Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία, με την οποία επανακαθορίζονται θέματα μετεγγραφής αδερφών και καθορίζονται παρεμβάσεις για την αξιολόγηση των μαθητών του γενικού λυκείου.

Ειδικότερα, όσον αφορά τις μετεγγραφές αδερφών, στην τροπολογία ενσωματώνονται «οι κατά προτεραιότητα επιλογές των φοιτητών που βρίσκονται σε απόλυτη οικονομική δυσχέρεια και θα ζητήσουν από κοινού με τα αδέρφια τους τη μετεγγραφή τους σε άλλο αντίστοιο τμήμα».

«Η προώθηση και ψήφιση της ρυθμισης αποσκοπεί στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής και στην αποφυγή καταστρατηγήσεων» αναφέρει η έκθεση αξιολόγησης που συνοδεύει το σώμα της υπουργικής τροπολογίας.

Πιο αναλυτικά, η διάταξη αναφέρει ότι εάν συντρέχει απόλυτη οικονομική δυσχέρεια, τα αδέρφια μπορούν, με την παραπάνω σειρά προτεραιότητας, από κοινού να μετεγγραφούν σε αντίστοιχο Τμήμα:

«1. της Περιφερειακής Ενότητας, στην οποία οι γονείς τους διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας,

2. σε οποιαδήποτε άλλη Περιφερειακή Ενότητα, πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης και

3. στην Περιφερειακή Ενότητα Αθήνας ή Θεσσαλονίκης. Μόνο σε περίπτωση απόλυτης οικονομικής δυσχέρειας μπορεί να αιτηθεί μετεγγραφής και φοιτητής του οποίου ο αδελφός φοιτά και διαμένει στην Περιφερειακή Ενότητα στην οποία οι γονείς του διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας. Τα οικονομικά κριτήρια για την εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων».

Εξάλλου, με την προτεινόμενη τροπολογία τροποποιείται η διαδικασία εκπόνησης δημιουργικών εργασιών, καθώς εντάσεται η διαδικασία υλοποίησής τους στα επιμέρους μαθήματα της Α' και Β΄ τάξης. Ταυτόχρονα προσαρμόζεται το περιεχόμενο των προαγωγικών εξετάσεων.

Επίσης, όσο αφορά την Γ' λυκείου των ΓΕΛ, στην τροπολογία περιλαμβάνεται η μείωση των μαθημάτων των απολυτηρίων εξετάσεων, σε τέσσερα συνολικά: Νέα Ελληνικά (με κοινή εξέταση Νεοελληνικής Γλώσσας και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας).

Τέλος, μεταξύ των προωθούμενων διατάξεων της τροπολογίας περιλαμβάνεται και ο καθορισμός ειδικού ποσοστού μαθητών της Γ΄ λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), περιοχών που πλήττονται εξαιτίας φυσικών καταστροφών (σεισμοί, πλυμμύρες) καθ' υπέρβαση του αριθμού εισακτέων. Όπως αναφέρεται, «το ποσοστό αποδίδεται βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές ανά κατηγορία λυκείου και δεν υπερβαίνει το 2%».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