Πανελλήνιες 2022: Ο λαβύρινθος των συντελεστών βαρύτητας φέρνει χάος στις επιλογές των υποψηφίων
Πέρα από την πολυπλοκότητα του συστήματος με τους διαφορετικούς συντελεστές υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα στις κοινές σχολές.

Το έντονα αγχωτικό περιβάλλον που θα αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι στις επόμενες Πανελλαδικές εξετάσεις μετά την καθιέρωση των συντελεστών βαρύτητας από τα ίδια τα ΑΕΙ, που δημιουργεί την ανάγκη υπολογισμού ...περισσότερων από από 5.000 «συνδυασμών» συντελεστών

Ο Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της ΟΙΕΛΕ Δρ Στρ. Γεωργουδής που επιμελήθηκε μια πρώτη ανάλυση των νέων συντελεστών βαρύτητας που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ καταγράφει μία πανδημία «συντελεστών» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Φαίνεται ότι ούτε το Υπουργείο Παιδείας ούτε οι Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι νουθετήθηκαν.

Πιο συγκεκριμένα, από τις Πανελλαδικές του 2022 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων. Μέχρι τώρα όλα τα Τμήματα κάθε πεδίου έχουν δύο μαθήματα βαρύτητας. Δύο μαθήματα, δηλαδή, που ο βαθμός τους πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,3 το πρώτο και 0,7 το δεύτερο. Από τις προσεχείς Πανελλαδικές κάθε τμήμα ορίζει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα.

Διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα

Έτσι κάθε υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα, ακόμη και στα Τμήματα που έχουν το ίδιο αντικείμενο σπουδών. Μια στοιχειωδώς προσεκτική ματιά στους σχετικούς πίνακες καθιστά ολοφάνερη την ασυνεννοησία ανάμεσα σε Τμήματα με ίδια γνωστικά αντικείμενα. Άλλα μόρια συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι για τη Νομική Αθήνας και άλλα για τη Νομική Θεσσαλονίκης. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα επέλεξαν να αποδώσουν διαφορετικούς συντελεστές στα εξεταζόμενα μαθήματα. Φιλολογικά τμήματα, τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Ιστορίας κ.α. εμφανίζουν σοβαρές αποκλίσεις στους ανά μάθημα συντελεστές. Βλέπουμε, για παράδειγμα, στο Φυσικό Αθήνας η Φυσική να «βαρύνεται» με συντελεστή 33% και τα Μαθηματικά με συντελεστή 27%, ενώ στο Φυσικό Κρήτης οι συντελεστές είναι ακριβώς αντίστροφα! Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των συνεπειών των διαφορετικών συντελεστών παρουσιάζεται στον πίνακα που ακολουθεί.

1.jpg

Πάνω από 5.000 «συνδυασμοί» συντελεστών

Προκειμένου να υπολογιστούν τα μόρια των υποψηφίων Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ δημιουργούνται περισσότεροι από 5.000 «συνδυασμοί» συντελεστών. Το δεδομένο αυτό θα δυσχεράνει σημαντικότατα τις επιλογές των υποψηφίων. Διαμορφώνεται ένα σύστημα εισαγωγής εξαιρετικά πολύπλοκο.

- Ποιον επιστημονικό στόχο εξυπηρετεί κάθε συντελεστής και γιατί διαφοροποιείται από Ίδρυμα σε Ίδρυμα;

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη
Σοφία Ζαχαράκη: Στο Ρέθυμνο αύριο Παρασκευή για τα εγκαίνια στο δημοτικό σχολείο Πανόρμου
Εγκαίνια στο δημοτικό σχολείο Πανόρμου Ρεθύμνου με την παρουσία της Υπουργού Παιδείας και του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης
Σοφία Ζαχαράκη: Στο Ρέθυμνο αύριο Παρασκευή για τα εγκαίνια στο δημοτικό σχολείο Πανόρμου
νέα δημοκρατία
Ανησυχία στη ΝΔ: 50 βουλευτές εκπέμπουν SOS για τις καθυστερήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ
Τεταμένο κλίμα στη μαραθώνια σύσκεψη με τον Κώστα Τσιάρα – Φόβοι ότι η οργή των αγροτών θα ξεσπάσει στις παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου.
Ανησυχία στη ΝΔ: 50 βουλευτές εκπέμπουν SOS για τις καθυστερήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ
Καθηγήτρια, τάξη
71η Συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας: Αίτημα για εξομοίωση ωρών διδασκαλίας μεταξύ A/θμιας και Β/θμιας
Ενημερωτικό στο alfavita των αιρετών ΔΑΚΕ για τη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας - Αποφάσεις για μονιμοποιήσεις, αποσπάσεις και εξομοίωση ωραρίου...
71η Συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας: Αίτημα για εξομοίωση ωρών διδασκαλίας μεταξύ A/θμιας και Β/θμιας