Thumbnail

Με αφορμή τα δημοσιεύματα για 8.000 απολύσεις εκπαιδευτικών ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και συντονιστής της ΕΕΚΕ Παιδείας Τάσος Κουράκης έκανε την ακόλουθεί δήλωση

"Η εθελόδουλη μνημονιακή συγκυβέρνηση ετοιμάζεται να απολύσει εκπαιδευτικούς και άλλους δημοσίους υπαλλήλους μόνο και μόνο για να πιάσει τα ΝΟΥΜΕΡΑ που επιβάλλουν τα μνημόνια και οι δανειστές μας. Δεν έφτασαν οι καταργήσεις των σχολείων, οι επιστρατεύσεις των εκπαιδευτικών και οι προαναγγελεθείσες απομακρύνσεις χιλιάδων  αναπληρωτών, προκειμένου να κατεδαφιστεί πλήρως το δημόσιο σχολείο. Τώρα ο μινώταυρος της συγκυβέρνησης ζητάει κι άλλες απολύσεις.

 

 
Ως ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δηλώνουμε πως η εκπαίδευση βασίζεται στον εκπαιδευτικό και τον στηρίζει. Θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις ώστε να μην υπάρξει καμία αποχώρηση με οποιονδήποτε τρόπο. Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ δεν αναγνωρίζει καμία απόλυση που γίνεται στο όνομα του μνημονίου. Αντιθέτως, οι εκπαιδευτικές ανάγκες επιτάσσουν τη διασφάλιση όλου του αναγκαίου προσωπικού για να στηριχθεί η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν υπόκειται σε νούμερα, αλλά αποτελεί κοινωνικό αγαθό που πρέπει να περιφρουρηθεί."
 
 
 
ΣΤΙΣ 17/6 ΕΙΧΕ ΑΠΑΝΤΗΘΕΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
 
Προς:
τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Ερώτηση
Αριθμός πρωτοκόλλου κατάθεσης:1576/17.6.2013
 
Να σταματήσουν οι χιλιάδες απολύσεις εκπαιδευτικών
 
 Οι πρόσφατες εξελίξεις  στην  Α΄θμια και Β΄θμια εκπαίδευση χαρακτηρίζονται από τον αυταρχικό και αντιδημοκρατικό χαρακτήρα της ηγεσίας του Υπουργείου και της κυβέρνησης.
 
Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου, οι υποχρεωτικές μεταθέσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών που έχουν δρομολογηθεί, οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις δεκάδων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων (και ενδεχόμενες σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), έχουν αρνητικότατες επιπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και προετοιμάζουν το έδαφος για χιλιάδες  απολύσεις (πέραν των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν ήδη απολυθεί).
 
Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας, για να προωθήσει αυτούς τους σχεδιασμούς, έστειλε στις 23/5, με τρίμηνη καθυστέρηση, εγκύκλιο για τον υπολογισμό των κενών και των πλεονασμάτων.  Η εγκύκλιος περιλαμβάνει ρυθμίσεις, που διευκολύνουν την καταγραφή πολύ περισσότερων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών από όσους είναι στην πραγματικότητα, με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.
 
Μεταξύ άλλων υπολογίζονται κενά και πλεονάσματα με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης. Με αυτόν τον τρόπο δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των σχολείων και των ομάδων σχολείων σε κάθε περιοχή (μικρά νησιά, απομακρυσμένες περιοχές κλπ) και η πάγια πρακτική της συμπλήρωσης ωραρίου στην Α΄θμια εκπαίδευση για πολλές ειδικότητες. Δεν υπολογίζονται ούτε οι πραγματικές συνταξιοδοτήσεις ανά ειδικότητα και το γεγονός ότι μπορεί να είναι πολύ περισσότερες τελικά από τις επιθυμίες που έχουν δηλωθεί. Οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με το αυξημένο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, έχουν ως αποτέλεσμα να δίνονται  ελάχιστα κενά προκειμένου να ικανοποιηθούν  αιτήσεις για μετάθεση και παράλληλα, διογκωμένα πλεονάσματα, για να οδηγηθούν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις χιλιάδες εκπαιδευτικών που θα χαρακτηριστούν «ολικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί».
 
