυσι το καλοκαίρι το νόμο ν. 4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018)  «Νέες δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης» που έβαζε στο στόχαστρο των περικοπών την ειδική εκπαίδευση και τις υποστηρικτικές δομές της. Την τρίτη μέρα των Χριστουγεννιάτικων διακοπών η μηχανή παίρνει μπρος με την εγκύκλιο 220703 Δ3/21-12-2018. Τα πρώην ΚΕΔΔΥ συγχωνεύονται στα ΚΕΣΥ μαζί με την άλλοτε περιβαλλοντική εκπαίδευση την αγωγή υγείας και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, ενώ στα σχολεία στήνονται Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.

Αφού η Ειδική Εκπαίδευση, τα ΚΕΔΔΥ και τα ειδικά σχολεία απαξιώθηκαν αρκετά από το ίδιο το Υπουργείο που μερίμνησε για την υποστελέχωση, την περικοπή πόρων και την εγκατάλειψή τους, ήρθε η ώρα να μας τα δείξουν με το δάχτυλο ως μη αποτελεσματικές δομές.

   Με την εγκύκλιο, καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων στα σχολεία όπου δεν υπάρχει η «Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης» (Ε.Δ.Ε.Α.Υ) – δηλαδή σχεδόν σε όλα – να ορίσουν «Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης» από συναδέλφους, που δεν έχουν την ειδική επιστημονική γνώση, πείρα και δυνατότητα να παράσχουν την αναγκαία υποστήριξη. Οι ομάδες αυτές θα συναποτελούνται από το διευθυντή(ή υποδιευθυντή) του σχολείου, τον υπεύθυνο επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος. Ο «υπεύθυνος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ» εάν δεν ασκεί το επάγγελμα του Φειδιππίδη ή του Νίκου Καββαδία στην εποχή του κινητού τηλεφώνου, τότε είναι το παραπειστικό όνομα του σταθερού στελέχους γύρω από το οποίο δομείται η ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης και ονοματίστηκε έτσι για να περάσει ανώδυνα ως δήθεν σύνδεσμος ή αντίκλητος του ΚΕΣΥ στο σχολείο.

   Οι «Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης» (ΟΕΥ) αφού αποφασίσουν ποιο είναι το πρόβλημα του μαθητή τους, θα καταρτίζουν ατομικό πρόγραμμα ανάταξης του προβλήματος που εντόπισαν. Για να παραπεμφθεί ο μαθητής στο ΚΕΣΥ θα πρέπει αυτό το πρόγραμμα να αποτύχει, να συνταχθεί «ατομική έκθεση» για τα προβλήματα του παιδιού, έκθεση που θα έχει την έγκριση του συλλόγου διδασκόντων και θα απαριθμεί όλες τις «παρεμβάσεις» που έγιναν από την ΟΕΥ, ενώ συγχρόνως θα δηλώνει την αποτυχία του προγράμματος που εκπόνησε αξιολογώντας το. Για να πάει ένα παιδί στο ΚΕΣΥ πρέπει η ΟΕΥ να δηλώσει την αποτυχία της με ό,τι αυτό θα σημαίνει για την αξιολόγηση των μελών της που δεν πέτυχαν τους στόχους που οι ίδιοι έθεσαν.

   Και επειδή κανείς δεν μπορεί να δηλώνει εσαεί ενυπογράφως πως είναι ανίκανος χωρίς αυτό να έχει συνέπειες για την ατομική του αξιολόγηση, μπορούμε από τώρα να προβλέψουμε με ασφάλεια ότι εάν ποτέ συγκροτούνταν οι ΟΕΥ θα πραγματοποιούσαν πολλά θαύματα. Πράγματι, προκειμένου η ΟΕΥ να δηλώνει κατ’ επανάληψη αποτυχημένη, θα προτιμούσε να δηλώνει ότι «τα κατάφερε» και ότι το πρόβλημα του μαθητή ή της μαθήτριας «λύθηκε» ή, ακόμα πιο βολικά, ότι κανέναν πρόβλημα δεν υπάρχει όπως την παλιά καλή εποχή του «δεν τα παίρνει τα γράμματα». Μακράν όλων αυτών οι γονείς θα αναγκάζονταν να αγοράσουν ιδιωτική διάγνωση και υποστήριξη για τα παιδιά τους.

   Μπροστά στην κατακραυγή του εκπαιδευτικού κόσμου η λειτουργία των ΟΕΥ ανεστάλη, αλλά όχι και η συγκρότησή τους. Προφανώς η κυβέρνηση περιμένει να περάσουν οι εκλογές για να τις ενεργοποιήσει και πάλι. 

   Η ΕΛΜΕ Α Κυκλάδων καλεί την κυβέρνηση  

Να ανακαλέσει την εγκύκλιο, να καταργήσει το νόμο (4547/18) για τις νέες δομές στην εκπαίδευση. 

Να καλυφτούν όλα τα κενά της Ειδικής και Γενικής αγωγής με μαζικούς διορισμούς μονίμων.

Η ΕΛΜΕ Α Κυκλάδων καλεί τα μέλη της τους συλλόγους γονέων και όλους τους πολίτες να συμμετάσχουν στην 

παράσταση διαμαρτυρίας στο ΚΕΣΥ Σύρου 

 

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

 

Ο Πρόεδρος

 

 

Δημήτρης Παπαδημητρίου

 

Ο Γενικός Γραμματέας

 

 

Κώστας Ραμπαλάκος

best of network

σχετικά άρθρα

Η συναισθηματική νοημοσύνη στο σχολείο: Αναπτύσσοντας συναισθηματικά ευφυή σχολεία
Η συναισθηματική νοημοσύνη στο σχολείο: Αναπτύσσοντας συναισθηματικά ευφυή σχολεία
Το Πανεπιστήμιο Πελοππονήσου πραγματοποιεί το εξ αποστάσεως ετήσιο σεμινάριο 400 ωρών "Οργάνωση και Διοίκηση στην Εκπαίδευση" με ένα από τα πιο...
Η συναισθηματική νοημοσύνη στο σχολείο: Αναπτύσσοντας συναισθηματικά ευφυή σχολεία
Τσίπρας από Αγαθονήσι: Τουρκικά μαχητικά παρενόχλησαν το ελικόπτερο που επέβαινα
Τσίπρας από Αγαθονήσι: Τουρκικά μαχητικά παρενόχλησαν το ελικόπτερο που επέβαινα
Τουρκικά μαχητικά παρενόχλησαν το ελικόπτερο με το οποίο μετέβαινε νωρίτερα σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας στο Αγαθονήσι, για τους εορτασμούς της 25ης...
Τσίπρας από Αγαθονήσι: Τουρκικά μαχητικά παρενόχλησαν το ελικόπτερο που επέβαινα
25η Μαρτίου: ΜΑΤ χτύπησαν πολίτες στην Καλλιθέα που διαδήλωναν ενάντια στους Χρυσαυγίτες
25η Μαρτίου: ΜΑΤ χτύπησαν πολίτες στην Καλλιθέα που διαδήλωναν ενάντια στους Χρυσαυγίτες

Ένταση επικράτησε πριν την έναρξη της μαθητικής παρέλασης στην πλατεία Κύπρου στην Καλλιθέα, το πρωί της 25ης Μαρτίου, όταν παρευρισκόμενοι...

25η Μαρτίου: ΜΑΤ χτύπησαν πολίτες στην Καλλιθέα που διαδήλωναν ενάντια στους Χρυσαυγίτες