Thumbnail
Σχολικός εκφοβισμός, νεο εκπαιδευτικό πρόγραμμα E-learning του ΕΚΠΑ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΝΕΟ E-LEARNING ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης, όπου τα σχολεία μας έχουν γίνει πλέον πολυπολιτισμικά, τα φαινόμενα της ενδοσχολικής βίας, της επιθετικότητας και του εκφοβισμού παίρνουν ανησυχητικές διαστάσεις και τείνουν να αναδειχθούν σε συστατικά στοιχεία της καθημερινής κοινωνικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Σύμφωνα με νεότερες έρευνες ο εκφοβισμός είναι ένα καθολικό φαινόμενο, δηλαδή δεν υφίσταται μόνο σε σχολεία αναπτυγμένων χωρών, όπως είναι τα σχολεία των Η.Π.Α., του Καναδά, της Αυστραλίας ή των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αλλά υφίσταται και σε σχολεία άλλων χωρών, όπως στην Ιαπωνία, τη Ν. Αφρική και σε χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Γενικά μπορεί να λεχθεί πως οι διεθνείς έρευνες διαπιστώνουν ότι περίπου το 15% των μαθητών έχουν αναφέρει βιώματα εκφοβισμού/θυματοποίησης από τους συμμαθητές τους. Στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, φαίνεται  ότι ένας στους δέκα μαθητές έχει βιώσει εκφοβιστική συμπεριφορά και θυματοποίηση.

Στην περίπτωση βέβαια του ελληνικού σχολείου το πρόβλημα της βίας είναι ποσοτικώς και ποιοτικώς διαφορετικό από ότι  σε άλλες χώρες. Κοινή είναι πάντως η διαπίστωση για μια ποιοτική και ποσοτική κλιμάκωση του φαινομένου στο χώρο της εκπαίδευσης, γεγονός που προβληματίζει και εκπαιδευτικούς και γονείς γιατί η εκφοβιστική συμπεριφορά, η ενδοσχολική βία, η ακραία επιθετική συμπεριφορά και η συνακόλουθη θυματοποίηση ανάμεσα στους μαθητές, αποτελούν αδιαμφισβήτητα σοβαρούς ανασταλτικούς παράγοντες στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ατόμου.

Ο εκφοβισμός/θυματοποίηση των μαθητών από τους συμμαθητές τους αποτελεί ένα πολύ σοβαρό κοινωνικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα, μιας και ολοένα πληθαίνουν οι μαρτυρίες παιδιών που αποτελούν θύματα, γεγονός που αυξάνει την ανησυχία των γονέων, των εκπαιδευτικών και φυσικά των ίδιων των μαθητών. Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών, μερικοί μάλιστα υποστηρίζουν πως τα μισά παιδιά περίπου, σε κάποιο στάδιο της σχολικής τους ζωής αποτελούν στόχο κάποιας μορφής θυματοποίησης στο χώρο του σχολείου, πέφτουν θύματα απειλητικών ή επιθετικών ενεργειών, παρενοχλήσεων, καψονιών, πειραγμάτων, ψευτοπαλικαρισμών.

 Μολονότι τα παραπάνω φαινόμενα, δηλαδή η εκφοβιστική συμπεριφορά, η ενδοσχολική βία, η ακραία επιθετική συμπεριφορά και η συνακόλουθη θυματοποίηση ανάμεσα σε μαθητές αποτελούν συχνά φαινόμενα, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, όταν αυτά λαμβάνουν χώρα στο χώρο του σχολείου, αξιολογούνται και αντιμετωπίζονται από τους εκπαιδευτικούς ή και τους γονείς ως απλά συνηθισμένα φαινόμενα επιθετικότητας, με αποτέλεσμα, η επιστημονική διερεύνηση του προβλήματος του εκφοβισμού και της σχολικής θυματοποίησης να μην έχει τύχει ακόμα ουσιαστικής και συστηματικής μελέτης. Οι βασικοί λόγοι αναφέρονται στον πολυδιάστατο και πολυπαραγοντικό χαρακτήρα του φαινομένου, λόγω των ποικίλων παραμέτρων που προέρχονται από τον καθορισμό, την μέτρηση και αξιολόγηση του φαινομένου.

Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί της πράξης στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού των μαθητών τους αισθάνονται αβοήθητοι και αντιδρούν με πρόχειρους και επιδερμικούς παιδαγωγικούς αυτοσχεδιασμούς.

Το παρόν πρόγραμμα  συμπληρωματικής εκπαίδευσης στοχεύει να εφοδιάσει κατά κύριο λόγο το σύγχρονο εκπαιδευτικό με κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να είναι ικανός να εντοπίζει εγκαίρως αλλά και να αντιμετωπίζει με αποτελεσματικό τρόπο το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές του συνέπειες.

Το πρόγραμμα απευθύνεται  κατά κύριο λόγο σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε συμβούλους, κοινωνικούς επιστήμονες και επαγγελματίες της ψυχικής υγείας, σε φοιτητές σχετικών κλάδων αλλά και σε άτομα που δεν διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις για το θέμα, π.χ. γονείς, προκειμένου να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους για την αποτελεσματική επίλυση των διάφορων προβλημάτων συμπεριφοράς που προκύπτουν από το σχολικό εκφοβισμό και τη συνακόλουθη θυματοποίηση σε παιδιά κι εφήβους.

Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Περισσότερες πληροφορίες  μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα

http://elearn.elke.uoa.gr/show_programs.php?catID=all&prID=421

Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία  στα τηλέφωνα 210.36.89.354 και 210.36.89.381, ή να στείλετε e-mail στη διεύθυνση : [email protected].

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μανιταρι
Ο "ραδιοφάγος" μύκητας του Τσερνόμπιλ και οι απρόσμενες δυνατότητές του
Τέσσερις δεκαετίες μετά το πυρηνικό ατύχημα στο Τσερνόμπιλ, οι ερευνητές συνεχίζουν να αποκαλύπτουν παράξενα φαινόμενα που γεννήθηκαν μέσα σε μια από...
Ο "ραδιοφάγος" μύκητας του Τσερνόμπιλ και οι απρόσμενες δυνατότητές του
κρακερ
Τραγανά μίνι κράκερ με τυρί: Το πιο εύκολο σνακ με μόλις 4 υλικά
Αν ψάχνεις μια γρήγορη, πιο υγιεινή και σίγουρα πιο νόστιμη λύση από τα έτοιμα σνακ του σούπερ μάρκετ, αυτά τα μικρά τυρένια κράκερ είναι ό,τι πρέπει.
Τραγανά μίνι κράκερ με τυρί: Το πιο εύκολο σνακ με μόλις 4 υλικά
φοιτητές στο Πολυτεχνείο Κρήτης
Σπαρακτική καταγγελία φοιτητή: «Μου μένουν μόλις 7 μαθήματα και με πετούν έξω από την εστία»
«Δεν έχω ξεπεράσει το ν+3, πού θα μένω και πώς θα ολοκληρώσω τις σπουδές μου;» - Κραυγή απόγνωσης φοιτητή του Πολυτεχνείου Κρήτης
Σπαρακτική καταγγελία φοιτητή: «Μου μένουν μόλις 7 μαθήματα και με πετούν έξω από την εστία»