Thumbnail
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας

Οργανικά κενά  και πλεονάσματα  στη δίνη της εφαρμογής των  μνημονίων κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ.

Η πολιτική αυτή δεν θα περάσει με τη δική μας συναίνεση. Θα ανατραπεί με μαζικούς, ταξικούς, πανεκπαιδευτικούς αγώνες!

Δύο χρόνια τώρα όλοι οι νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των κενών, στη δημιουργία νέων “δεξαμενών” πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Η εξοικονόμηση και ο “εξορθολογισμός” στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  με την κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μείωση ειδικοτήτων και τομέων στη ΤΕΕ, οι εγκύκλιοι για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και οι κατευθύνσεις και Ο.Π. στα ΓΕΛ, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ, ο ενδιάμεσος χαρακτηρισμός παρακολουθούντων των ΕΠΑΛ, οι εγκύκλιοι για τα ξενόγλωσσα τμήματα, η αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων στα Γυμνάσια, οι αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) αποτυπώθηκαν στον υπολογισμό των οργανικών κενών και πλεονασμάτων. Οι νέοι εγκύκλιοι, μαζί με τα μνημονιακά μέτρα των προηγούμενων κυβερνήσεων Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ, με την αύξηση του ωραρίου, το στοίβαγμα των μαθητών σε τμήματα 27 συν 10% εκτίναξαν τις δεξαμενές των οργανικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών (499 πλεονάσματα στη Γ΄ Αθήνας).

Ο αντιασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου εγκλωβίζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται οι συνταξιοδοτήσεις και με πρόσχημα την αποχώρηση 31-8 από την υπηρεσία των αιτούντων συνταξιοδότησης, δεν δίνονται ως οργανικά κενά, τα κενά ακόμη και αυτών των λίγων αιτήσεων, παρά μόνο όσων λήγει αυτοδίκαια η θητεία τους.

Στους πίνακες απουσίαζε η στήλη «εκτίμηση ΠΥΣΔΕ», ενώ πρόταση μπορεί να κάνει μόνο ο Περιφερειακός Διευθυντής και παρακάμφθηκε η  πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος ότι οι πίνακες αυτοί συμπληρώνονται με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι αποκλειστικά από το Διευθυντή του σχολείου, κάτι που αφήνει υπόνοιες για ενδεχόμενη προνομιακή μεταχείριση.

Το Υπουργείο κατάργησε στην ουσία τις μεταθέσεις που φέτος ήταν μόνο 213. Έτσι οδηγεί σε απόγνωση χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειες τους για χρόνια και στην εργασιακή ανασφάλεια νέο στρατό οργανικά υπεράριθμων και χιλιάδες συναδέλφους που παραμένουν για χρόνια στο απαράδεκτο καθεστώς εκβιασμού της διάθεσης ΠΥΣΔΕ.

Προετοιμάζει τον κόφτη για νέες απολύσεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά και επιβάλλει παντού τον δημοσιονομικό κόφτη και τις αυτόματες περικοπές, την πλήρη κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της νέας γενιάς. Mε δεδομένο και το νόμο για το «Νέο Λύκειο» που αλλάζει το DNA της εκπαίδευσης και θα οδηγήσει σε νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.

Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται λεηλατημένοι από το σύνολο των αντεργατικών μέτρων που έχουν παρθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το 3ο μνημόνιο και το νέο πακέτο 3,8 δις του 4ου μνημονίου.

Γίνεται πια σαφές, πως κυβέρνηση-Ε.Ε-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ αντιμετωπίζουν τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση σαν “βαρίδι” που πρέπει να αποτινάξουν. Γι αυτό θέλουν να την κοντύνουν, να τη συρρικνώσουν, να τη φτωχύνουν ακόμα περισσότερο, να συνθλίψουν τη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Την Τετάρτη 24-5-17 πραγματοποιήθηκε παράσταση των Δ.Σ. της Α΄ και Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας στη ΔΙΔΕ Γ΄ Αθήνας και το ΠΥΣΔΕ σε σχέση με τα κενά και πλεονάσματα στα σχολεία. Με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων προτείναμε να δοθούν τα πραγματικά κενά [για άρση υπεραριθμιών, οριστικές τοποθετήσεις, βελτιώσεις] που οι πολιτικές των τελευταίων χρόνων έχουν εξαφανίσει προκειμένου να μην γίνονται διορισμοί μονίμων αλλά και αναπληρωτών, αλλά και να μην γίνονται μεταθέσεις. Ζητήσαμε συγκεκριμένα:

  • Να δοθούν ως οργανικά κενά οι ώρες των διευθυντών (και όλων των μακροχρόνια απόντων από τα σχολεία οργανικής)  και των 27(!!!) αιτούντων σύνταξης.