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
 
Προτίθεται έστω και τώρα να γίνει ο υπολογισμός κενών και  πλεονασμάτων  με βάση το διδακτικό ωράριο που ισχύει μέχρι σήμερα και με βάση τον ισχύοντα αριθμό μαθητών ανά αίθουσα, με δεδομένο ότι σε διαφορετική περίπτωση οδηγούνται σε υποχρεωτικές μεταθέσεις και απολύσεις χιλιάδες εκπαιδευτικοί και ως εκ τούτου επηρεάζεται δραματικά προς το χειρότερο η εκπαιδευτική λειτουργία;
Θα λειτουργήσουν τη νέα εκπαιδευτική χρονιά τα αναγκαία μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης που έχουν καταργηθεί τα τελευταία χρόνια (τάξεις υποδοχής, τμήματα ενισχυτικής διδασκαλία, κλπ) προκειμένου να μειωθούν τα εκπαιδευτικά ελλείματα των μαθητών και να μην υπάρξουν απολύσεις εκπαιδευτικών;
Ο ερωτών βουλευτής
 
Τάσος Κουράκης
 
Απάντηση:
 θα συζητηθεί η με αριθμό 1576/17-6-2013 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς – Ενωτικού Κοινωνικού Μετώπου κ. Αναστασίου Κουράκη προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, σχετικά με τις απολύσεις εκπαιδευτικών.
 
Ο κ. Κουράκης έχει το λόγο για δύο λεπτά.
 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
 
Κύριε Υφυπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μετά τις σαρωτικές καταργήσεις δύο χιλιάδων σχολικών μονάδων από την κ. Διαμαντοπούλου, σήμερα, με την συναπόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Παιδείας κ. Παπαθεοδώρου, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να έχει ανακοινωθεί ο υποβιβασμός τριάντα τεσσάρων δημοτικών, πέντε νηπιαγωγείων, συγχωνεύσεις είκοσι επτά δημοτικών σχολείων και δεκατριών νηπιαγωγείων, ενώ δρομολογείται η κατάργηση τριάντα δύο δημοτικών και ογδόντα εννέα νηπιαγωγείων.
 
Στην πραγματικότητα καταργούνται πάνω από διακόσιες δέκα οργανικές θέσεις δασκάλων και πάνω από εκατόν τριάντα οργανικές θέσεις νηπιαγωγών, χωρίς να υπολογίζονται θέσεις ολοήμερων στα σχολεία και νηπιαγωγεία που καταργούνται ή συγχωνεύονται.
 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καταλαβαίνουμε ότι αυτό έρχεται σε συνέχεια και είναι σε μία λογική απολύσεων χιλιάδων εκπαιδευτικών και όχι μόνο, όπως και δημοσίων υπαλλήλων. Ήδη, το βλέπουμε στους δήμους, στην ΕΡΤ και σε οποιαδήποτε υπηρεσία.
 
Ο τρόπος με τον οποίο έγινε ο υπολογισμός των «υπεράριθμων εκπαιδευτικών» εξυπηρετήθηκε από μία εγκύκλιο, η οποία πρέπει να πούμε, κύριε Υφυπουργέ, ότι εκδόθηκε τρεις μήνες αργότερα από την ημερομηνία που έπρεπε να εκδοθεί. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μέχρι τις 10 Μαρτίου θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις. Επειδή ακριβώς έχετε μία πολύ μεγάλη δυστοκία στο ζήτημα αυτό, υπήρξε αυτή η πολύ μεγάλη καθυστέρηση.
 
Θα ήθελα να πω ότι αυτό δημιουργεί τεράστια προβλήματα, όχι μόνο με τις απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών –τα νούμερα είναι συντριπτικά- αλλά και στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό που ζητούμε είναι το εξής. Έχετε παρανομήσει με την έννοια –όπως θα δείξω και στη δευτερολογία μου- ότι ο υπολογισμός των εκπαιδευτικών κενών έγινε με έναν τέτοιο τρόπο, ώστε να προκύψουν οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί και προλειαίνεται το έδαφος για την απόλυσή τους.
 
