Οι πανελλήνιες εξετάσεις τελείωσαν και τώρα τι;
Βγήκαν τα αποτελέσματα, άλλοι πέρασαν στη πρώτη επιλογή τους, άλλοι όχι. Άλλοι πέρασαν σε ΙΕΚ κι άλλοι όχι. Τι σημαίνει αυτό για τον καθένα;

Οι πανελλήνιες εξετάσεις τελείωσαν και τώρα τι;

Βγήκαν τα αποτελέσματα, άλλοι πέρασαν στη πρώτη επιλογή τους, άλλοι όχι. Άλλοι πέρασαν σε ΙΕΚ κι άλλοι όχι.

Τι σημαίνει αυτό για τον καθένα;

Οι απαντήσεις είναι πολλές και κατά περίπτωση διαφορετικές.

Το κοινό όμως όλων των υποψηφίων είναι πως για πρώτη φορά περνώντας από την εφηβεία στην ενηλικίωση, πειραματίστηκαν με τις αντοχές τους, με τα όριά τους και με τα θέλω τους. Το κοινό όλων των υποψηφίων είναι το εισιτήριο της νεανικής ηλικίας, που ανοίγει από μόνο του πολλούς δρόμους και επιλογές.

Υπήρξαν πολλοί που από την αρχή δεν ήθελαν να πάρουν μέρος σε όλο αυτό. Δεν ήθελαν να δώσουν ή έδωσαν αλλά στην ουσία τα παράτησαν πριν την δοκιμασία.

Κι άλλοι που τράβηξαν το δρόμο μέχρι τέλους.

Σε όλους αξίζει ένα μπράβο και για την προσπάθεια και για το αποτέλεσμα.

Κι αν το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο, κι αν η σχολή των ονείρων μας, ήταν μακριά από τα μόρια που καταφέραμε να μαζέψουμε, ε και;

Κλείνουμε το θέμα με συνοπτικές διαδικασίες και πάμε για άλλα!

Σκεφτόμαστε πρώτα –πρώτα την επόμενη μέρα.

Πέρασα σε μια σχολή και μου αρέσει.  Όλα καλά, γράφομαι και ξεκινώ το ταξίδι μου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, γνωρίζοντας ότι θα πρέπει να συνεχίσω να διαβάζω και να προσπαθώ, εφόσον επέλεξα ένα πνευματικό μελλοντικό επάγγελμα.

Πέρασα σε μια σχολή που δεν μου αρέσει; Σε μια σχολή που την έβαλα έτσι για να γεμίσει το μηχανογραφικό μου; Τι κάνω;

Αρχικά δεν πετάω την προσπάθειά μου στα σκουπίδια!

Γράφομαι και αποφασίζω μετά από σκέψη, μετά από ενημέρωση για τη συγκεκριμένη σχολή και τις προοπτικές της, μετά από συζήτηση με τον εαυτό μου, αν θέλω να συνεχίσω τις σπουδές μου σε αυτή τη σχολή, η θα προτιμούσα να εξειδικευτώ σε κάτι άλλο.

Δεν πέρασα σε καμία σχολή.

Η αλήθεια είναι ότι το περίμενα. Το ήξερα κάθε φορά που δεν τα πήγαινα καλά στα διαγωνίσματα, στις εξετάσεις, άσχετα τι ήθελα να λέω στον εαυτό μου, ακόμη και στους πιο δικούς μου ανθρώπους. Τώρα ήρθε η ώρα να σκεφτώ σοβαρά τι θέλω.

Οι δεξιότητες κι οι ικανότητες των ανθρώπων είναι τόσες πολλές, αρκεί να τις βρούμε. Αρκεί να βρούμε ποια είναι η δική μας κλίση. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι κατάλληλοι για πνευματικές εργασίες, ούτε όλοι οι πετυχημένοι άνθρωποι που γνωρίζουμε είναι απαραίτητα και επιτυχόντες των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Βιομηχάνων  που είχε πει κάποτε σε μια ημερίδα για σχολική επιχειρηματικότητα μιλώντας στους μαθητές, ότι «εμείς είμαστε οι …αποτυχημένοι των πανελλαδικών».

Αν ήταν έτσι οι αποτυχημένοι τότε κανείς δεν θα ασχολιόταν με εξετάσεις! Η ζωή είναι ένα μεγάλο ταξίδι. Εσείς βρισκόσαστε στην αρχή του. Η πορεία που θα επιλέξετε δεν ξεχωρίζει πάντα από την αρχή. Ψυχραιμία και τύχη για καλές αποφάσεις σε όλους.

Πάρη Ντελκή, Εκπαιδευτικός - Δημοσιογράφος

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aithousa_taksi
Πετρούπολη: Γονείς καταγγέλλουν σοβαρά εκπαιδευτικά κενά και υπολειτουργία ολοήμερων τμημάτων στα σχολεία
Η παράλληλη στήριξη και οι θέσεις ΕΒΠ δεν έχουν καλυφθεί, με αποτέλεσμα οι μαθητές να χάνουν σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ οι...
Πετρούπολη: Γονείς καταγγέλλουν σοβαρά εκπαιδευτικά κενά και υπολειτουργία ολοήμερων τμημάτων στα σχολεία
σαββα
Σάββας Σαββόπουλος: Τι είναι τα ψυχοσωματικά και γιατί εκδηλώνονται (Βίντεο)
Σε συνέντευξή του, αναλύει τη σύνδεση μεταξύ ψυχικής υγείας και σοβαρών σωματικών νοσημάτων, όπως καρκίνος και καρδιακές παθήσεις, και προσφέρει...
Σάββας Σαββόπουλος: Τι είναι τα ψυχοσωματικά και γιατί εκδηλώνονται (Βίντεο)
εκπαιδευτικοι
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Επιμορφωτική Διημερίδα για Εκπαιδευτικούς της Ανατολικής Αττικής
Η διημερίδα επικεντρώθηκε στην εκπαιδευτική πρακτική για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και παρακολούθησαν περίπου 1.500 εκπαιδευτικοί, με...
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η Επιμορφωτική Διημερίδα για Εκπαιδευτικούς της Ανατολικής Αττικής