Thumbnail
Σχολικός εκφοβισμός, νεο εκπαιδευτικό πρόγραμμα E-learning του ΕΚΠΑ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ – ΝΕΟ E-LEARNING ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης, όπου τα σχολεία μας έχουν γίνει πλέον πολυπολιτισμικά, τα φαινόμενα της ενδοσχολικής βίας, της επιθετικότητας και του εκφοβισμού παίρνουν ανησυχητικές διαστάσεις και τείνουν να αναδειχθούν σε συστατικά στοιχεία της καθημερινής κοινωνικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Σύμφωνα με νεότερες έρευνες ο εκφοβισμός είναι ένα καθολικό φαινόμενο, δηλαδή δεν υφίσταται μόνο σε σχολεία αναπτυγμένων χωρών, όπως είναι τα σχολεία των Η.Π.Α., του Καναδά, της Αυστραλίας ή των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, αλλά υφίσταται και σε σχολεία άλλων χωρών, όπως στην Ιαπωνία, τη Ν. Αφρική και σε χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Γενικά μπορεί να λεχθεί πως οι διεθνείς έρευνες διαπιστώνουν ότι περίπου το 15% των μαθητών έχουν αναφέρει βιώματα εκφοβισμού/θυματοποίησης από τους συμμαθητές τους. Στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, φαίνεται  ότι ένας στους δέκα μαθητές έχει βιώσει εκφοβιστική συμπεριφορά και θυματοποίηση.

Στην περίπτωση βέβαια του ελληνικού σχολείου το πρόβλημα της βίας είναι ποσοτικώς και ποιοτικώς διαφορετικό από ότι  σε άλλες χώρες. Κοινή είναι πάντως η διαπίστωση για μια ποιοτική και ποσοτική κλιμάκωση του φαινομένου στο χώρο της εκπαίδευσης, γεγονός που προβληματίζει και εκπαιδευτικούς και γονείς γιατί η εκφοβιστική συμπεριφορά, η ενδοσχολική βία, η ακραία επιθετική συμπεριφορά και η συνακόλουθη θυματοποίηση ανάμεσα στους μαθητές, αποτελούν αδιαμφισβήτητα σοβαρούς ανασταλτικούς παράγοντες στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ατόμου.

Ο εκφοβισμός/θυματοποίηση των μαθητών από τους συμμαθητές τους αποτελεί ένα πολύ σοβαρό κοινωνικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα, μιας και ολοένα πληθαίνουν οι μαρτυρίες παιδιών που αποτελούν θύματα, γεγονός που αυξάνει την ανησυχία των γονέων, των εκπαιδευτικών και φυσικά των ίδιων των μαθητών. Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών, μερικοί μάλιστα υποστηρίζουν πως τα μισά παιδιά περίπου, σε κάποιο στάδιο της σχολικής τους ζωής αποτελούν στόχο κάποιας μορφής θυματοποίησης στο χώρο του σχολείου, πέφτουν θύματα απειλητικών ή επιθετικών ενεργειών, παρενοχλήσεων, καψονιών, πειραγμάτων, ψευτοπαλικαρισμών.

 Μολονότι τα παραπάνω φαινόμενα, δηλαδή η εκφοβιστική συμπεριφορά, η ενδοσχολική βία, η ακραία επιθετική συμπεριφορά και η συνακόλουθη θυματοποίηση ανάμεσα σε μαθητές αποτελούν συχνά φαινόμενα, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, όταν αυτά λαμβάνουν χώρα στο χώρο του σχολείου, αξιολογούνται και αντιμετωπίζονται από τους εκπαιδευτικούς ή και τους γονείς ως απλά συνηθισμένα φαινόμενα επιθετικότητας, με αποτέλεσμα, η επιστημονική διερεύνηση του προβλήματος του εκφοβισμού και της σχολικής θυματοποίησης να μην έχει τύχει ακόμα ουσιαστικής και συστηματικής μελέτης. Οι βασικοί λόγοι αναφέρονται στον πολυδιάστατο και πολυπαραγοντικό χαρακτήρα του φαινομένου, λόγω των ποικίλων παραμέτρων που προέρχονται από τον καθορισμό, την μέτρηση και αξιολόγηση του φαινομένου.

Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί της πράξης στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού των μαθητών τους αισθάνονται αβοήθητοι και αντιδρούν με πρόχειρους και επιδερμικούς παιδαγωγικούς αυτοσχεδιασμούς.

Το παρόν πρόγραμμα  συμπληρωματικής εκπαίδευσης στοχεύει να εφοδιάσει κατά κύριο λόγο το σύγχρονο εκπαιδευτικό με κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να είναι ικανός να εντοπίζει εγκαίρως αλλά και να αντιμετωπίζει με αποτελεσματικό τρόπο το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές του συνέπειες.

Το πρόγραμμα απευθύνεται  κατά κύριο λόγο σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε συμβούλους, κοινωνικούς επιστήμονες και επαγγελματίες της ψυχικής υγείας, σε φοιτητές σχετικών κλάδων αλλά και σε άτομα που δεν διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις για το θέμα, π.χ. γονείς, προκειμένου να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους για την αποτελεσματική επίλυση των διάφορων προβλημάτων συμπεριφοράς που προκύπτουν από το σχολικό εκφοβισμό και τη συνακόλουθη θυματοποίηση σε παιδιά κι εφήβους.

Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Περισσότερες πληροφορίες  μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα

http://elearn.elke.uoa.gr/show_programs.php?catID=all&prID=421

Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία  στα τηλέφωνα 210.36.89.354 και 210.36.89.381, ή να στείλετε e-mail στη διεύθυνση : [email protected].

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο αστυνομικός που δολοφόνησε δύο γυναίκες στην Κηφισιά
Κηφισιά: Με 30 σφαίρες δολοφόνησε τις δύο γυναίκες ο αστυνομικός – Η πρόταση της εισαγγελέως
Η εισαγγελέας ζητά καταδίκη για ανθρωποκτονία από πρόθεση χωρίς ελαφρυντικά, επισημαίνοντας την προμελετημένη εν ψυχρώ εκτέλεση της πρώην συζύγου και...
Κηφισιά: Με 30 σφαίρες δολοφόνησε τις δύο γυναίκες ο αστυνομικός – Η πρόταση της εισαγγελέως
karistianou-sintagma
«Θα προσέχεις το παιδί σου»: Σοβαρές απειλές καταγγέλλει η Μαρία Καρυστιανού – Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η υπόθεση
Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η καταγγελία της προέδρου του Συλλόγου Πληγέντων Τεμπών – Εμπλέκεται και απόστρατος αστυνομικός
«Θα προσέχεις το παιδί σου»: Σοβαρές απειλές καταγγέλλει η Μαρία Καρυστιανού – Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η υπόθεση
sxoleio-deuteris-eukairias-2.jpg
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από 16 έως 25 Ιουνίου 2025 για αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026