Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Ικαρίας - Φούρνων

Με αφορμή τις εξελίξεις σε επίπεδο νομοθεσίας από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι και σήμερα αποδεικνύεται -για άλλη μια φορά- ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποτελεί τον τελευταίο τροχό της εκπαίδευσης. Με βάση το άρθρο 48 του ν. 4415/2016 δίνεται το δικαίωμα τοποθέτησης με απόσπαση σε μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς κανένα τυπικό προσόν στην ΕΑΕ, δηλαδή χωρίς εξειδίκευση στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  

Οι τοπικές Διευθύνσεις Π.Ε. φαίνεται ότι:

- Ακολούθησαν πιστά την επιταγή του Υπουργείου Παιδείας και προέβησαν σε πρόσκληση ενδιαφέροντος σε μόνιμο προσωπικό (χωρίς προσόντα στην Ειδική Αγωγή) για την κάλυψη των εναπομείναντων κενών  σε δομές ΕΑΕ. Παρατηρήθηκε η μη διάθεση των κενών στις ΣΜΕΑΕ και -κατά κύριο λόγο- προωθήθηκε η πρόσκληση για την κάλυψη Τμημάτων Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης, με αποκορύφωμα τη συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου σε έναν μαθητή μέχρι και από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς στην περίπτωση της Παράλληλης Στήριξης (διευκρινιστική εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ υπ. αριθμ. 163629/ΓΔ4/04-10-2016). Με αυτόν τον τρόπο η τοπική διοίκηση επικυρώνει την προβληματική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, καταπατώντας τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

- Δεν δήλωσαν τα κενά σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες στο Υπουργείο Παιδείας, με αποτέλεσμα να χορηγηθούν λιγότερες πιστώσεις αναπληρωτών ανά περιοχή.

- Μετά την πρόσληψη των αναπληρωτών απέκρυψαν το σύνολο των πραγματικών κενών ΕΑΕ, με αποτέλεσμα να υπάρχει ζήτημα διαφάνειας των διαδικασιών τοποθέτησης αναπληρωτών και, κατ’ επέκταση, να προκύπτει συγκάλυψη των κενών.

   Το άρθρο 48 του Ν.4415 καταπατά το δικαίωμα των μαθητών για  ποιοτική εκπαίδευση σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Η διάθεση και ο επαγγελματισμός του συναδέλφου να ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή δε σημαίνει ότι πιστοποιεί την κατοχή γνώσεων και δεξιοτήτων στην ΕΑΕ.

Να σταματήσουν να πλήττονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες!

   Οι παραπάνω διαδικασίες της διοίκησης αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα μη ισότιμης μεταχείρισης απέναντι στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι διαθέτουν την απαραίτητη εξειδίκευση και τα τυπικά προσόντα για την κάλυψη των κενών στις δομές ΕΑΕ. Αυτό είναι απαράδεκτο και πρέπει επιτέλους να δοθεί ένα τέλος!

Όλοι οι εκπαιδευτικοί ΠΡΕΠΕΙ έχουν τα ίδια δικαιώματα. 

Να σταματήσει επιτέλους η υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης!

Ο Πρόεδρος                              Η Γραμματέας                                                                  

Κανδήλας Βάϊος                Ευστρατουδάκη Λεμονιά

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

asep diagonismos graptos
2ος Διαγωνισμός ΑΣΕΠ - ΕΚΤΑΚΤΟ: Βγήκαν 2 βίντεο Παραγωγικού Συλλογισμού με τις λύσεις

Ενώ και επίσημα στην πλατφόρμα προετοιμασίας για τον 2ο Πανελλήνιο Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ ανέβηκαν τα επεξηγηματικά...

2ος Διαγωνισμός ΑΣΕΠ - ΕΚΤΑΚΤΟ: Βγήκαν 2 βίντεο Παραγωγικού Συλλογισμού με τις λύσεις
eidiki agwgi
ΑΣΕΠ – Ειδική Αγωγή 2025: Έφυγε για ΦΕΚ η προκήρυξη 3ΕΑ/2025 - ΕΠΙΣΗΜΟ
Στο Εθνικό Τυπογραφείο η προκήρυξη 3ΕΑ/2025 του ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή - Έκλεισε η τριάδα προκηρύξεων, ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις
ΑΣΕΠ – Ειδική Αγωγή 2025: Έφυγε για ΦΕΚ η προκήρυξη 3ΕΑ/2025 - ΕΠΙΣΗΜΟ