Ρωτάμε αν προτίθεστε έστω και τώρα να γίνει ο υπολογισμός των κενών και των πλεονασμάτων με βάση το διδακτικό ωράριο που ισχύει και σήμερα και με βάση τον ισχύοντα αριθμό μαθητών ανά αίθουσα, δεδομένου ότι σε διαφορετική περίπτωση θα ισχύσει αυτό που έλεγα, δηλαδή πέρα από την απόλυση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών, θα θιγεί κι ο πυρήνας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
 
Επιπλέον, θέλω να μου απαντήσετε αν θα λειτουργήσουν τη νέα εκπαιδευτική χρονιά τα αναγκαία μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης που έχουν καταργηθεί τα τελευταία χρόνια, δηλαδή τάξεις υποδοχής, τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, προκειμένου να μειωθούν τα εκπαιδευτικά ελλείμματα των μαθητών και να μην υπάρξουν απολύσεις εκπαιδευτικών.
 
Με την ευκαιρία αυτή θα μου επιτρέψετε για τριάντα δευτερόλεπτα, κύριε Πρόεδρε, να πω ότι υπάρχει ένα μείζον θέμα όσον αφορά τις μετεγγραφές των φοιτητών. Ξέρουμε ότι έχει εξαγγελθεί από την αρχή της χρονιάς ότι θα ισχύσουν οι μετεγγραφές, γιατί η υπάρχουσα κατάσταση επιβάλλει να ανακληθεί η προηγούμενη απόφαση της κ. Διαμαντοπούλου και να υπάρξουν μετεγγραφές.
 
Οι αιτήσεις έπρεπε να έχουν υποβληθεί μέχρι τις 26 Απριλίου. Ο κύριος Υπουργός δήλωσε ότι έχουμε μόνο τέσσερις χιλιάδες εξακόσιες τέσσερις αιτήσεις, δηλαδή πολύ κάτω από το 10% του συνόλου των εισακτέων του 2012. Επειδή ακριβώς δεν έχουμε υπερβεί το 10%, μπορούμε να επεκτείνουμε το μέτρο για τους εισακτέους του 2011. Πάρα πολύ ωραία!
 
Πότε έχετε σκοπό να δώσετε τις αναγκαίες οδηγίες, ώστε να προγραμματίσουν οι οικογένειες, γιατί αυτή τη στιγμή εξακολουθούν να πληρώνουν ενοίκια για μία μετακίνηση των φοιτητών την οποία δικαιούνται και η οποία έπρεπε να γίνει;
 
Και ένα τελευταίο: Τι θα γίνει με την περίφημη επιστράτευση που παρανόμως επιβάλατε στους εκπαιδευτικούς; Επί λέξει ο κύριος Υπουργός είχε δηλώσει «η εισήγησή μου προς τον Πρωθυπουργό είναι προς το τέλος του μήνα –του Ιουνίου δηλαδή- μετά το πέρας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, να αρθεί το μέτρο». Τι γίνεται μ’ αυτό; Θα παρακαλούσα να έχω μία απάντηση επ’ αυτού.
 
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
 
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο Υφυπουργός κ. Παπαθεοδώρου για τρία λεπτά.
 
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού):Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
 
Κύριε Βουλευτά, παρά το γεγονός ότι θέσατε πάρα πολλά ζητήματα που πρέπει να απαντηθούν στο χρόνο που έχω, θα ήθελα να ξεκινήσω με κάτι που είναι πάρα πολύ θετικό και θα ήθελα να το μοιραστώ με το Σώμα, παρά το γεγονός ότι γνωρίζω τις δικές σας θέσεις.
 
