Thumbnail
Ένα επίκαιρο κείμενο

Με βάση την συζήτηση για αλλαγή ώρας έναρξης των μαθημάτων ύστερα και από τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου αναδημοσιεύουμε ένα επίκαιρο κείμενο σχετικά με το θέμα της ώρας του ξυπνήματος, της παραγωγικότητα κ.α.

Πολλοι εργαζόμενενοι ξυπνούν αρκετά πρωί για να πηγαίνουν στην δουλειά τους. Σίγουρα όμως όσοι σχετίζονται με το πρωινό σχολείο, μαθητές και καθηγητές, το ξυπνητήρι χτυπάει τις περισσότερες φορές 7μιση.

Κορυφαίοι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η εργασία και η εκπαίδευση πριν από τις 10 το πρωί είναι εντελώς ασύμβατες με το βιολογικό ρολόι του ανθρώπου

Αυτό συμβαίνει διότι ο καρδιακός ρυθμός των παραγωγικών ηλικιών είναι ασύμβατος με αυτά τα ωράρια. Για παράδειγμα, ένας 16χρονος θα λειτουργεί πιο αποδοτικά αν αρχίζει μαθήματα στις 10, ενώ ένας φοιτητής στις 11, σύμφωνα με τον Dr Kelley, τον επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Μια μετατόπιση των ωραρίων προς το αργότερο, θα είχε ευεργετικά αποτελέσματα τόσο στην απόδοση μαθητών και εργαζομένων, όσο και στην υγεία τους.

Ο καθηγητής Paul Kelley του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης ισχυρίζεται πως είναι αναγκαίο να αλλάξουν οι ώρες στο σχολικό και το εργασιακό πρόγραμμα, ώστε να συγχρονιστούν με το βιολογικό μας ρολόι. Τα πειράματα που έγιναν, έδειξαν πως ο μέσος 10χρονος μαθητής δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πριν τις 8:30 το πρωί. Ένας 16χρονος πρέπει να ξεκινά τα μαθήματα στις 10 π.μ. και ένας φοιτητής στις 11 το πρωί. Αυτή η απλή αλλαγή στα σχολικά ωράρια μπορεί να αυξήσει την απόδοση των μαθητών κατά 10%.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως οι έφηβοι έχουν βιολογικά την προδιάθεση να κοιμούνται περίπου τα μεσάνυχτα και να μη νιώθουν πως έχουν συμπληρώσει τις απαραίτητες ώρες ύπνου, αν ξυπνήσουν πριν τις 10 το πρωί. Σε εξέλιξη βρίσκεται άλλη μια έρευνα που αφορά το πρωινό ξύπνημα και στην οποία συμμετέχουν πάνω από 100 σχολεία από ολόκληρη την Αγγλία.

Στο πλαίσιο της μελέτης, τα μαθήματα ξεκινούν στις 10 το πρωί, αντί για τις 8:30. Στόχος της έρευνας είναι να αποδείξει τα ευεργετικά αποτελέσματα μιας τέτοιας αλλαγής. Τα ακριβή αποτελέσματα θα δημοσιευθούν το 2018. Το πρωινό ξύπνημα συνδέεται και με πολλές εταιρείες οι οποίες αναγκάζουν τους εργαζόμενους να ξεκινούν τη δουλειά νωρίτερα, όπου εκεί δεν επηρεάζεται μόνο η απόδοση αλλά και η υγεία τους.

Οι εργαζόμενοι κάτω των 55 πρέπει να ξεκινούν στις 10 το πρωί. Το πολύ πρωινό ξύπνημα έχει αρνητική επίδραση τόσο στο πνεύμα όσο και στο σώμα. Το συκώτι και η καρδιά δουλεύουν με διαφορετικούς ρυθμούς και εμείς τα αναγκάζουμε να αλλάξουν αυτούς τους ρυθμούς. Ζούμε σε μια κοινωνία που μας στερεί τον ύπνο. Η έλλειψη ύπνου όμως επηρεάζει μακροπρόθεσμα τη συγκέντρωση, τη μνήμη και μας κάνει πιο επιρρεπείς στο αλκοόλ, στα ναρκωτικά και στην παχυσαρκία. Μας εξουθενώνει και μας κάνει πιο νευρικούς. Αλλάζοντας τα ωράρια μπορούμε να καλυτερέψουμε την ποιότητα της ζωής μας.

[Πηγή: www.doctv.gr]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρ
Προσοχή στους δρόμους! Το επικίνδυνο κόλπο με τον σπασμένο καθρέφτη που αδειάζει τις τσέπες
Οι επιτήδειοι παγιδεύουν ανυποψίαστους οδηγούς με ψεύτικες συγκρούσεις – Οδηγίες από ειδικούς για να αποφύγετε την απάτη
Προσοχή στους δρόμους! Το επικίνδυνο κόλπο με τον σπασμένο καθρέφτη που αδειάζει τις τσέπες
Σεμινάρια επιμόρφωσης
Σοφία Ζαχαράκη: 90.000 εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται στο Β’ επίπεδο ΤΠΕ έως το 2026
Η επιμόρφωση Β2 επιπέδου αποτελεί το επόμενο βήμα μετά το πρώτο κύμα κατάρτισης, που ήδη έχει καλύψει δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς
Σοφία Ζαχαράκη: 90.000 εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται στο Β’ επίπεδο ΤΠΕ έως το 2026
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Ζαχαράκη: 13 Κέντρα Καινοτομίας - Κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση θα έχει Κέντρο Καινοτομίας
«Αυτά τα κέντρα πραγματικά θα μας βοηθήσουν να έχουμε εργαστήρια, για τεχνητή νοημοσύνη, για τη ρομποτική που θα χρησιμοποιεί και τον εξοπλισμό που...
Σοφία Ζαχαράκη: 13 Κέντρα Καινοτομίας - Κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση θα έχει Κέντρο Καινοτομίας