  • Να δοθούν οργανικές σε συστεγαζόμενα και γειτονικά σχολεία.

  • Να δίνεται ως 12ωρο οργανικό κενό η πρώτη ανάθεση μαζί με 1 project που είναι επίσης 1η ανάθεση.

  • Να δοθούν οι οργανικές θέσεις στις γενικές ειδικότητες στο νέο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου που θα λειτουργήσει από φέτος.

  • Να μην μετρήσουν τα μειωμένα τμήματα στα ΕΠΑΛ λόγω του χαρακτηρισμού φοίτησης «μη παρακολουθούντων», να μην γίνει καμιά νέα κατάργηση-συγχώνευση τομέα και ειδικότητας και επίσης να επανέλθουν οι τομείς και ειδικότητες που έκλεισαν μ’ όποιο τρόπο, αλλά κι αυτοί που συνάδελφοί μας από τους «διαθέσιμους» δεν ξαναείδαν στην επιστροφή τους στο σχολείο.

Οι απαντήσεις της Διοίκησης ήταν σε όλα αρνητικές με προσχήματα νομικού, αλλά κυρίως πολιτικού- διαχειριστικού χαρακτήρα. Η ΔΑΚΕ βρήκε ακόμα μια αφορμή να εκφράσει το μίσος της στα πραγματικά αιτήματα των εκπαιδευτικών και τις διεκδικήσεις τους και να βάλει πλάτη στην κυβερνητική πολιτική. Τα ΣΥΝΕΚ έζησαν την υπαρξιακή τους αντίφαση να είναι και με τον Καίσαρα και με τον Σπάρτακο, παραμένοντας ουσιαστικά πιστοί στο «ρεαλισμό» της υποταγής. To ΠΑΜΕ παρέμεινε αμήχανο, δέσμιο του απομονωτισμού του. Μετά από όλα αυτά αποφασίσαμε να ανοίξουμε την διεκδίκηση στο πραγματικό της έδαφος: στα σχολεία, στους συναδέλφους, στην κοινωνία. Σε όλους αυτούς που θα υποστούν τα νέα μνημονιακά μέτρα, το «Νέο Λύκειο» και τις άλλες ρυθμίσεις που θα έρθουν με το κλείσιμο των σχολείων στις 30 Ιούνη, αλλά και το καθεστώς των «αξιολογήσεων» που πρόβα τους θα γίνει με την δήθεν συμμετοχή των Συλλόγων Διδασκόντων με «το πρακτικό γνωμοδότησης» στην επιλογή διευθυντών και θα μπει σε πλήρη εφαρμογή με την «αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων» τον Σεπτέμβρη. Αλλάζουμε τους συσχετισμούς για το 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, ως αναγκαία, αλλά όχι από μόνη της ικανή συνθήκη, για ένα μαζικό, οργανωμένο και αποφασιστικό Πανεκπαιδευτικό Κίνημα.

Απαιτούμε σύμφωνα με τις ψηφισμένες θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος:

  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!  Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων. Ανατροπή των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π στα ΓΕΛ, ξενόγλωσσα τμήματα, μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ. Κατάργηση της ρύθμισης για ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ.

  • Επαναφορά του διδακτικού μας ωραρίου που ίσχυε έως το 2013.

  • Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Οργανικές θέσεις για όλους.

  • Να γίνει και δεύτερος κύκλος μεταθέσεων.

  • Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση.

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα. Όχι στην ελαστική εργασία.

 

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας

25.5.2017

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με την Google, που "βάζει" την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία με το πρόγραμμα "Experience AI"
«Η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες που υιοθετεί ένα τέτοιο πρόγραμμα, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα σχολεία της χώρας, δημόσια και...
Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με την Google, που "βάζει" την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία με το πρόγραμμα "Experience AI"