Thumbnail
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων

Σήμερα, Πέμπτη 30 Ιουνίου, συγκεντρωθήκαμε στο αμφιθέατρο της ΑΣΚΤ Αθήνας εικαστικοί εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε στην Α/θμια και την Β/θμια εκπαίδευση, είτε ως μόνιμοι είτε ως αναπληρωτές, για να διαμαρτυρηθούμε για τις επικείμενες αλλαγές που δρομολογούνται από το ΥΠΠΕΘ για τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.

Οι προωθούμενες αλλαγές, συνεπάγονται τη συρρίκνωση της λειτουργίας του Δημόσιου Σχολείου, την υποστελέχωσή του με εκπαιδευτικό προσωπικό και τη ραγδαία μείωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Συγκεκριμένα μέτρα, όπως:

  • Η μείωση πέντε διδακτικών ωρών την εβδομάδα στο Δημοτικό Σχολείο (ΕΑΕΠ)

  • Η μείωση τριών διδακτικών ωρών την εβδομάδα στο Γυμνάσιο

  • Η μείωση διδακτικών ωρών σε γνωστικά αντικείμενα των πρώην ΕΑΕΠ Δημοτικών Σχολείων (Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Αγγλικά, ΤΠΕ, Γυμναστική, Ευέλικτη ζώνη)

  • Η μείωση διδακτικών ωρών σε γνωστικά αντικείμενα των Γυμνασίων (Αρχαία Ελληνικά, Βιολογία, Γεωγραφία, Οικ. Οικονομία)

  • Η αύξηση των ελάχιστου αριθμού για λειτουργία τμήματος Νηπιαγωγείου

  • Η Β’ ανάθεση των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70 (δασκάλων)

  • Η Β΄ ανάθεση των Εικαστικών στους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ18.01-27-8-9

  • Η κατάργηση των υπεύθυνων ολοήμερου εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70

  • Ο περιορισμός επιλογής 2ης ξένης γλώσσας στις Ε-ΣΤ τάξεις του Δημοτικού

  • Η κατάργηση της 3ωρης απαλλαγής διδακτικού ωραρίου για τους υπεύθυνους εργαστηρίων κλάδων ΠΕ04 και ΠΕ19-20

 

όχι μόνο δεν αναβαθμίζουν το Δημόσιο Σχολείο, αλλά προωθούν την πλημμελή γνωστική και παιδαγωγική του λειτουργία, εμπεδώνουν τη λογική του ημιμαθή εκπαιδευτικού, τα μετατρέπουν από κυψέλες μάθησης και αγωγής σε χώρους φύλαξης και παροχής στοιχειωδών γνώσεων και οδηγούν σε μια εκπαίδευση με ταξικούς διαχωρισμούς και εν τέλει στην ιδιωτικοποίηση μέρους της.

Ειδικότερα ως προς την Εικαστική Εκπαίδευση, τα μέτρα που προωθούνται οδηγούν στη ραγδαία υποβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:

  • Ανάθεση της διδασκαλίας των Εικαστικών στο Δημοτικό ως Β’ ανάθεση στους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70

  • Ανάθεση της διδασκαλίας των Εικαστικών και των δύο βαθμίδων στους εκπαιδευτικούς κλάδων  ΠΕ18.01-27-28-29

  • Αφαίρεση του μαθήματος Πρότζεκτ (ΣΚΖ) από το Γυμνάσιο

Θεωρούμε ότι τα παραπάνω μέτρα, όπου εφαρμοστούν, θα οδηγήσουν στην καλύτερη περίπτωση σε μετατροπή των Εικαστικών Μαθημάτων σε δημιουργική απασχόληση και χειροτεχνία, καθότι οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω κλάδων δεν έχουν ούτε τη γνωστική κατάρτιση, ούτε τη μεθοδολογική προσέγγιση, ούτε την ικανότητα παιδαγωγικής αποτίμησης για τη διδασκαλία των Εικαστικών σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης.

Υποστηρίζουμε ότι, τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής συγκεντρώνουν ξεχωριστά και πολύτιμα γνωστικά και παιδαγωγικά  στοιχεία, τα οποία μόνο οι αντίστοιχοι ειδικευμένοι εκπαιδευτικοί είναι ικανοί να αναδείξουν. Η τέχνη δεν είναι μια κανονιστική διαδικασία που μπορεί να διδαχθεί μέσα από ένα σχολικό εγχειρίδιο, από μη ειδικευμένο προσωπικό. Η διδασκαλία των εικαστικών δεν είναι μια καλλωπιστική, εξωραϊστική διαδικασία παραγωγής χειροτεχνημάτων. Μόνο οι ειδικευμένοι εικαστικοί - εκπαιδευτικοί μπορούν να αναδείξουν το απρόοπτο στη διδακτική τους διαδικασία, να καθοδηγήσουν, μέσα από την εργαστηριακή εμπειρία, τους μαθητές τους σε διαφορετικές κατευθύνσεις, να τους εμπεδώσουν την ανάγκη για ειλικρινή έρευνα σε διαφοροποιημένη κατεύθυνση. Μόνο οι ειδικευμένοι εκπαιδευτικοί – καλλιτέχνες μπορούν να αναγνωρίσουν το λάθος στη διαδικασία, ως αφορμή για μια καινούργια, μοναδική και πολύτιμη διαδρομή.

