Πανελλαδικές: Τι αλλάζει μετά την «ελεύθερη πτώση» των βάσεων
Τα Πανεπιστήμια θα ορίζουν ελάχιστο βαθμό σε ένα μάθημα, ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Τρεις αλλαγές που εξετάζει η κυβέρνηση για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020-2021

Τον προβληματισμό του υπουργείου Παιδείας για την «ελεύθερη πτώση» που σημείωσαν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ κατά τις πανελλαδικές 2020 μετέφερε η Νίκη Κεραμέως, εξαγγέλλοντας σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μεταξύ δε, των αλλαγών που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας είναι η θέσπιση από τα ΑΕΙ ενός βαθμού-ορίου σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, για την αποδοχή των τελειόφοιτων στο ίδρυμα.

Οι αλλαγές στις πανελλαδικές 2021, αν τελικά ισχύσουν όπως αναφέρει η υπουργός, αναμένεται να επηρεάσουν άμεσα όλους τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων της γ λυκείου καθώς και τα αποτελέσματα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

«Πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει. Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην Επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η Κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί» σημείωσε εισαγωγικά μιλώντας στον ΣΚΑΪ και παρέθεσε τρεις ρυθμίσεις που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας:

1) Κριτήρια εισαγωγής

«Βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές – η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε. 

Ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Παν/μιων – όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο».

2) Αναδιάταξη ακαδημαϊκού χάρτη

«Πρέπει ο χάρτης να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας. 

3) Ενίσχυση της επαγγελματικής κατάρτισης και εναλλακτικών διεξόδων

«Άλλες, παράλληλες επιλογές: είναι μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας – δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία». 

«Οι αλλαγές που έχουμε ξεκινήσει είναι από κάτω προς τα πάνω. Ξεκινήσαμε με Νηπιαγωγεία και σχολεία. Τώρα πάμε σε Επαγγελματική εκπαίδευση και Τριτοβάθμια εκπαίδευση», κατέληξε η υπουργός.

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Πότε ανοίγουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια: Αυτά είναι τα τελευταία σενάρια

ΑΣΕΠ - ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ: Πιστοποίηση Αγγλικών έως και C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Το ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για Προσλήψεις Εκπαιδευτικών

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Νηπιαγωγοί-ΔΟΕ: Όχι στην αύξηση ωραρίου - Κινητοποίηση τη Δευτέρα
Νηπιαγωγοί-ΔΟΕ: Όχι στην αύξηση ωραρίου - Κινητοποίηση τη Δευτέρα
Σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας της Δευτέρα προχωρά η ΔΟΕ ενάντια στην «αιφνιδιαστική, αναιτιολόγητη και απαράδεκτη παράταση της αποχώρησης...
Νηπιαγωγοί-ΔΟΕ: Όχι στην αύξηση ωραρίου - Κινητοποίηση τη Δευτέρα
Φοιτητές-Εκπαιδευτικοί: Νέα κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη (Vid)
Φοιτητές-Εκπαιδευτικοί: Νέα κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη (Vid)
Μαζική κινητοποίηση και πορεία φοιτητών και εκπαιδευτικών ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και στην πανεπιστημιακή αστυνομία στη...
Φοιτητές-Εκπαιδευτικοί: Νέα κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη (Vid)