ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ Α.Ε.Ι (3-9-2018
(Πρώτες σκέψεις)
Άρθρο του Θωμά Γεωργιάδη
Εκπρόσωπος της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (Π.Ε.Κ.) στο ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ της ΟΛΜΕ
1. Πρέπει να απαντήσουμε στα ερωτήματα: Τι Παιδεία θέλουμε, τι πολίτη θέλουμε.
"Η συγκρότηση ελεύθερων, δημοκρατικών και υπεύθυνων αυριανών πολιτών" (σελ. 1) δεν επιτυγχάνεται με αλλαγές στο εξεταστικό της Γ' Λυκείου.
2. Η απάντηση στα ερωτήματα αυτά θα διαμορφώσει το σύνολο της Παιδείας και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι αποσπασματικά την Γ' Λυκείου και τις εισαγωγικές για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ποτέ δεν διαμορφώνεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα από τον τρόπο εισαγωγής και μετά οι όποιες αλλαγές "θα επεκταθούν μέχρι την Α' Γυμνασίου" (σελ. 1 - 8 γραμμές πριν το τέλος). Είναι παντελώς ανάποδη διαδικασία που δεσμεύει το σύνολο της εκπαίδευσης (και ιδιαίτερα την Β'/θμια) στην προοπτική της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3. Προτείνεται η εξαφάνιση της Γενικής Παιδείας από την Γ' Λυκείου με παράλληλη έντονη φροντιστηριοποίησή της. Θεωρεί ο εισηγητής ότι ο μαθητής έχει ολοκληρώσει την προσωπικότητά του έως και την Β' Λυκείου και δεν χρειάζεται άλλη εκπαίδευση και βελτίωση ;;;
4. Στο όνομα των σημερινών προβλημάτων ("ασφυκτικός εναγκαλισμός της τάξης αυτής από τις πανελλαδικές εξετάσεις ματαιώνει σε μεγάλο βαθμό την εκπαιδευτική διαδικασία" - σελ. 2), εξαφανίζεται η Γενική Παιδεία, η Γ' Λυκείου μετατρέπεται και επισήμως σε "προπαρασκευαστική τάξη για εισαγωγή στα ΑΕΙ" (σελ. 4) και προτείνεται ένα σύστημα απόλυτου εναγκαλισμού με την διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που συμπαρασύρει άμεσα και την Β' Λυκείου και παράλληλα ενισχύει δραματικά τον ρόλο των φροντιστηρίων.
5. Σαν "τυράκι" του συστήματος προβάλλεται παράλληλα η μείωση των διδακτικών ωρών.
Κεντρική θέση πρέπει να είναι: Ο αυτόνομος εκπαιδευτικός ρόλος του Λυκείου με εμβάθυνση της Γενικής Παιδείας ώστε να επιτευχθεί η συγκρότηση ελεύθερων, δημοκρατικών και υπεύθυνων αυριανών πολιτών. Όλη αυτή η προσπάθεια οδηγείται στην απόκτηση Εθνικού Απολυτήριου το οποίο θα παίζει τον καθοριστικό ρόλο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην μετέπειτα ζωή του πολίτη.
Ειδικές παρατηρήσεις στην πρόταση Γαβρόγλου
1. Πως θα λειτουργήσουν οι μικρές ομάδες προσανατολισμού; Η σημερινή θετική σπάει σε 2 οι οποίες θα είναι "μικρού αριθμού" μαθητών. Θα μετακινούνται μαθητές; Δεν χαρακτηρίζονται έτσι "καλά και κακά" σχολεία από το αν μπορούν να συγκροτήσουν τμήματα προσανατολισμού εξαιτίας τυχαίων γεγονότων; Οδηγούμαστε δηλαδή στο κλείσιμο σχολείων με προοπτική την δημιουργία "μεγάλων" σε αριθμό μαθητών σχολεία;
2. Προτείνεται η κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας. Γιατί; Δεν έχει ιδιαίτερη αξία η επίδοση στα Μαθηματικά για την εισαγωγή στο Μαθηματικό, η Φυσική για το Φυσικό κ.λ.π
3. Προτείνεται η κατάργηση των Λατινικών ακόμα και από διδασκαλία στον αντίστοιχο προσανατολισμό. Δεν χρειάζονται στην Φιλοσοφική, την Θεολογική και την Νομική; Θα διδαχθούν από την αρχή μέσα στα ΑΕΙ; Προφανώς το θέμα έχει εξεταστεί πρόχειρα.