Σήμερα, για πρώτη φορά μετά από τριάντα τρία χρόνια, γίνονται και πάλι οι εξετάσεις εισαγωγής στα Πειραματικά Σχολεία. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία ότι πλέον χιλιάδες μαθητές συμμετέχουν στα τεστ δεξιοτήτων, στις δοκιμασίες γνώσεων. Η διαδικασία ξεκίνησε σήμερα το πρωί και εξελίσσεται απολύτως ομαλά.
 
Απλώς, ήθελα να σας πληροφορήσω γι’ αυτό, γιατί ξέρετε όλο το τελευταίο διάστημα με πολλή επιμέλεια υποστηρίξαμε τη συγκεκριμένη διαδικασία για την αναβάθμιση των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων.
 
Σε σχέση τώρα με τα ζητήματα τα οποία θέσατε, θα μου επιτρέψετε να καταθέσω κάποιες απόψεις, οι οποίες ενδεχομένως δεν είναι γνωστές, έτσι ώστε να υπάρχουν και οι σταθερές -αν θέλετε- του προβλήματος το οποίο εσείς έχετε αναδείξει.
 
Ποια είναι η αλήθεια; Η αλήθεια είναι ότι πράγματι φέτος ζητήσαμε δύο φορές από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις την καταγραφή με τον απόλυτο δυνατό τρόπο των οργανικών κενών έτσι ώστε να μπορούμε να προχωρήσουμε σε μεταθέσεις και σε τοποθετήσεις.
 
Υπάρχει αργοπορία; Η αργοπορία υπήρξε διότι όλο αυτό το διάστημα προσπαθήσαμε το ηλεκτρονικό σύστημα να έχει διασταυρωμένα στοιχεία. Είναι η τελευταία φορά που θα λειτουργήσει έτσι, διότι από 1ης Σεπτεμβρίου -το γνωρίζετε πολύ καλά- θα υπάρχει η δυνατότητα όχι μόνο της γνώσης για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένα σχολεία ανάλογα με τη δυναμικότητά τους, αλλά και της αντιστοιχίας των εκπαιδευτικών αυτών με την ονομαστική κατάσταση των μαθητών. Αυτό θα μας επιτρέψει να γνωρίζουμε ποιες είναι οι ανάγκες, πώς θα γίνει η κατανομή, έτσι ώστε να μην φτάνουμε στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίσαμε τα προηγούμενα χρόνια.
 
Δεύτερο στοιχείο: κατά τη διάρκεια του αμέσως προηγούμενου διαστήματος έγιναν οι μετατάξεις ή προχώρησαν οι μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θέλω να πω ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία. Εκεί, λοιπόν, έχουμε άλλους εννιακόσιους εξήντα έναν εκπαιδευτικούς οι οποίοι ζήτησαν να μεταταγούν από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
 
Κύριε Πρόεδρε, την ανοχή σας παρακαλώ για τριάντα δευτερόλεπτα.
 
Ποια στοιχεία ελήφθησαν υπόψη για τις μετατάξεις αυτές; Το πρώτο στοιχείο είναι τα οργανικά κενά, αλλά όχι μόνο. Ελήφθησαν υπόψη οι συνταξιοδοτήσεις οι οποίες προγραμματίζονται για φέτος το καλοκαίρι. Ελήφθησαν υπόψη οι προθέσεις συνταξιοδοτήσεων, έτσι ώστε εκεί που γνωρίζαμε ότι ο εκπαιδευτικός έχει την πρόθεση να συνταξιοδοτηθεί πρόωρα κι αυτό να μπει στη διαδικασία -αν θέλετε- υπολογισμού των κενών.
 
Από την άλλη πλευρά, λόγω και της αύξησης του ωραρίου, είχαμε μία συνολική εικόνα για τον αριθμό των μεταθέσεων, η οποία εξελίσσεται πλέον, νομίζω, κατά τον καλύτερο τρόπο. Άρα, δεν υπήρξε, όπως είπατε, σε αυτή την περίπτωση μείωση των οργανικών κενών ή μείωση της οργανικότητας έτσι ώστε να φτάσουμε, όπως είπατε, σε απολύσεις. Δεν υφίσταται τέτοιο θέμα.
 
Από την άλλη πλευρά, ελήφθη κάθε δυνατή μέριμνα, ώστε από τη μία όπου υπάρχουν αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες -και τα αναφέρατε: νησιωτικότητα, δυσπρόσιτες περιοχές- να ικανοποιηθούν κατά προτεραιότητα χωρίς να αλλάξει τίποτα σε σχέση με το παρελθόν, αλλά ίσα-ίσα να υποστηριχθεί αυτή η διαδικασία, και στα μεγάλα αστικά κέντρα να δούμε ποιες ήταν οι δυνατές συγχωνεύσεις, οι οποίες –επαναλαμβάνω- έγιναν με σύμφωνη γνώμη των διευθυντών εκπαίδευσης σε όλες τις περιπτώσεις και των περιφερειακών διευθυντών.
 
Ένα τελευταίο στοιχείο: Οι καταργήσεις για τις οποίες μιλήσατε ήταν μόνο όσον αφορά τα σχολεία τα οποία δεν είχαν λειτουργήσει μέχρι σήμερα ποτέ.
 
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Κύριε Υπουργέ, στη δευτερολογία σας θα πείτε τα υπόλοιπα.
 
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού):Βεβαίως. Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
 
Θα επανέλθω στη δευτερολογία μου για το θέμα της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης και για τις ερωτήσεις που κάνατε.
 
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Ο κ. Κουράκης έχει το λόγο.
 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
 
Πρέπει να σας πω, κύριε Υπουργέ, ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έγιναν από τις κατά τόπους ενώσεις καθηγητών, αλλά και από αιρετούς εκπαιδευτικούς των υπηρεσιακών συμβουλίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περίπου δώδεκα χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί χάνουν την οργανική τους θέση και βρίσκονται σε πρώτη φάση μπροστά στο φάσμα της μετακίνησής τους δεκάδες και εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τους τόπους της μόνιμης κατοικίας τους.
 
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Ανατολική Αττική περίπου επτακόσιοι καθηγητές χάνουν την οργανική τους θέση, ενώ συνολικά στο Λεκανοπέδιο οι απώλειες των οργανικών θέσεων υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τις πέντε χιλιάδες.
 
Στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με ανακοίνωση των αρμοδίων οργάνων εκπαιδευτικών, περίπου δύο χιλιάδες καθηγητές χάνουν την οργανική τους θέση. Το ίδιο συμβαίνει και με το 25% των υπηρετούντων καθηγητών στο Νομό Ιωαννίνων κλπ.
 
Πάνω σε αυτό θέλω να σας πω ότι μετά από δική σας ανακοίνωση ή, για να είμαι πιο ακριβής, με δικά σας στοιχεία τα οποία δώσατε σε εμάς μετά από αίτηση κατάθεσης εγγράφων στις 8 Απριλίου, όσον αφορά το τι εισηγήσεις-προτάσεις γνωμοδότησαν οι συναρμόδιοι φορείς, δηλαδή οι διευθυντές εκπαίδευσης –διότι είπατε προηγουμένως ότι αυτό έγινε με τη σύμφωνη γνώμη των διευθυντών εκπαίδευσης, και αυτό είναι λάθος ή τουλάχιστον, για να είμαι πιο ήπιος, δεν είναι ακριβές- εμείς καθίσαμε και μελετήσαμε χίλιες εξακόσιες σαράντα μία σελίδες που μας δόθηκαν από το Υπουργείο, για να διαπιστώσουμε ποιες ήταν οι προτάσεις των διευθυντών εκπαίδευσης και των προϊσταμένων στο Υπουργείο και τι έκανε το Υπουργείο.
 
Τα συμπεράσματα είναι τα εξής: Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε υποβιβασμούς, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων ακόμα και στις περιπτώσεις που οι αρμόδιοι περιφερειακοί διευθυντές είχαν εισηγηθεί αρνητικά. Το Υπουργείο δεν έλαβε υπ’ όψιν του ούτε και τις επισημάνσεις των δημοτικών συμβουλίων για το κακό οδικό δίκτυο των περιοχών τους, που καθιστά επικίνδυνη τη μετακίνηση των μαθητών κατά τη χειμερινή περίοδο με τα χιόνια και τους παγετούς. Τέλος, αγνόησε τις αιτιολογημένες προτάσεις των διευθυντών εκπαίδευσης και τις εισηγήσεις των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης που αφορούσαν όχι σε καταργήσεις, αλλά σε ιδρύσεις και προαγωγές σχολείων.
 
Επομένως, μη μας λέτε ότι τα λάβατε υπ’ όψιν. Πρέπει να σας πω ότι είστε και παράνομοι, γιατί η εγκύκλιος που στάλθηκε στα σχολειά και στους διευθυντές, ώστε να λάβουν υπ’ όψιν τους την αύξηση του ωραρίου κατά δύο ώρες των εκπαιδευτικών, στάλθηκε, ενώ δεν είχε ψηφιστεί καν ο σχετικός νόμος. Η εγκύκλιος στάλθηκε στις 26 Απριλίου, ενώ ο νόμος υπογράφηκε, το ΦΕΚ, στις 9 Μαΐου.
 
Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι χρησιμοποιήσατε διάφορους τρόπους ώστε να υπάρξει μια πλασματική υπεραριθμία.
 
Επιπλέον, η εγκύκλιος αυτή ακυρώνει προηγούμενη εγκύκλιο για τη διδασκαλία των ωρών project, αφού καταργεί τη συνδιδασκαλία. Ακόμη, τα κενά υπολογίζονται με βάση μία ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων διά του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου και με αυτόν τον τρόπο δεν λαμβάνονται υπόψη -δεν είναι έτσι όπως το είπατε- οι ιδιαιτερότητες σχολείων και ομάδων σχολείων σε κάθε περιοχή, δηλαδή μικρά νησιά, απομακρυσμένες περιοχές, και η πάγια πρακτική συμπλήρωσης ωραρίου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για πολλές ειδικότητες. Δεν υπολογίζονται οι ώρες των εργαστηρίων πληροφορικής -δεν θέλω να επεκταθώ. Δεν υπολογίζεται ο δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια τεχνικής εκπαίδευσης για πάνω από δεκατρείς μαθητές. Δεν υπολογίζονται οι διδακτικές ώρες από το μάθημα Επαγγελματικός Προσανατολισμός στην Γ’ Γυμνασίου. Δεν υπολογίζονται δύο διδακτικές ώρες, που είναι υποχρεωτικές, για τη χορωδία. Δεν υπολογίζονται οι ώρες των επιπέδων στην αγγλική γλώσσα, που σπάνε σε δύο τμήματα. Δεν υπολογίζονται οι ώρες των διαφόρων προγραμμάτων, όπως είναι η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η αγωγή υγείας και πολλά άλλα. Δεν υπολογίζονται οι μειωμένες διδακτικές ώρες από εκπαιδευτικούς σε θέσεις ευθύνης, δηλαδή διευθυντές, υποδιευθυντές. Δεν υπολογίζονται οι αποσπάσεις σε πάγιες λειτουργίες της εκπαίδευσης κλπ. Δεν υπολογίζονται οι μακροχρόνιες άδειες και πάρα πολλά άλλα.
 
Τελειώνω σε δευτερόλεπτα, κύριε Πρόεδρε.
 
Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να υπάρξει ένας πλασματικός υπολογισμός των κενών, ο οποίος βεβαίως με τον τρόπο που γίνεται δεν είναι καθόλου αξιόπιστος. Γιατί, ξέρετε, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απρόσωπα νούμερα που θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για μετακινήσεις και απολύσεις.
 
Κύριε Υπουργέ, η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά την αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ/Ενωτικού Κοινωνικού Μετώπου αποτελεί συνέχεια ενός οργανωμένου σχεδίου που ξεκίνησε με καταργήσεις, με συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, με συμπτύξεις τμημάτων, με αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, με περικοπές των λειτουργικών δαπανών για τα σχολεία και στοχεύει στη συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
 
Θεωρώ ότι η πράξη που κάνετε είναι μία «ταφόπλακα» σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και γι’ αυτό θα έχετε να απολογηθείτε για πάρα πολλά χρόνια.
 
