Thumbnail
«Δεν είναι πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ εναντιώνεται στις προσπάθειες της εκπαιδευτικής κοινότητας να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, να επιδιώξει ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας» απαντά το υπουργείο Παιδείας στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για την επέκταση των Πρότυπων/Πειραματικών σχολείων

Το υπουργείο Παιδείας χαρακτηρίζει «παρωχημένες» τις απόψεις που εκφράζει η  ΕΠΕΚΕ και το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με τη λειτουργία πρότυπων/πειραματικών σχολείων και κατηγορεί το κόμμα για «ιδεολογικές αγκυλώσεις».

Τα εν λόγω σχολεία, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, «αποτελούν έναν κοινωνικό ανελκυστήρα, αφού επιτρέπουν σε παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, να έχουν πρόσβαση σε καινοτόμα δημόσια σχολεία, τα οποία στοχεύουν στην ανάπτυξη των μαθητών και την καλλιέργεια της μαθητικής αριστείας και της δημιουργικότητας, και στη διάχυση βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας ώστε να συμβάλλουν στη συνολική αναβάθμισή τους».

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει να εκτίθεται στον Τομέα της Παιδείας, αποκαλύπτοντας μέρα με τη μέρα τις παρωχημένες ιδεολογικές του αγκυλώσεις ενάντια σε κάθε έννοια βελτίωσης του δημόσιου σχολείου, σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα. 

Το 2015, στο ΣΥΡΙΖΑ έλεγαν ότι η αριστεία είναι ρετσινιά. Πέρυσι περιέγραφαν τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία ως «καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης». Χθες τάχθηκε μετά βδελυγμίας απέναντι στην επέκταση του δικτύου Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, θεωρώντας ότι έτσι δημιουργούνται «φρούδες ελπίδες» και «κοινωνική αδικία».

Δυστυχώς συνεχίζουν να αποστρέφονται τα καινοτόμα αυτά δημόσια σχολεία, όπως και τη δυνατότητα κάθε μαθητή να φοιτήσει σε αυτά. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του εξισωτισμού προς τα κάτω, τον οποίο πρεσβεύουν, και ουσιαστικής εφαρμογής της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών, την οποία εμείς προωθούμε. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της λογικής της ήσσονος προσπάθειας την οποία υιοθετούν, και της λογικής της διαρκούς αυτοβελτίωσης και εγρήγορσης, την οποία εμείς αναδεικνύουμε. Δεν θέλουν να ξεχωρίζει κανείς, να διακρίνεται κανείς, αλλά να είναι όλοι ίσοι προς τα κάτω. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η προσπάθειά τους να εξακολουθήσουμε να έχουμε στα Πανεπιστήμιά μας εισακτέους της μονάδας, αδιαφορώντας για τις πραγματικές διεξόδους και προοπτικές φοίτησης, αποφοίτησης και επαγγελματικής αποκατάστασης των νέων μας.

Η πραγματικότητα είναι ότι τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχεδόν διπλασιάζονται, παρέχοντας πλέον στα παιδιά μας σε όλη τη χώρα πρόσβαση σε αυτά τα σχολεία, καθώς από τη νέα σχολική χρονιά θα έχουμε Πρότυπα ή Πειραματικά σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ότι αποτελούν έναν κοινωνικό ανελκυστήρα, αφού επιτρέπουν σε παιδιά, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, να έχουν πρόσβαση σε καινοτόμα δημόσια σχολεία, τα οποία στοχεύουν στην ανάπτυξη των μαθητών και την καλλιέργεια της μαθητικής αριστείας και της δημιουργικότητας, και στη διάχυση βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας ώστε να συμβάλλουν στη συνολική αναβάθμισή τους.

Ζητούν συνολική ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, κι εμείς τους ρωτούμε ευθέως. Προτίθενται να στηρίξουν όλες τις σημαντικές πρωτοβουλίες που δρομολογούνται για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, όπως:

  • την εισαγωγή νέων θεματικών στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων όλης της χώρας από τον Σεπτέμβριο, μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων; Θεματικές που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, εθελοντισμό, σεβασμό στον άλλον, σεβασμό στη διαφορετικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, ρομποτική, επιχειρηματικότητα;
  • την εισαγωγή δραστηριοτήτων στα αγγλικά στο νηπιαγωγείο;
  • την ανανέωση 453 προγραμμάτων σπουδών, πολλά εκ των οποίων έχουν να επικαιροποιηθούν μία εικοσαετία;
  • τα προγράμματα επιμόρφωσης για όλους τους εκπαιδευτικούς, άλλα που έχουν ήδη ξεκινήσει και άλλα που ξεκινούν στα τέλη του μήνα;
  • τη συνολική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, μεταξύ άλλων, με τη δημιουργία Πρότυπων ΕΠΑΛ, Θεματικών και Πειραματικών ΙΕΚ;
  • τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, στον οποίο έχουν συμβάλει με καταλυτικό τρόπο οι τεράστιες προσπάθειες εκπαιδευτικών, στελεχών, μαθητών και των οικογενειών τους;

Δεν είναι πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ εναντιώνεται στις προσπάθειες της εκπαιδευτικής κοινότητας να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, να επιδιώξει ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας. Η προοπτική πλέον γίνεται απτή πραγματικότητα, και θα συνεχίσουμε προσηλωμένοι στο στόχο της συνεχούς αναβάθμισης και τους εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης. 

ΣΥΡΙΖΑ: «Εργαλείο διχασμού των τοπικών κοινωνιών η επέκταση των πρότυπων/πειραματικών σχολείων»

Είχε προηγηθεί κοινή ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ και του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με την οποία εγκαλούσαν την κυβέρνηση για διχαστική πολιτική που ενισχύει την ανισότητα και την κοινωνική αδικία. 

Ακολουθεί η κοινή δήλωση

Εργαλείο διχασμού των τοπικών κοινωνιών και δημιουργίας αντιπαραθέσεων μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας έχει καταστεί η πολιτική της κυβέρνησης για επέκταση του δικτύου των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων. Που προχωρά με ποικίλες αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις, εκβιασμούς, αυθαίρετα κριτήρια και αποκλεισμούς των εκπαιδευτικών, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία αντέδρασαν στον αυταρχισμό και στα αντιπαιδαγωγικά σχέδια της κυβέρνησης.

Και αυτό συμβαίνει, όταν για περισσότερο από ένα χρόνο η εκπαίδευση έχει αφεθεί ανοχύρωτη στο έλεος της πανδημίας, με τις εκπαιδευτικές ανισότητες να διευρύνονται και το μορφωτικό επίπεδο της νέας γενιάς να υποβαθμίζεται λόγω της κυβερνητικής πολιτικής. Κορυφαίο παράδειγμα αποτελεί ο «σφαγιασμός» 32.000 υποψηφίων, οι οποίοι αποκλείονται από την πρόσβαση στα ΑΕΙ.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα υπαρκτά αυτά προβλήματα, επιχειρεί να καλλιεργήσει φρούδες ελπίδες σε μια μερίδα της ελληνικής κοινωνίας, υποσχόμενη λιγοστές «οάσεις αριστείας» σε μια γενικευμένη εκπαιδευτική έρημο. Επιμένει σε μια διχαστική πολιτική, με αιχμή την ίδρυση λιγοστών, ακόμα και μετά την αύξησή τους, Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων, που όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει, αλλά αντίθετα ενισχύει την ανισότητα και την κοινωνική αδικία. Και αυτή την πολιτική επιχειρεί να την επιβάλει παρά τις διαφωνίες και τις ισχυρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των τοπικών κοινωνιών.

Ωστόσο, η πολιτική αυτή έχει ολέθριες συνέπειες, καθιερώνοντας ένα εκπαιδευτικό σύστημα διαφορετικών ταχυτήτων. Η κυβέρνηση διαμηνύει ωμά και κυνικά πως η «χωροθέτηση» ενός ξεχωριστού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που παρέχει προνομιακές μορφωτικές ευκαιρίες σε λίγους, αποτελεί συνειδητή επιλογή. Την ίδια στιγμή, η μεγάλη πλειοψηφία των σχολείων εγκαταλείπεται στην τύχη της.

Η υπουργός Παιδείας ας απαντήσει επιτέλους:

  • γιατί αυτή η ποιοτική αναβάθμιση, στο βαθμό που είναι υπαρκτή και όχι ανέξοδη και φρούδα υπόσχεση, πρέπει να περιορίζεται σε ολιγάριθμα σχολεία και να μην αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας;
  • γιατί η προαγωγή καινοτομικών δράσεων, η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ σχολείων και πανεπιστημίων, οι επιμορφωτικές δράσεις για το διδακτικό προσωπικό, πρέπει να θεσμοθετούνται μόνο για τα Πειραματικά και τα Πρότυπα και όχι για όλα τα σχολεία;
  • γιατί η μεγάλη πλειονότητα των σχολείων πρέπει να καθηλώνεται σε στασιμότητα και υπανάπτυξη;

Εκπαιδευτικοί και γονείς έχουν τους λόγους τους να αντιδρούν δυναμικά στη δημιουργία των σχολείων-ελίτ της Νέας Δημοκρατίας

Οι εκπαιδευτικοί έχουν εδώ και χρόνια αντιληφθεί πως τα σχολεία - «νησίδες αριστείας» αποτελούν πεδίο πειραματισμού για την προαγωγή και καθιέρωση αντιδραστικών πρακτικών, με σημείο αιχμής την καθιέρωση μεθόδων τιμωρητικής αξιολόγησης. Υπενθυμίζεται πως τέτοιες μέθοδοι χρησιμοποιήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν, οδηγώντας σε διαθεσιμότητες και απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών και κατάργηση σημαντικών ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.

Επίσης, οι γονείς έχουν αντιληφθεί πως η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να ακυρώσει το «σχολείο της γειτονιάς» και να υπονομεύσει τη δημόσια εκπαίδευση. Ακόμα, η ταύτιση των Πειραματικών Σχολείων με τα Πρότυπα ναρκοθετεί το διερευνητικό/πειραματικό τους χαρακτήρα, στερώντας τους τη δυνατότητά τους να συνεισφέρουν θετικά στη δημόσια εκπαίδευση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, απορρίπτει κάθε αντίληψη και πρακτική που οδηγεί σε διαχωρισμό των μαθητών και μαθητριών σε διαφορετικά σχολεία βάσει των επιδόσεών τους. Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία «αρίστων», αλλά συνολική ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Σχολεία πρώτης προτεραιότητας σε ό,τι αφορά την κρατική μέριμνα πρέπει να είναι τα σχολεία των υποβαθμισμένων περιοχών, αυτά δηλαδή των οποίων οι μαθητές και μαθήτριες έχουν μειωμένες ευκαιρίες και δυνατότητες για εκπαίδευση και μόρφωση.

Πρώτιστος στόχος αποτελεί η εξασφάλιση μιας ποιοτικά αναβαθμισμένης εκπαίδευσης για όλους και όλες, με όρους ισότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι η ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για την εμπέδωση των δημοκρατικών αξιών, την κοινωνική πρόοδο και την ευημερία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kok
Αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρά πρόστιμα για μοτοσικλετιστές και νέοι κανονισμοί ταχύτητας
Νέα δεδομένα για τους μοτοσικλετιστές - Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για ηλεκτρονικά πρόστιμα, όρια ταχύτητας και κράνος
Αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρά πρόστιμα για μοτοσικλετιστές και νέοι κανονισμοί ταχύτητας