Thumbnail

«Τα πάντα στη φύση διαμορφώθηκαν με βάση τη σφαίρα, τον κώνο και τον κύλινδρο. Αν μάθουμε να βασίζουμε τη ζωγραφική μας πάνω σ’ αυτά τα απλά σχήματα θα μπορέσουμε να πετύχουμε τα πάντα»
Πωλ Σεζάν

Αφορμή για την παρέμβαση μας αποτελεί η συζητούμενη αναγγελία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων («Μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 – 2019, ημερομηνίας 11-10-18») ότι θα καταργηθούν οι προαγωγικές εξετάσεις στα μαθηματικά για τις τάξεις Α΄ και Β΄ Λυκείου. Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρει επίσης ότι οι αλλαγές θα νομοθετηθούν με νέο ΠΔ.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η γεωμετρία εδώ και χρόνια έχει παραγκωνιστεί, με πολλαπλά ολέθρια αποτελέσματα, ο καθένας καταλαβαίνει ότι το υπό σκέψη νέο μέτρο, εάν εφαρμοστεί, θα καταβαραθρώσει ακόμα περισσότερο τις μαθηματικές δεξιότητες και την κατανόηση των μαθητών. Αν και τα παραπάνω, πιστεύουμε αυτονόητα, έχουν επισημανθεί από πιο αρμόδιους συναδέλφους της Μέσης Εκπαίδευσης, επιθυμούμε, συνηγορώντας, να καταθέσουμε την εμπειρία μας ως λειτουργοί της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Περίπου την τελευταία εικοσαετία παρατηρούμε σταθερά το όλο και χειρότερο βασικό μαθηματικό και γλωσσικό επίπεδο των πρωτοετών φοιτητών. Η παραπάνω εικόνα προσιδιάζει με τις όλο και ισχνότερες επιδόσεις των 15χρονων μαθητών της χώρας σε διεθνές επίπεδο, όπως το πρόγραμμα PISA,όπου η Ελλάδα κατατάσσεται σταθερά κάτω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ, και συγκεκριμένα στις τελευταίες θέσεις και με φθίνουσα πορεία από το 2000 και μετέπειτα. Σκοπός μας δεν είναι, ούτε και μπορούμε, να κατηγορήσουμε τους μαθητές, αλλά πειθόμαστε εκ των αποτελεσμάτων ότι η Μέση Εκπαίδευση νοσεί βαθύτατα. 

Θέλουμε λοιπόν να υπερασπιστούμε με έμφαση την αναγκαιότητα της διατήρησης των εξετάσεων των μαθηματικών στις τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης προκειμένου να μην παραλαμβάνουμε φοιτητές εντελώς αγεωμέτρητους (ειδικά δε, εάν καταργηθούν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις), των οποίων η εισαγωγή σε σχολές μηχανικών έχει αλυσιδωτά αποτελέσματα, όπως την ραγδαία υποβάθμιση του προγράμματος σπουδών και των απαιτήσεών του, καθώς και την αύξηση του χρόνου φοίτησης. Βλέποντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί φοιτητές του τμήματος μας στην κατανόηση του απαιτητικού, όσον αφορά τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, προγράμματος σπουδών, και δεδομένου ότι είναι μαθητές οι οποίοι έχουν εξεταστεί κάποτε στα Μαθηματικά και έχουν περάσει την διαδικασία των Πανελλαδικών, αναρωτιόμαστε τι θα πρέπει να περιμένουμε από όσους δεν χρειάστηκε να λύσουν ποτέ μια άσκηση.

Κύριε Υπουργέ, ελπίζουμε ότι θα ακούσετε την γνώμη των ανθρώπων που παραλαμβάνουν τους αποφοίτους της Μέσης Εκπαίδευσης για να τους διδάξουν τις επιστήμες μηχανικού, και ότι θα θελήσετε να αφουγκραστείτε την συλλογική μας εμπειρία, που εξάλλου είναι καθολική. Ενδεχομένως, ανακαλώντας την δική σας διδακτική εμπειρία, μπορείτε και εσείς να την συμμεριστείτε. Μια προσπάθεια ανάταξης θα ήταν ίσως η επιστροφή του μαθήματος της γεωμετρίας στην ύλη του Γυμνασίου-Λυκείου, θέμα για το οποίο το ΙΕΠ μπορεί να διοργανώσει μία ευρύτερη συζήτηση/ημερίδα, στην οποία ευχαρίστως θα συμμετείχαμε. Ας θυμίσουμε μόνο εδώ τα λόγια του Μπέρτραντ Ράσσελ στην Ιστορία του της Δυτικής Φιλοσοφίας: «Η Γεωμετρία, ειδικότερα, είναι ελληνική επινόηση, και χωρίς αυτήν, η νεότερη επιστήμη θα ήταν αδιανόητη».
Επικαλούμαστε την ιδιότητά σας ως φυσικού επιστήμονα, που δεν μπορεί παρά να έχει αγαπήσει τα μαθηματικά, αλλά και τονίζουμε την μεγάλη ευθύνη σας αν τυχόν υιοθετήσετε λανθασμένες αποφάσεις που θα στερήσουν από τους Έλληνες μαθητές όχι μόνο απαραίτητο εξοπλισμό αλλά και σπάνιες και υψηλές διανοητικές απολαύσεις και αρχές.

Με εκτίμηση,

Η Συνέλευση του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του τμήματος Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής, Σχολή Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2018

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laxanika
Προσυσκευασμένα λαχανικά: Γιατί είναι πιο επικίνδυνα από ό,τι νομίζετε
Οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας τροφίμων προειδοποιούν: αυτά τα προϊόντα ενδέχεται να είναι από τα πιο επικίνδυνα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ...
Προσυσκευασμένα λαχανικά: Γιατί είναι πιο επικίνδυνα από ό,τι νομίζετε
μπουγιουρντι
Το απόλυτο μεζεδάκι: Μπουγιουρντί με φέτα και λιωμένα τυριά στον φούρνο
Το κλασικό αυτό πιάτο, που συναντάμε συχνά στις ταβέρνες, κερδίζει τις εντυπώσεις με την έντονη γεύση και την απολαυστική του υφή.
Το απόλυτο μεζεδάκι: Μπουγιουρντί με φέτα και λιωμένα τυριά στον φούρνο
karkinos
Πρώιμη έκθεση σε βακτηριακή τοξίνη εξηγεί την αύξηση του καρκίνου παχέος εντέρου
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο, σε συνεργασία με διεθνείς επιστημονικές ομάδες, εντόπισαν μια βακτηριακή τοξίνη την...
Πρώιμη έκθεση σε βακτηριακή τοξίνη εξηγεί την αύξηση του καρκίνου παχέος εντέρου
γάτα
Πώς να κάνετε πιο πλούσιο το περιβάλλον της γάτας σας;
Οι γάτες είναι έξυπνες, ανεξάρτητες και γεμάτες προσωπικότητα. Όταν το σπίτι στο οποίο ζουν δεν καλύπτει αυτές τις ανάγκες, ενδέχεται να παρουσιάσουν...
Πώς να κάνετε πιο πλούσιο το περιβάλλον της γάτας σας;