Ευχαριστώ.
 
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Από την ώρα που είπατε ότι τελειώνετε έχουν περάσει ακριβώς δυόμισι λεπτά.
 
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
 
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού):Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
 
Κύριε Βουλευτά, το μόνο οργανωμένο σχέδιο το οποίο υπάρχει είναι να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία του χρόνου.
 
Θα ήθελα να σας πω το εξής, επειδή έχω και τις δυο εγκυκλίους στις οποίες αναφερθήκατε. Υπολογισμός των οργανικών κενών: Στη στήλη «Οργανικές Θέσεις» συμπληρώνεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων όλων των σχολείων, συμπεριλαμβανομένων των ολοήμερων τμημάτων, αφού οι θέσεις θεωρούνται ενιαίες. Στη στήλη «Οργανικά Ανήκοντες Εκπαιδευτικοί» θα υπολογιστούν όσοι ανήκουν οργανικά ή με προσωποπαγή θέση.
 
Αυτά τα οποία στείλαμε στα σχολεία ήταν ακριβώς για να υπάρξει η πλέον αξιόπιστη, τουλάχιστον ως προς τις οργανικές ανάγκες των σχολείων, καταγραφή για να μπορούμε να κατανείμουμε το προσωπικό με τον καλύτερο τρόπο.
 
Από την άλλη πλευρά, μιλήσατε για τους υπεράριθμους, φαντάζομαι, οι οποίοι σε κάθε σχολείο όπου υπήρχαν υπεραριθμίες χάνουν την οργανική τους θέση. Η οργανικότητα των σχολείων δεν χάνεται και θα δείτε πολύ σύντομα ότι με την κατανομή που υπάρχει, όπως είχαμε δεσμευθεί, σε περίπτωση υπεραριθμίας, οι εκπαιδευτικοί απλώς θα συμπληρώνουν το ωράριό τους στη σχολική μονάδα που βρίσκεται εγγύτερα στον τόπο όπου υπηρετούν.
 
Από την άλλη πλευρά, για να σας απαντήσω και στα άλλα ζητήματα τα οποία θέσατε, για την ενισχυτική διδασκαλία μού προκαλεί μεγάλη κατάπληξη το γεγονός ότι μιλάτε για κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας την ώρα που η ενισχυτική διδασκαλία ξεκινά πάλι μέχρι το 2015, με εγγυημένα κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ, με 50 εκατομμύρια ευρώ. Ήδη έχει για το 2012-2013 εφαρμοστεί πιλοτικά, γιατί η ένταξή του έγινε καθυστερημένα βεβαίως και διατέθηκαν είκοσι τρείς χιλιάδες οκτακόσιες ογδόντα ώρες διδασκαλίας σε πεντακόσια έντεκα σχολικά κέντρα ενισχυτικής διδασκαλίας.
 
Συμμετείχαν -και αυτό κρατήστε το, σας παρακαλώ, γιατί έχει σημασία, έχει κοινωνικό πρόσημο- πενήντα χιλιάδες μαθητές γυμνασίων από όλη τη χώρα. Ως προς την επόμενη σχολική χρονιά το σύστημα έχει ήδη προκηρυχθεί, δηλαδή, το σύστημα της ενισχυτικής βρίσκεται ήδη στον αέρα, επομένως η προκήρυξη θα μας φέρει το Σεπτέμβριο να βρισκόμαστε έτοιμοι, ώστε να εφαρμοστεί σε όλα τα γυμνάσια της χώρας, με προοπτική τη διεύρυνσή του και στο λύκειο.
 
Αυτό το οποίο έχει σημασία είναι το εξής. Είναι ένα μέτρο στο οποίο έχουμε επενδύσει και το οποίο αυτή τη στιγμή λειτουργεί επ’ ωφελεία των μαθητών, με εγγυημένες χρηματοδοτήσεις μέχρι το 2015 και με το διοικητικό του κομμάτι πλέον λυμένο.
 
Ως προς τις άλλες ερωτήσεις τις οποίες θέσατε θα μου επιτρέψετε να πω το εξής. Για τις μετεγγραφές, αν και έχει δοθεί και γραπτή, από ό,τι είδα, απάντηση από τον κύριο Υπουργό, θα ήθελα να υπενθυμίσω κάτι. Από 24 Μαΐου έχει ζητηθεί η διασταύρωση των ΑΦΜ από το Υπουργείο Οικονομικών. Αναμένουμε την απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και πλέον από το Σεπτέμβριο να λειτουργήσουν οι μετεγγραφές, οι οποίες πράγματι, επειδή το σύστημα ήταν με διασταύρωση των οικονομικών στοιχείων, προϋπέθεταν τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με το Υπουργείο Οικονομικών.
 
Τέλος, θα μου επιτρέψετε να πω κάτι για την παρατήρησή σας σχετικά με συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων σε νησιωτικές ή ορεινές περιοχές. Είναι εύκολο να το διασταυρώσετε, ιδιαίτερα όταν είτε οι χιλιομετρικές αποστάσεις ήταν τέτοιες είτε το σχολείο βρισκόταν σε ορεινό όγκο. Υπήρξε, παραδείγματος χάριν, σχολείο το οποίο βεβαίως είχε δεκαεπτά μαθητές, αλλά οι τέσσερις εξ αυτών έρχονταν από απομακρυσμένο χωριό. Διατηρείται το σχολείο. Σε αυτές τις περιπτώσεις σας είπα προηγουμένως ότι υπάρχει απόλυτη προτεραιότητα.
 
Θα εξασφαλίσουμε για τα δημοτικά, για τα νηπιαγωγεία και για τα γυμνάσια τον αριθμό των εκπαιδευτικών που πρέπει, έτσι ώστε να υποστηριχθεί αυτή η διαδικασία, στο πλαίσιο βεβαίως το οποίο γνωρίζουμε όλοι και είναι το πλαίσιο της εκτέλεσης του Προϋπολογισμού.
 
Κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ.
 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Και για την επιστράτευση, αν θέλετε μια κουβέντα, κύριε Υπουργέ, να μας πείτε.
 
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Παρακαλώ τους κυρίους συναδέλφους να είναι πιο συνεπείς στο χρόνο, γιατί σήμερα η Βουλή θα πάει μέχρι πάρα πολύ αργά. Βλέπετε ότι μια επίκαιρη ερώτηση κράτησε μισή ώρα περίπου.
 
 
Το γραφείο τύπου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 22/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kriti
Χανιά: Ο Κρητικός που σκότωσε Γερμανό αλεξιπτωτιστή με μια πέτρα και ο θρυλικός πίνακας στον Γαλατά
Δεν έγινε ποτέ ξανά στην Ευρώπη ένας άοπλος ή άθλια εξοπλισμένος λαός, να πολεμήσει άρτια εξοπλισμένους και εκπαιδευμένους στρατιώτες…
Χανιά: Ο Κρητικός που σκότωσε Γερμανό αλεξιπτωτιστή με μια πέτρα και ο θρυλικός πίνακας στον Γαλατά
sxol_eksoterikou.jpg
Γκουδούλας : Στον... «αέρα» σχολικό συγκρότημα 900 ελληνόπουλων στο Μόναχο
H υπόθεση αυτή αφορά κοντά  στους 900 μαθητές- Ελληνόπουλα - Τι δήλωσε ο καθηγητής – ερευνητής στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, Θωμάς Γκουδούλας
Γκουδούλας : Στον... «αέρα» σχολικό συγκρότημα 900 ελληνόπουλων στο Μόναχο
μπούλινγκ
ΔΠΕ Αν. Αττικής: Εκδήλωση για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Πρόσκληση σε Εκδήλωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού από τη Δ.Π.Ε. Αν....
ΔΠΕ Αν. Αττικής: Εκδήλωση για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού