Πανελλήνιες 2022: Ο λαβύρινθος των συντελεστών βαρύτητας φέρνει χάος στις επιλογές των υποψηφίων
Πέρα από την πολυπλοκότητα του συστήματος με τους διαφορετικούς συντελεστές υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα στις κοινές σχολές.

Το έντονα αγχωτικό περιβάλλον που θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι στις επόμενες Πανελλαδικές εξετάσεις μετά την καθιέρωση των συντελεστών βαρύτητας από τα ίδια τα ΑΕΙ, που δημιουργεί την ανάγκη υπολογισμού ...περισσότερων από από 5.000 «συνδυασμών» συντελεστών

Ο Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της ΟΙΕΛΕ Δρ Στρ. Γεωργουδής που επιμελήθηκε μια πρώτη ανάλυση των νέων συντελεστών βαρύτητας που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ καταγράφει μία πανδημία «συντελεστών» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Φαίνεται ότι ούτε το Υπουργείο Παιδείας ούτε οι Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι νουθετήθηκαν.

Πιο συγκεκριμένα, από τις Πανελλαδικές του 2022 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων. Μέχρι τώρα όλα τα Τμήματα κάθε πεδίου έχουν δύο μαθήματα βαρύτητας. Δύο μαθήματα, δηλαδή, που ο βαθμός τους πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,3 το πρώτο και 0,7 το δεύτερο. Από τις προσεχείς Πανελλαδικές κάθε τμήμα ορίζει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα.

Διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα

Έτσι κάθε υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα, ακόμη και στα Τμήματα που έχουν το ίδιο αντικείμενο σπουδών. Μια στοιχειωδώς προσεκτική ματιά στους σχετικούς πίνακες καθιστά ολοφάνερη την ασυνεννοησία ανάμεσα σε Τμήματα με ίδια γνωστικά αντικείμενα. Άλλα μόρια συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι για τη Νομική Αθήνας και άλλα για τη Νομική Θεσσαλονίκης. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα επέλεξαν να αποδώσουν διαφορετικούς συντελεστές στα εξεταζόμενα μαθήματα. Φιλολογικά τμήματα, τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Ιστορίας κ.α. εμφανίζουν σοβαρές αποκλίσεις στους ανά μάθημα συντελεστές. Βλέπουμε, για παράδειγμα, στο Φυσικό Αθήνας η Φυσική να «βαρύνεται» με συντελεστή 33% και τα Μαθηματικά με συντελεστή 27%, ενώ στο Φυσικό Κρήτης οι συντελεστές είναι ακριβώς αντίστροφα! Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των συνεπειών των διαφορετικών συντελεστών παρουσιάζεται στον πίνακα που ακολουθεί.

1.jpg

Πάνω από 5.000 «συνδυασμοί» συντελεστών

Προκειμένου να υπολογιστούν τα μόρια των υποψηφίων Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ δημιουργούνται περισσότεροι από 5.000 «συνδυασμοί» συντελεστών. Το δεδομένο αυτό θα δυσχεράνει σημαντικότατα τις επιλογές των υποψηφίων. Διαμορφώνεται ένα σύστημα εισαγωγής εξαιρετικά πολύπλοκο.

- Ποιον επιστημονικό στόχο εξυπηρετεί κάθε συντελεστής και γιατί διαφοροποιείται από Ίδρυμα σε Ίδρυμα;

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Τι φανερώνουν οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των βάσεων

Λάθος στα θέματα Φυσικής στις Πανελλήνιες 2025 (πάλι!)

Τα θέματα και οι λύσεις των Πανελληνίων εξετάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Σκέψεις για μια ονοματοδοσία ενός σχολείου: Η μνήμη δεν είναι λάφυρο
Όταν δίνεις το όνομα κάποιου σε ένα σχολείο, δεν τιμάς μόνο τον ίδιο. Στέλνεις ένα μήνυμα στους μαθητές, στους γονείς, στην τοπική κοινωνία: "αυτός ο...
Σκέψεις για μια ονοματοδοσία ενός σχολείου: Η μνήμη δεν είναι λάφυρο
βαθμολογητες
Πανελλήνιες 2025: Ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση μέχρι την Παρασκευή – Πότε θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες
Τελική ευθεία για χιλιάδες υποψηφίους – Αναλυτικά οι ημερομηνίες ανακοίνωσης και οι τρόποι ενημέρωσης
Πανελλήνιες 2025: Ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση μέχρι την Παρασκευή – Πότε θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες
panepistimio-peiraia
Το Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας και τις προοπτικές του: Η ανάγκη για Βιομηχανικές Σπουδές
Το Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας (ΒΔΤ) του Πανεπιστημίου Πειραιώς, είναι ένα δυναμικό, εξελισσόμενο ακαδημαϊκό κύτταρο, με στόχους,...
Το Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας και τις προοπτικές του: Η ανάγκη για Βιομηχανικές Σπουδές