Και επειδή τα τελευταία χρόνια, συνεχώς ακούμε παιδαγωγικές έννοιες όπως: «ομαδοσυνεργατική μάθηση», «διαφοροποίηση», «ανατροφοδότηση», «μετάγνωση» κτλ ως στόχους της εκπαιδευτικής πολιτικής παγκοσμίως, εμείς οι εικαστικοί – εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι όλα αυτά αποτελούν καθημερινότητα στη διδακτική μας εμπειρία, γιατί ακριβώς διαθέτουμε και τα γνωστικά και τα μεθοδολογικά και τα παιδαγωγικά προσόντα για να τα χρησιμοποιούμε ως μαθησιακά εργαλεία.

Κύριε Υπουργέ,

Προ λίγων ημερών στις 24/6/2016, απαντώντας σε σχετική ερώτηση από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων, αναφερθήκατε στην ικανότητα του δασκάλου να κάνει μαθήματα ειδικοτήτων, χρησιμοποιώντας το παράδειγμα των καλλιτεχνικών.  Αρχικά να σας επισημάνουμε ότι το μάθημα εδώ και πολλά χρόνια έχει την ονομασία «εικαστικά» και δεν αποτελεί νέο γνωστικό αντικείμενο στο Δημοτικό, καθώς έχει θεσπιστεί από το 1985. Η πλημμελής έως μηδενική διεξαγωγή του από τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70 που το δίδασκαν, οδήγησε στην ανάθεση της διδασκαλίας του κατ΄ αποκλειστικότητα σε εικαστικούς - εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ08 στα πιλοτικά σχολεία ΕΑΕΠ. Τα αποτελέσματα είναι κατά κοινή ομολογία εντυπωσιακά και το γνωρίζετε και ως γονιός.

Η άποψή σας μας επιστρέφει 30 χρόνια πίσω κι αυτό δεν αποτελεί παιδαγωγική καινοτομία, αλλά οπισθοδρόμηση. Μας προσβάλλει δε, ως επιστήμονες και παιδαγωγούς, που για δεκαετίες προσφέρουμε στην ελληνική κοινωνία και τους μαθητές μας ουσιαστική και εμπεριστατωμένη εικαστική εκπαίδευση και αγωγή. Αυτές οι δηλώσεις και οι δρομολογήσεις, δεν συνάδουν με την Αριστερά και τις παραδοσιακές της ευαισθησίες στον πολιτισμό και την παιδεία. Θυμίζουν έντονα νεοφιλελεύθερες πρακτικές λογιστικής διαχείρισης και μεθοδεύσεις κοινωνικού αυτοματισμού ανάμεσα σε ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Σας καλούμε:

 

  • Να ανακαλέσετε τη δήλωσή σας ως ένδειξη συγνώμης  στους 2000 και πλέον εικαστικούς – εκπαιδευτικούς που σε αντίξοες συνθήκες, ξεπερνούν τον εαυτό τους προσφέροντας υψηλού επιπέδου διδακτικό έργο.

Σας καλούμε να αποσύρετε όλες τις νέες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις και ειδικότερα ως προς τα εικαστικά:

  • Να αποσύρετε την ανάθεση τις διδασκαλίας των Εικαστικών σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70 και ΠΕ18.01-27-8-9.

  • Να συστήσετε τον κλάδο ΠΕ08 στην Α/θμια εκπαίδευση και να ιδρύσετε όλες τις απαιτούμενες οργανικές θέσεις ΠΕ08, ώστε να διοριστούν εικαστικοί – εκπαιδευτικοί.

  • Να αναγνωρίσετε το μάθημα των Εικαστικών ως εργαστηριακό

 

Για την τρέχουσα σχολική χρονιά σας καλούμε να καλύψετε όλα τα λειτουργικά κενά για τη διδασκαλία των Εικαστικών Μαθημάτων σε Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, μόνο με αποσπάσεις μονίμων και προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ08.

Οι εικαστικοί – εκπαιδευτικοί ΠΕ08

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΚΑΡΔΑΜΟ
Ένα πολύ σημαντικό λαχανικό που πρέπει να τρως για να ζήσεις ως τα βαθιά γεράματα
Δεν είναι τυχαία η τοποθέτηση κάποιου, ο οποίος , όταν αναφέρεται στην θεραπεία ενός ασθενούς από μία πάθηση λέει τη φράση «αυτός καρδάμωσε» - Ενα...
Ένα πολύ σημαντικό λαχανικό που πρέπει να τρως για να ζήσεις ως τα βαθιά γεράματα
naksos.jpg
Νάξος και μικρές Κυκλάδες φιγουράρουν σε διεθνή μέσα - Στις πρώτες θέσεις για αξέχαστες διακοπές
«Τα λευκά μάρμαρα, οι αρχαίοι ναοί και οι γιγαντιαίοι Κούροι είναι "μάρτυρες" της πλούσιας μακραίωνης ιστορίας του μυθικού νησιού»
Νάξος και μικρές Κυκλάδες φιγουράρουν σε διεθνή μέσα - Στις πρώτες θέσεις για αξέχαστες διακοπές
33-your-childs-teacher-happy-kids-classroom.jpg
Το μυστικό των ανθρώπων που είναι οι πιο ευτυχισμένοι στον κόσμο
Η Ελλάδα βρίσκεται φέτος στην 64η θέση, καθώς υποχώρησε κατά έξι θέσεις σε σχέση με το 2023 που είχε βρεθεί στην 58η θέση της λίστας
Το μυστικό των ανθρώπων που είναι οι πιο ευτυχισμένοι στον κόσμο