4. Ενοποίηση σχολείων σε επίπεδο Δήμου ή νομού. Δήμοι όπως της Αθήνας (περισσότερα από 50 σχολεία), της Θεσσαλονίκης κ.ά θα αποτελέσουν 1 ομάδα όπου οι καθηγητές θα βγάζουν θέματα για τις εξετάσεις (!!! - sic). Κάθε καθηγητής θα βάζει θέμα (;) και μετά θα γίνεται κλήρωση (;;; !!!)
5. Επιτηρητές μέσα από το σχολείο (έστω και άλλης ειδικότητας) (!!!). Το αδιάβλητο των εξετάσεων "πάει περίπατο".
6. Με την ολοκλήρωση της Β' Λυκείου ο μαθητής πραγματοποιεί 10 προτιμήσεις τμημάτων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση (από 40 που είναι σήμερα). Θεωρεί ο εισηγητής ότι ο νέος αυτής της ηλικίας έχει ολοκληρωμένες αντιλήψεις για το τι θέλει και ποιές είναι οι προοπτικές του. (;;; !!!) Επίσης οι μαθητές στη Β' Λυκείου θα γνωρίζουν 1 χρόνο νωρίτερα (;) τις θέσεις που θα διαμορφώνει την επόμενη χρονιά κάθε Τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ;
7. Τον Φεβρουάριο της Γ' Λυκείου οι μαθητές δεσμεύονται με δήλωση προτίμησης για εισαγωγή σε Τ.Ε.Π ή εξετάσεις σε Τ.Π.Π.Ε.. Ζήτω ο τζόγος !!! Περίπτωση μαθητών του ίδιου προσανατολισμού με επιδίωξη ίδιο Τμήμα (π.χ Μαθηματικό, άσχετα από Πανεπιστήμιο). Ένας μαθητής (με χαμηλότερη βαθμολογία) επιλέγει μέσω Τ.Ε.Π. και εισάγεται σε τμήμα περιφερειακού Α.Ε.Ι.. Άλλος μαθητής (με υψηλότερη βαθμολογία - την οποία ακόμα δεν γνωρίζει γιατί κάνει δήλωση τον Φεβρουάριο) επιλέγει τις εξετάσεις σε Τ.Π.Π.Ε. και δεν καταφέρνει να περάσει σε κάποιο Τμήμα ή στο Τμήμα της επιλογής του. Ποιά η δικαιοσύνη σ' αυτή την περίπτωση η οποία δεν είναι ακραία αλλά θα είναι πολύ συνήθης. Είναι δυνατόν ίδια τμήματα διαφορετικών Πανεπιστημίων να είναι σε διαφορετική κατηγορία, επειδή το ένα είναι σε κεντρική πόλη και το άλλο στην περιφέρεια; Τι θα γίνεται στην περίπτωση που ένα Τμήμα τη μια χρονιά είναι χαρακτηρισμένο ως Τ.Π.Π.Ε. και την άλλη ως Τ.Ε.Π.; Όλα θα καθορίζονται από προσφορά και ζήτηση;
8. Γιατί γίνεται αναφορά εισαγωγής σε Τμήματα που θα έχουν ελάχιστο αριθμό 8 μελών Δ.Ε.Π; Είναι προσπάθεια να κλείσουν Τμήματα σε σχολές;
Τα παραπάνω αποτελούν πρώτες σκέψεις σχετικά με την πρόταση του Υπουργείου. Μιας πρότασης με έντονο τον ταξικό προσανατολισμό της εκπαίδευσης και της υποβάθμισης του Λυκείου. Είναι βέβαιο ότι θα επανέλθουμε σύντομα πάνω στο θέμα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη