τζουφη
Η βουλεύτρια της Νέας Αριστεράς ανέδειξε επίσης ότι το κυβερνητικό αφήγημα περί «παράλληλου δρόμου» για όσους αποκλείονται από τα πανεπιστήμια λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είναι ψεύτικο
Στην τρίτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), η βουλεύτρια Ιωαννίνων της Νέας Αριστεράς, Μερόπη Τζούφη, άσκησε έντονη κριτική στην κυβερνητική πολιτική, τονίζοντας ότι το σχέδιο νόμου «δεν αναβαθμίζει, αλλά αποδομεί το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».

Όπως υπογράμμισε, «οι υπό ίδρυση Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης αποτελούν παράλληλο και ιδιωτικοποιημένο θεσμό που παραδίδει κρίσιμες αρμοδιότητες στους εργοδότες, ενισχύει τις ανισότητες και υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση».
 
Παράλληλα, επεσήμανε πως:

• Το νομοσχέδιο δημιουργεί τρεις διαφορετικές δομές με ίδιο αποτέλεσμα (ΕΠΑΛ, ΣΑΕΚ, Ακαδημίες), οδηγώντας σε κατακερματισμό και σύγχυση.
• Η «μαθητεία» μετατρέπεται σε μηχανισμό φτηνής ή υπό-αμειβόμενης εργασίας, χωρίς πλήρη αμοιβή και ασφαλιστικά δικαιώματα.
• Οι εργοδότες αποκτούν θεσμικό ρόλο στη διοίκηση δημοσίων δομών, ενώ οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτές δεν έχουν φωνή.
• Προβλέπονται φοροαπαλλαγές για επιχειρήσεις και επιδότηση της ιδιωτικοποίησης με απώλεια δημόσιων πόρων.
• Οι Δημόσιες ΣΑΕΚ στις περιφέρειες και στα νησιά κινδυνεύουν με κλείσιμο, εάν έχουν λιγότερους από 100 σπουδαστές, «ώστε τη θέση τους να καταλάβουν ιδιωτικές δομές».

Η βουλεύτρια της Νέας Αριστεράς ανέδειξε επίσης ότι το κυβερνητικό αφήγημα περί «παράλληλου δρόμου» για όσους αποκλείονται από τα πανεπιστήμια λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είναι ψεύτικο: «Δεν πρόκειται για εναλλακτική ευκαιρία, αλλά για υποκατάστατο. Η νέα γενιά δεν στρέφεται στην ΕΕΚ επειδή την επιλέγει, αλλά επειδή αποκλείεται από την ανώτατη εκπαίδευση και διοχετεύεται σε φτηνή, ευέλικτη και αναλώσιμη εργασία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τέλος, παρουσίασε τις προτάσεις της Νέας Αριστεράς για μια πραγματικά αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση:

• Ενίσχυση των δημόσιων ΕΠΑΛ και ΣΑΕΚ με σταθερή χρηματοδότηση, σύγχρονα εργαστήρια και μόνιμο προσωπικό.
• Αναβάθμιση της μαθητείας με αμοιβή 100% του κατώτατου μισθού και πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
• Κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλες τις ειδικότητες.
• Δημόσιο και ενιαίο σύστημα πιστοποίησης με δωρεάν εξετάσεις για όλους.
• Σύνδεση της ΕΕΚ με την παραγωγική ανασυγκρότηση και τον οικολογικό μετασχηματισμό της χώρας.

«Η Επαγγελματική Εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι δεύτερης κατηγορίας εκπαίδευση. Οφείλει να αποτελεί έναν ισχυρό, δημόσιο, ισότιμο και αναγνωρισμένο δρόμο γνώσης και προοπτικής για τους νέους και τις νέες», κατέληξε η Μερόπη Τζούφη, δηλώνοντας ότι η Νέα Αριστερά καταψηφίζει το νομοσχέδιο και «θα συνεχίσει τη μάχη για μια δημόσια, δωρεάν και ισότιμη ΕΕΚ, μαζί με τους σπουδαστές, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία».
 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κακοποιηση σε νηπιαγωγείο
Σοκαριστικά στοιχεία: 1.300 κακοποιημένα παιδιά φιλοξενήθηκαν στα νοσοκομεία της Ελλάδας το 2025
Η κατάσταση στα παιδιατρικά νοσοκομεία - Ακραίες περιπτώσεις κακοποίησης
Σοκαριστικά στοιχεία: 1.300 κακοποιημένα παιδιά φιλοξενήθηκαν στα νοσοκομεία της Ελλάδας το 2025
paideias
Υπουργείο Παιδείας - ΦΕΚ: Νέο πλαίσιο για την επιλογή Προϊσταμένων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. - Πώς θα γίνεται η διαδικασία από εδώ και πέρα
Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και...
Υπουργείο Παιδείας - ΦΕΚ: Νέο πλαίσιο για την επιλογή Προϊσταμένων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. - Πώς θα γίνεται η διαδικασία από εδώ και πέρα
δασκαλος
Ζάκυνθος: Χιλιάδες χαμένες ώρες και μαζικές παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Συνολικά, οι χαμένες διδακτικές ώρες από την έναρξη του σχολικού έτους φτάνουν τις 10.490, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΜΕ Ζακύνθου, με 48 κενές...
Ζάκυνθος: Χιλιάδες χαμένες ώρες και μαζικές παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών