Thumbnail
«Μπορούμε να δούμε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα τμημάτων από το πλέον «παραδοσιακό» επιστημονικό πεδίο των Πανελληνίων, το 1ο επιστημονικό πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών που προσφέρουν εναλλακτικές διαδρομές»

Βαδίζοντας προς τις φετινές Πανελλήνιες και με βάση και τις επερχόμενες ανησυχίες των υποψηφίων, πάγιο ερώτημα γονέων και μαθητών είναι οι επαγγελματικές προοπτικές των τμημάτων. Οι επαγγελματικές προοπτικές ενός πτυχίου πολύ συχνά συνδέονται  -εντελώς λανθασμένα- με τον όρο επαγγελματική αποκατάσταση. 

Παράλληλα, αποτελεί κοινή πεποίθηση πως όταν αναφερόμαστε σε προοπτικές τμημάτων και επαγγελμάτων,  εκ των πραγμάτων οι ενδιαφερόμενοι αναμένουν να δουν τμήματα και ειδικότητες που σχετίζονται κυρίως με τις νέες τεχνολογίες και ευρύτερα με τις θετικές επιστήμες. Ωστόσο, πολύ συχνά παραβλέπουν το γεγονός πως και μέσω «παραδοσιακών» τμημάτων και ειδικοτήτων, ο απόφοιτος έχει τη δυνατότητα να καλλιεργήσει ευοίωνες προοπτικές στην απασχολησιμότητα του ειδικά και με τη συνδρομή μιας έξυπνης εξειδίκευσης.

Υπό αυτό το πρίσμα, μπορούμε να δούμε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα τμημάτων από το πλέον «παραδοσιακό» επιστημονικό πεδίο των Πανελληνίων, το 1ο επιστημονικό πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών που προσφέρουν εναλλακτικές διαδρομές. 

  • Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Πέρα από την ένταξη τους στο κλάδο ΠΕ Ο2 των φιλολόγων για διδασκαλία στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, οι απόφοιτοι των τμημάτων έχουν ιδανικό υπόβαθρο για να ασχοληθούν με το πεδίο του επαγγελματικού προσανατολισμού και της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, ένας κλάδος που ενδεχομένως τα επόμενα χρόνια θα εδραιωθεί ακόμη περισσότερο στις εκπαιδευτικές, και όχι μόνο, διαδικασίες και συστήματα.
  • Αγγλικής Φιλολογίας: Το πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων συνήθως επικεντρώνεται στη μελέτη της αγγλικής γλώσσας, της μετάφρασης, της θεωρητικής - εφαρμοσμένης γλωσσολογίας καθώς και στη λογοτεχνία. Ωστόσο πέρα από την καλλιέργεια των σχετικών γνώσεων αποσκοπεί και στην απόκτηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων, προκειμένου να χρησιμοποιούν οι απόφοιτοι  την αγγλική γλώσσα και για γενικότερους σκοπούς εκτός της διδασκαλίας. Ενδεικτικά, ένας συγκερασμός με μια μεταπτυχιακή εξειδίκευση στον τουρισμό αποτελεί μια εναλλακτική διαδρομή που μπορεί να διαφοροποιήσει τις προοπτικές του αποφοίτου και να τον οδηγήσει για παράδειγμα στη «βαριά» βιομηχανία της χώρας μας.
  • Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας: Το τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, αποτελεί μια κρυφή έκπληξη για τους υποψηφίους του πεδίου, καθώς είναι από τις ελάχιστες δυνατότητες που έχουν οι υποψήφιοι να γνωρίσουν και να εμβαθύνουν σε ένα γόνιμο συγκερασμό γνώσεων και επιστημονικών αντικειμένων που έχουν να κάνουν και με τις νέες τεχνολογίες αλλά και με την πολιτισμική & πολιτιστική εφαρμογή τους. Επαυξημένη, Εικονική Πραγματικότητα, Τρισδιάστατη Εκτύπωση, Δημιουργικές Βιομηχανίες και πολλά ακόμη ανοίγονται στον ορίζοντα των αποφοίτων του τμηματος.
  • Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.Ρ. & Α.Σ.Τ.Ε.Α.Ν.): Συνήθως διαφεύγει της προσοχής των υποψηφίων των ανθρωπιστικών σπουδών, το δεδομένο πως μπορούν να απασχοληθούν στην «βαριά» βιομηχανία της χώρας μας μέσω των ανώτερων αυτών τμημάτων στη Ρόδο και στην Κρήτη, καθώς η πλειονότητα των μαθητών γνωρίζει πως τα τουριστικά τμήματα βρίσκονται κατεξοχήν στο 4ο επιστημονικό πεδίο
  • Επικοινωνίας & ΜΜΕ: Τα τμήματα ΜΜΕ & Επικοινωνίας, συνθέτουν ένα ακαδημαϊκό υπόβαθρο που επιτρέπει στον απόφοιτό να αποκομίσει γνώσεις για να δραστηριοποιηθεί σε έναν «άσχετο» με τις θεωρητικές επιστήμες κλάδο, που είναι η διαφήμιση και οι δημόσιες σχέσεις. Μάλιστα, περάν από τους απόφοιτους των συγκεκριμένων τμημάτων δεν είναι σπάνιο και από διάφορες άλλες θεωρητικές σχολές, πτυχιούχοι να παρακολουθούν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στα πεδία της διαφήμισης, της επικοινωνίας, να απασχολούνται σε θέσεις – κλειδιά που έχουν να κάνουν με την εταιρική κοινωνική ευθύνη κ.ά.

Επιλογικά, και επειδή πολύ σύντομα χιλιάδες υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό, θα πρέπει να έχουν μια ευρύτερη και αντικειμενική εικόνα για τις προοπτικές που παρέχει το κάθε πτυχίο έτσι ώστε και να διευρύνουν τις επιλογές τους αλλά και επιλέξουν έχοντας μια αντικειμενική εικόνα των δυνητικών τους διαδρομών και όχι μια μονοδιάστατη οπτική πάγιων αντιλήψεων του παρελθόντος. Μια προοπτική που συχνά οδηγεί και σε περιορισμένες επιλογές αλλα και σε επιλογές που δεν είναι κοντά στα πραγματικά θέλω του μαθητή.

Επιμέλεια σύνταξης: 

Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Επιστημονικός Διευθυντής EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας - http://www.employ.edu.gr 

Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός, www.diakrotima.gr   

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Πανωλεθρία στην Φυσική: "4 ώρες θέλουν για να λυθούν αυτά τα θέματα"

Μπάχαλο και στην Ιστορία στις Πανελλήνιες - Άνω κάτω οι μαθητές

Πανελλήνιες: Με ένα κλικ τα θέματα και οι λύσεις στο κινητό σας 

Τι σημαίνει η φράση «οι καιροί ου μενετοί»;

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αινσταιν φυσικη
Καθηγητής Πανεπιστημίου για τα θέματα Φυσικής: Έκφραση σαδισμού, και αυτή είναι η ηπιότερη έκφραση που μπορώ να βρω!
"Εάν εγώ βάλω στους φοιτητές μου του 3ου έτους τέτοια θέματα-σπαζοκεφαλιές ο εξωτερικός εξεταστής του τμήματος θα μου τα γυρίσει πίσω"!
Καθηγητής Πανεπιστημίου για τα θέματα Φυσικής: Έκφραση σαδισμού, και αυτή είναι η ηπιότερη έκφραση που μπορώ να βρω!