Thumbnail
Ενωση Ελλήνων Χημικών

ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ

Ν. Π. Δ. Δ. Ν. 1804/1988
Κάνιγγος 27
106 82, Αθήνα
Τηλ.: 210 38 21 524
210  38 29 266
Fax: 210 38 33 597
http://www.eex.gr
[email protected]

Αθήνα 22-5-2015

Πανελλήνιες Εξετάσεις στο μάθημα «Χημεία-Βιοχημεία» Τεχνολογικής κατεύθυνσης 2015

Σήμερα Παρασκευή  22-5-2015  εξετάστηκε το μάθημα «Χημεία-Βιοχημεία» Τεχνολογικής κατεύθυνσης στις Πανελλήνιες Εξετάσεις .

Η σταθερή θέση  της Ένωσης Ελλήνων Χημικών(ΕΕΧ) είναι ότι η εξέταση των μαθημάτων οφείλει να έχει ως στόχο τον ουσιαστικό έλεγχο των γνώσεων,  της κριτικής ικανότητας  και της ικανότητας των μαθητών να αξιοποιούν τις γνώσεις τους για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Στόχοι σαν αυτούς, εξυπηρετούνται από θέματα σαφή, μεγάλου εύρους  και επιστημονικά ακριβή  ως προς τη διατύπωση των ερωτημάτων και κυρίως θέματα που δεν απαιτούν στείρα απομνημόνευση και δεν  μετατρέπουν την εξέταση σε αγώνα δρόμου, όπου η ποσότητα υπονομεύει την ποιότητα .

Η ΕΕΧ παρακολουθώντας τις σημερινές εξετάσεις, όπως προβλέπει ο ρόλος της ως σύμβουλου  του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης,  κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:

 

  • Σε ότι αφορά στο εύρος και στην έκταση της εξέτασης τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και στο τμήμα της Χημείας και στο τμήμα της Βιοχημείας.

  • Σε ότι αφορά στην έκταση των θεμάτων, εκτιμούμε ότι είναι σχετικά πολλά για το χρόνο της εξέτασης , γεγονός που αυξάνει το βαθμό δυσκολίας τους.

  •  Σε ότι αφορά στο βαθμό δυσκολίας, απευθύνονται σε πολύ καλά διαβασμένους μαθητές, οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος την ύλη και των δύο γνωστικών αντικειμένων και μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν σε εφαρμογές. διότι απαιτούν λεπτομερή  γνώση των εξεταζόμενων αντικειμένων.

Ειδικότερα το θέμα:

Α5: Απαιτεί λεπτομερή γνώση της οργανικής Χημείας και μεγάλη ευχέρεια στη γραφή των χημικών εξισώσεων, ώστε να επιτευχθεί η αναγνώριση των ενώσεων του σχήματος. Εκτιμούμε ότι πολλοί μαθητές οι οποίοι δεν έχουν αντιληφθεί  τη σειρά δραστικότητας των ενώσεων στην πυρηνόφιλη προσθήκη θα αντιμετωπίσουν δυσκολία στην επεξεργασία του θέματος.

Β3: Στο θέμα Β3 ζητούμενο είναι η πειραματική διάκριση δύο ζευγών διαλυμάτων. Από τις προτεινόμενες μεθόδους, η μία δεν περιλαμβάνεται στην ύλη της Χημείας Γ Λυκείου και σε αυτή έχει γίνει μία απλή αναφορά σε προηγούμενες τάξεις (χρωματογραφία).

Μεταξύ των άλλων δύο υπάρχουν διάφορες εκδοχές, από τις οποίες  καμία δεν μπορεί να απορρίψει ένας μαθητής ο οποίος δεν έχει ασκηθεί πειραματικά, όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των υποψηφίων, επομένως  η εξέταση σε τέτοιο θέμα κρίνεται μάλλον άστοχη. Παρότι σταθερά η ΕΕΧ ζητά να αναδειχθεί ο εργαστηριακός χαρακτήρας του μαθήματος, θεωρούμε ότι πρέπει να προηγηθεί η εργαστηριακή εξάσκηση των μαθητών και να ακολουθήσει η εξέταση σχετικών θεμάτων, πολύ δε περισσότερο η επιλογή τέτοιων θεμάτων θα πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή και η επίλυση να είναι μονοσήμαντη.

Το πιο σημαντικό όμως όλων είναι ότι η ογκομέτρηση των διπρωτικών οξέων δεν περιλαμβάνεται στην ύλη του μαθήματος, με αποτέλεσμα οι μαθητές να αδυνατούν να τη διαχειριστούν αποτελεσματικά και επιστημονικά.

Συνολικά, τα θέματα του μαθήματος «Χημεία-Βιοχημεία» κρίνονται πολύ απαιτητικά ως προς την ποιότητα και την ποσότητα, για καλά προετοιμασμένους μαθητές με αυξημένη κριτική ικανότητα, έχουν μεγάλη διακριτική ικανότητα, αλλά χωρίς να έχουν αποφύγει ορισμένες μικρές αστοχίες.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καθηγητές
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
Η αλήθεια είναι σκληρή: κάθε ώρα που ένας δάσκαλος ή καθηγητής περνά στην τάξη, είτε για «απασχόληση» είτε για αντικατάσταση, είναι διδακτικό έργο....
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
tameio.jpg
Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν ανά Ταμείο οι συνταξιούχοι το 2026 και το 2027 με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς
Συντάξεις: Έως 312 ευρώ πάνω το 2026 και έως 696 ευρώ το 2027 [Αναλυτικοί πίνακες]
Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν ανά Ταμείο οι συνταξιούχοι το 2026 και το 2027 με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς