Thumbnail
Του Νίκου Τσούλια

Ναι, είναι ήρωες των καιρών μας. Αγωνίζονται να μορφώσουν, να διαπαιδαγωγήσουν, να εκπαιδεύσουν τα παιδιά και τους νέους της χώρας μας στις πιο αντίξοες συνθήκες. Και ενώ ξέρουν πολύ καλά την ύψιστη ευθύνη τους και υπηρετούν με άμετρη προσφορά το βαρύ κοινωνικό έργο τους, συναντούν την αδιαφορία και τον εμπαιγμό της πολιτείας.   

Έχουν συνειδητοποιήσει βαθιά μέσα τους το πόσο σημαντικό είναι το έργο τους στην εποχή της γενικευμένης κρίσης του τόπου μας, το πόσο αναγκαία είναι η ενθάρρυνση και η εμψύχωση των μαθητών τους για να υπερβούν τις πολλαπλές δυσκολίες στο ξεκίνημα της ζωής τους: οικονομικές δυσχέρειες, οικογενειακά ακανθώδη ζητήματα, ψυχολογικά προβλήματα και κυρίως αβεβαιότητα για το μέλλον τους που στομώνει τις φιλοδοξίες τους και τα όνειρά τους.

Και ενώ καλούνται από το κοινωνικό και παιδαγωγικό καθήκον τους να ανταποκριθούν σε δύσκολα προβλήματα ακόμα και πέραν των θεσμικών ευθυνών τους – γιατί το επιτάσσει η λειτουργία των σχολείων -, ζουν το δικό τους Γολγοθά. Νέοι εκπαιδευτικοί, όπου γης και όπου χρόνου, θεωρούνται κατά γενικό κανόνα ότι είναι οι εκπαιδευτικοί που μόλις έχουν διοριστεί, που έχουν λίγα χρόνια υπηρεσίας. Αλλά στην Ελλάδα της κρίσης και των μνημονίων δεν ισχύει αυτό. Οι νέοι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους δεν είναι ούτε νέοι ούτε νέοι εκπαιδευτικοί.  Είναι «νέοι εκπαιδευτικοί» γιατί δεν είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί αν και έχουν οι περισσότεροι πολλά χρόνια υπηρεσίας ακόμα και πέραν των 20 χρόνων. Και το πιο δραματικό, θα υπάρξουν εκπαιδευτικοί που σήμερα είναι στο σχολείο και δεν θα διοριστούν ποτέ!

Δεν υπήρξε πότε στη μεταπολεμική ιστορία μας τέτοια μαύρο σκηνικό για τους νέους εκπαιδευτικούς. Και σε παλιότερες δύσκολες εποχές αντιμετώπιζαν πολλαπλά προβλήματα (και φυσικά πάνω από όλα είχαν επιβολή ανελευθερίας της σκέψης με τη μέγγενη των πολιτικών φρονημάτων), αλλά ήταν διορισμένοι εκπαιδευτικοί. Ήξεραν ότι η ζωή τους είναι στο δημόσιο σχολείο. Σήμερα γυρίζουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, δεν είναι βέβαιοι ότι θα είναι την επόμενη χρονιά στο σχολείο αλλά είναι βέβαιο ότι ένα μέρος τους ότι δεν θα γίνει ποτέ μόνιμος εκπαιδευτικός!

Φεύγουν κατά κανόνα από την οικογένειά τους. Η  Μαρία νηπιαγωγός αφήνει  τα 3 παιδιά της (που πάνε στο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) με τον άντρα της στα Γιάννενα και αυτή είναι στην Κέρκυρα. Ο Νίκος από την Αθήνα κοιμάται στο αυτοκίνητό του ή σε αποθήκες στο Ρέθυμνο για να μπορεί να σπουδάσει τα δύο παιδιά του. Ο Πέτρος από την Πάτρα δεν μπορεί να παντρευτεί γιατί βλέπει ότι δεν θα ζήσει με τη γυναίκα του για πολλά χρόνια… Ιστορίες σουρεαλιστικές, ιστορίες πολλές, δράματα παιδαγωγών, παιδαγωγών που καλούνται να φωτίσουν το μέλλον της χώρας.      

Είναι τραγικό. Και οι κυβερνήσεις δεν έχουν κάνει ούτε καν μια μελέτη, δεν έχουν ένα σχέδιο έστω θεραπευτικής αντιμετώπισης. Πορεύονται με την αοριστολογία και με την ανυπαρξία ουσιαστικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Η δε σημερινή κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. προσέθεσε σ’ αυτό το μίγμα της αντιεκπαιδευτικής θεώρησης και δύο άλλα στοιχεία, τον λαϊκισμό και τον εμπαιγμό. Υποσχόταν κάθε χρόνο διορισμό 15.000 ή 20.000 χιλιάδων εκπαιδευτικών. Και ποια είναι η κατάληξη; Να διορίσει περίπου 2.500 προεκλογικά και μάλιστα ούτε έναν (1) στη γενική εκπαίδευση, και να συνεχίσει τη θρασύτητά του με διορισμούς ενός μέλλοντος που δεν τον αφορά.

Δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό. Ψηφίζει ένα σύστημα διορισμών που ακυρώνει την εκπαιδευτική διαδρομή και το σχέδιο ζωής δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών. Και το ακόμα πιο δραματικό. Δεν κάνει καν μνεία ούτε για το πώς θα αναπτυχθεί η δημόσια εκπαίδευση – που μόνο μια τέτοια πολιτική θα λύσει επαγωγικά το πρόβλημα της αδιοριστίας – ούτε και πως θα αντιμετωπιστεί η γκρίζα ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού επαγγέλματος που δεν την έχει κανένα άλλο μέρος του δημόσιου τομέα! 

Οι νέοι εκπαιδευτικοί ξέρουν πολύ καλά ότι για να διαπαιδαγωγούν τους μαθητές τους να αγωνίζονται στη ζωή τους οφείλουν να αγωνίζονται οι ίδιοι στα κοινωνικά κινήματα και στους συνδικαλιστικούς τους φορείς. Ξέρουν πολύ καλά ότι μόνο η προαγωγή του δημόσιου σχολείου με όλο το πολιτισμικό κα το μορφωτικό φορτίο του μπορεί να δώσει ουσιαστική αντιμετώπιση στο πρόβλημά τους!   

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Μεταθέσεις Πρωτοβάθμιας: Το Υπουργείο Παιδείας αθέτησε δέσμευση για συμπερίληψη νέων οργανικών θέσεων
Ν.Φασφαλής: «Αυτή η στάση εκθέτει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και απαίτησή μας είναι η ίδρυση των νέων οργανικών θέσεων άμεσα»
Μεταθέσεις Πρωτοβάθμιας: Το Υπουργείο Παιδείας αθέτησε δέσμευση για συμπερίληψη νέων οργανικών θέσεων
ypaith3.jpg
Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία: Ξεκινούν σήμερα το μεσημέρι οι αιτήσεις εισαγωγής - Βίντεο με οδηγίες
Το ενδιαφέρον είναι αυξημένο, καθώς πέρυσι στα Πειραματικά σχολεία έγιναν 9044 αιτήσεις για 2405 θέσεις, ενώ στα Πρότυπα 8752 αιτήσεις για...
Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία: Ξεκινούν σήμερα το μεσημέρι οι αιτήσεις εισαγωγής - Βίντεο με οδηγίες