Με αφορμή τις εξελίξεις σε επίπεδο νομοθεσίας από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι και σήμερα αποδεικνύεται -για άλλη μια φορά- ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποτελεί τον τελευταίο τροχό της εκπαίδευσης. Με βάση το άρθρο 48 του ν. 4415/2016 δίνεται το δικαίωμα τοποθέτησης με απόσπαση σε μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς κανένα τυπικό προσόν στην ΕΑΕ, δηλαδή χωρίς εξειδίκευση στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Οι τοπικές Διευθύνσεις Π.Ε. φαίνεται ότι:
- Ακολούθησαν πιστά την επιταγή του Υπουργείου Παιδείας και προέβησαν σε πρόσκληση ενδιαφέροντος σε μόνιμο προσωπικό (χωρίς προσόντα στην Ειδική Αγωγή) για την κάλυψη των εναπομείναντων κενών σε δομές ΕΑΕ. Παρατηρήθηκε η μη διάθεση των κενών στις ΣΜΕΑΕ και -κατά κύριο λόγο- προωθήθηκε η πρόσκληση για την κάλυψη Τμημάτων Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης, με αποκορύφωμα τη συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου σε έναν μαθητή μέχρι και από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς στην περίπτωση της Παράλληλης Στήριξης (διευκρινιστική εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ υπ. αριθμ. 163629/ΓΔ4/04-10-2016). Με αυτόν τον τρόπο η τοπική διοίκηση επικυρώνει την προβληματική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, καταπατώντας τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Δεν δήλωσαν τα κενά σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες στο Υπουργείο Παιδείας, με αποτέλεσμα να χορηγηθούν λιγότερες πιστώσεις αναπληρωτών ανά περιοχή.
- Μετά την πρόσληψη των αναπληρωτών απέκρυψαν το σύνολο των πραγματικών κενών ΕΑΕ, με αποτέλεσμα να υπάρχει ζήτημα διαφάνειας των διαδικασιών τοποθέτησης αναπληρωτών και, κατ’ επέκταση, να προκύπτει συγκάλυψη των κενών.
Το άρθρο 48 του Ν.4415 καταπατά το δικαίωμα των μαθητών για ποιοτική εκπαίδευση σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Η διάθεση και ο επαγγελματισμός του συναδέλφου να ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή δε σημαίνει ότι πιστοποιεί την κατοχή γνώσεων και δεξιοτήτων στην ΕΑΕ.
Να σταματήσουν να πλήττονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες!
Οι παραπάνω διαδικασίες της διοίκησης αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα μη ισότιμης μεταχείρισης απέναντι στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι διαθέτουν την απαραίτητη εξειδίκευση και τα τυπικά προσόντα για την κάλυψη των κενών στις δομές ΕΑΕ. Αυτό είναι απαράδεκτο και πρέπει επιτέλους να δοθεί ένα τέλος!
Όλοι οι εκπαιδευτικοί ΠΡΕΠΕΙ έχουν τα ίδια δικαιώματα.
Να σταματήσει επιτέλους η υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης!
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Κανδήλας Βάϊος Ευστρατουδάκη Λεμονιά
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη