Στο στόχαστρο του νεοφιλελευθερισμού από τη δεκαετία του 90 μπήκαν και στην Ελλάδα τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο των δημόσιων πανεπιστημίων, αρχικά με την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων στα σχολεία και στη συνέχεια με την αντικατάστασή τους από αμφιλεγόμενους μεταπτυχιακούς «τίτλους».
Τώρα και ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην «μετά μνημονίων» εποχή, έρχεται ο υπουργός παιδείας και επιχειρεί να καταργήσει την επετηρίδα, (πτυχίο- χρόνος απόκτησης) επιδιώκοντας να πετύχει αυτό που δεν κατάφεραν οι υπουργοί του νεοφιλελευθερισμού πριν από είκοσι και είκοσι πέντε χρόνια. Παρά την καθολική ομόφωνη αντίδραση των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την αντίθετη γνώμη και της συνδικαλιστικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ.
Το 2018 είναι λίγο παράτονο να ακούς από υπουργό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να επαναλαμβάνει και να αναπαράγει τα επιχειρήματα των νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων Κ.Μητσοτάκη και Κ. Σημίτη, που στο πλαίσιο μεγάλων συντηρητικών αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην παιδεία έβαζαν στο στόχαστρό τους την επετηρίδα διορισμού, γιατί «αποκλείει τη νέα γενιά αδιόριστων εκπαιδευτικών». Αυτός λοιπόν ο υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, που κράτησε έστω και κατά λάθος ενός λεπτού σιγή στη βουλή για τον Κατσίφα, έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει «λαϊκισμό» την επετηρίδα.
Μόνο που άργησε να το πει και έτσι το κίνημα των αδιόριστων εκπαιδευτικών και συνολικά το εκπαιδευτικό κίνημα με τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις αντέκρουσε κατά το παρελθόν τα σχέδια των Σουφλιά, Αρσένη και δεν επέτρεψε την κατάργησή της επετηρίδας και την παραπέρα υποβάθμιση του βασικού πτυχίου των δημόσιων πανεπιστημίων.
Τα επιχειρήματα που επικαλείται ο υπουργός είναι τα ίδια με των Σουφλιά-Αρσένη και είναι το λιγότερο έωλα. Αρχικά επικαλούνταν τις αόριστες δεσμεύσεις του ΣτΕ και τώρα συνεχίζει με την «συνταγματική επιταγή» και την «αξιοκρατία». Στη συνέχεια έκανε λόγο για την ευκαιρία και σε νέους πτυχιούχους να δουλέψουν, σε συνδυασμό με την ανάγκη ανανέωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού αφού έχουμε το «πιο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ευρώπη».
Με αυτό το σχέδιο ο υπουργός απειλεί με χιλιάδες απολύσεις των συμβασιούχων (αναπληρωτών) εκπαιδευτικών, που είναι νέοι και την αντικατάστασή τους από τους διορισμούς άλλων νέων, από τους οποίους όμως θα αποκλείονται οι περισσότεροι συμβασιούχοι. Έτσι ο υπουργός, απολύει νέους για να πάρει άλλους νέους, ώστε να παραμείνουμε ως χώρα με το «πιο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ευρώπη».
Η προϋπηρεσία λοιπόν δεν είναι «λαϊκισμός». Και το πτυχίο των δημόσιων πανεπιστημίων δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τα offshore μεταπτυχιακά. Οι νέοι πτυχιούχοι είχαν πλήρη επίγνωση της κατάστασης που θα αντιμετωπίσουν και είναι το λιγότερο ανέντιμο να καλλιεργείται από τον υπουργό ο ανταγωνισμός και η ανθρωποφαγία μεταξύ των ανέργων εκπαιδευτικών και σίγουρα έξω από κάθε ηθική της Αριστεράς.
Με το σχέδιο Γαβρόγλου επιδιώκεται η «θυματοποιήση» των εκπαιδευτικών και η μετατροπή τους σε αιώνιους καταναλωτές σεμιναρίων και μεταπτυχιακών κερδοσκοπίας, από διάφορους φορείς, που εκμεταλλεύονται ήδη με τον πιο αισχρό τρόπο την ελπίδα εκατοντάδων χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών για δουλειά.
Το σχέδιο Γαβρόγλου με την μοριοθηρία και το «προσοντολόγιο» ρίχνει τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς στην αρένα της εκμετάλλευσης, εύκολη λεία για τα νύχια διαφόρων ακαδημαϊκών «αετονύχηδων» .
Δίνει δε τη χαριστική βολή σε αρκετές χιλιάδες συμβασιούχων εκπαιδευτικών που κάλυπταν τις ανάγκες της εκπαίδευσης στα πιο απόμακρα σημεία της Ελλάδας, επί σειρά ετών. Εκπαιδευτικοί ηλικίας 35-45 χρονών θα μείνουν άνεργοι κι όσοι ακόμα έκαναν οικογένεια θα βρεθούν στην κυριολεξία στον δρόμο, αφού χαρακτηριστικά με το σχέδιο Γαβρόγλου το ένα παιδί μοριοδοτείται με δύο μόρια, ενώ ένα αμφίβολο σεμινάριο 300 ωρών με 4 μόρια!!!
Να αποσυρθεί λοιπόν το έκτρωμα Γαβρόγλου που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει και να αντικατασταθεί από ένα νέο σύστημα διορισμού υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ με την προϋπηρεσία να αποτελεί το βασικό και κατά προτεραιότητα κριτήριο διορισμού και να ακολουθούν τα κοινωνικά κριτήρια και τα ακαδημαϊκά, αλλά με συνάφεια. Αυτή την πρόταση κατέθεσε και η παράταξη ΕΡΑ και σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η Ομοσπονδία ΔΟΕ με βάση και την γνωμάτευση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ, κ. Τσίπρα που επισημαίνει ότι δεν υπάρχει «νομικό κόλλημα» τόσο για το ύψος της μοριοδοτούμενης προϋπηρεσίας, όσο και για τον ποσοστιαίο προσδιορισμό της προϋπηρεσίας σε σχέση με τα υπόλοιπα κριτήρια.
Και τέλος το υπουργείο Παιδείας καλό είναι να εξασφαλίσει πολιτική νομιμοποίηση και να μην προχωρήσει σε «μονομερείς ενέργειες». Να επιδιώξει τη διαβούλευση με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών πριν ληφθεί η οριστική απόφαση και φυσικά να σταματήσει να πυροβολεί τα πόδια του, ώστε να μην επαληθεύσει τον Νίτσε όταν έλεγε ότι η εξουσία καταλήγει να διαπράττει κατά γενική ομολογία τις μεγαλύτερες ανοησίες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη