Thumbnail
Πανελλαδικές εξετάσεις

Το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ προσπαθώντας να θεραπεύσει αδυναμίες του προηγούμενου εξεταστικού συστήματος δημιούργησε ένα νέο εξεταστικό που υποφέρει από νέες στρεβλώσεις εξίσου σημαντικές με το προηγούμενο. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Στον προσανατολισμό των Ανθρωπιστικών Σπουδών τα Πανεπιστημιακά τμήματα είναι περίπου 120. Σε αυτά μόνο σε 6 Πανεπιστημιακά τμήματα διδάσκεται το μάθημα των Λατινικών (τμήματα Φιλολογίας), ενώ σε 70 Πανεπιστημιακά τμήματα διδάσκεται το μάθημα της Κοινωνιολογίας και μάλιστα σε  αρκετά εξάμηνα. Αυτό καταδεικνύει ότι η Κοινωνιολογία αποτελεί απαραίτητη επιστήμη σε πολλούς Πανεπιστημιακούς κλάδους ενώ τα Λατινικά όχι (αποτελούν μια νεκρή γλώσσα).

Επιπρόσθετα το μάθημα της Κοινωνιολογίας στο Λύκειο είναι ένα πολυσχιδές διδακτικό αντικείμενο που εφοδιάζει τους μαθητές με πολύ σημαντικές γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις πολύ χρήσιμες για τη ζωή τους ως μελλοντικοί πολίτες κάτι που εκ της φύσεως τους αδυνατούν να κάνουν τα Λατινικά.

Συνεπώς η επιλογή των Λατινικών αντί της Κοινωνιολογίας ως Πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα σε καμία περίπτωση δεν είναι προς το συμφέρον ούτε των υποψηφίων ούτε των Πανεπιστημιακών τμημάτων, αφού θα εισάγονται σε αυτά φοιτητές που δεν θα διαθέτουν ένα βασικό υπόβαθρο γνώσεων σχετικών με τα Προγράμματα Σπουδών τους.

  1. Στον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής αν και οι μαθητές διδάσκονται Κοινωνιολογία και Ιστορία δεν έχουν καμία πρόσβαση στις σχολές/τμήματα του 1ου Προσανατολισμού. Η απόφαση αυτή περιορίζει αισθητά το εύρος επιλογών που έχουν οι υποψήφιοι του συγκεκριμένου προσανατολισμού, χωρίς να τεκμηριώνεται ο λόγος που συμβαίνει αυτό. Θα ήταν χρήσιμο να δοθεί στους μαθητές η δυνατότητα να επιλέγουν ως τέταρτο μάθημα την Κοινωνιολογία ώστε να έχουν πρόσβαση σε συγκεκριμένες σχολές του Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών π.χ. Κοινωνιολογίας και Πολιτικής Επιστήμης.

Οι παραπάνω στρεβλώσεις είναι εύκολο να διορθωθούν, ώστε να έχουμε ένα σωστότερο εξεταστικό σύστημα που θα είναι προς το συμφέρον τόσο των υποψηφίων όσο και των Πανεπιστημιακών τμημάτων. Το εξεταστικό σύστημα αφορά το μέλλον περίπου 100.000 μαθητών ετησίως και η επιμονή στη διατήρηση των συγκεκριμένων στρεβλώσεων μόνο τα στενά συντεχνιακά συμφέροντα θα υπηρετήσει.

Γρηγοροπούλου Σωτηρία

Εκπαιδευτικός-Κοινωνιολόγος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα