μηχανογραφικό πανελλαδικές 2020
Γράφει ένας μαθητής του νέου συστήματος (Αναφορικά με τους υποψήφιους στο 3ο επιστημονικό πεδίο)

Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις την Παρασκευή 20 Ιουλίου παρατηρήθηκε το φαινόμενο οι μαθητές που εξετάστηκαν με το παλαιό σύστημα να παρουσιάζονται ως αδικημένοι και θύματα της φετινής διαδικασίας. Ως κύριο επιχείρημα φαίνεται να προτάσσεται το «άδικο» ποσοστό του 9,51% για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ως μοναδική λύση προτείνεται η αύξηση (περίπου διπλασιασμός) του ποσοστού αυτού. Σας απευθύνω αυτή την επιστολή σαν νέος άνθρωπος που πιστεύει στην αξιοκρατία και στη διαφάνεια των θεσμών και επειδή θεωρώ ότι σε μια δημοκρατία πρέπει να ακούγεται και ο αντίλογος.

Αρχικά, το πρόβλημα έγκειται όχι απαραίτητα στο αίτημα των μαθητών του παλαιού συστήματος αυτό καθεαυτό αλλά στην χρονική στιγμή που αυτό διατυπώνεται. Το ποσοστό εισαγωγής 9,51% ήταν γνωστό πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων και οι αντιδράσεις τότε ήταν ανύπαρκτες. Άρα, τι οδήγησε σε αυτή την αντίδραση τόσο καιρό μετά την ανακοίνωση της απόφασης σε σχετικό ΦΕΚ; Μήπως ευθύνονται τα αποτελέσματα των πανελλαδικών που φαίνεται να μην ήταν τόσο ευνοϊκά όσο αναμένονταν για κάποιους αποφοίτους;

Ακόμη, η διαδικασία αυτού του πανελλαδικού διαγωνισμού καθορίζεται από το κράτος και πιο συγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας για την κατάληψη συγκεκριμένων θέσεων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Οι «κανόνες» του διαγωνισμού αυτού, όπως και κάθε άλλου διαγωνισμού, καθορίζονται πριν την έναρξή του και δεν είναι δυνατό να αλλάξουν κατά τη διάρκεια ή μετά το πέρας του. Μία τέτοια κίνηση θα έβλαπτε σημαντικά το αδιάβλητο των εξετάσεων, καθώς νέες θέσεις θα άνοιγαν για τους μαθητές του παλαιού συστήματος και θα έκλεινε απότομα η πόρτα για μαθητές του νέου συστήματος που διαφορετικά μπορεί να πετύχαιναν στη σχολή της προτίμησής τους.

Βέβαια, είναι σημαντικό να γίνει αναφορά και στους απόφοιτους που επέλεξαν να εξεταστούν με το νέο σύστημα. Οι μαθητές αυτοί κλήθηκαν πέρα από όσα είχαν διδαχθεί την προηγούμενη χρονιά στις σχολικές αίθουσες να διαβάσουν μόνοι τους νέα κεφάλαια της νέας ύλης, όπως μεταξύ άλλων ο ηλεκτρομαγνητισμός στη Φυσική και ένα ακόμη βιβλίο που προστέθηκε στην ύλη της Βιολογίας. Οι μαθητές αυτοί έκαναν την επιλογή τους, διάλεξαν έναν δύσκολο δρόμο για να μπορέσουν να διεκδικήσουν τις ίδιες θέσεις με τα παιδιά που μαθήτευσαν στην Γ’ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020. Η ενδεχόμενη αλλαγή του 9,51% δεν θα αδικήσει τα παιδιά αυτά και δεν θα είναι σαν να υποτιμάται η επιλογή τους να εξεταστούν με το νέο σύστημα;

Η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη για όλους. Οι μαθητές που συμμετείχαν στις πανελλαδικές έπρεπε να διαχειριστούν την υπομονή και τις δυνάμεις τους μέσα σε μια πρωτόγνωρη για τη γενιά μας πανδημία. Ακόμη, τα παιδιά του νέου συστήματος ήρθαν αντιμέτωπα με έναν πρωτόγνωρο τρόπο εξέτασης στην Έκθεση και με τα θέματα των υπόλοιπων εξεταζόμενων μαθημάτων που ήταν κατά γενική ομολογία πολύ αυξημένης δυσκολίας. Πάντα πρέπει να δίνονται σε όλους του ανθρώπους ευκαιρίες για βελτίωση αλλά... τα παιδιά του παλιού συστήματος είχαν την πρώτη τους ευκαιρία το έτος 2018-2019, άρα δεν αποτελεί δίκαιο αίτημα την ίδια ακριβώς ευκαιρία να έχουν και τα παιδιά του έτους 2019-2020 να κυνηγήσουν τα όνειρά τους; Εφόσον οι όποιες διαμαρτυρίες για το ποσοστό έγιναν μετά το πέρας των εξετάσεων οι όροι για την εισαγωγή των υποψηφίων στις σχολές πρέπει να παραμείνουν ίδιοι και να μην μεταβληθούν για την εξυπηρέτηση ιδιοτελών συμφερόντων υποβαθμίζοντας το θεσμό των Πανελλαδικών.

Βεβαίως, ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως του τρόπου εξέτασης καλή επιτυχία.

 

Μαθητής του νέου συστήματος

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko.jpg
Χαλκιδική: Στον εισαγγελέα πέντε ανήλικοι επιτέθηκαν και λήστεψαν 15χρονο – Στο νοσοκομείο το θύμα
Το περιστατικό σημειώθηκε τα ξημερώματα στη Νέα Προποντίδα – Ο ανήλικος τραυματίστηκε από τα χτυπήματα και μεταφέρθηκε στο «Γεννηματάς».
Χαλκιδική: Στον εισαγγελέα πέντε ανήλικοι επιτέθηκαν και λήστεψαν 15χρονο – Στο νοσοκομείο το θύμα
προσωπικός αριθμός
Τέλος σε ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ταυτότητα! Πώς από 5/9 θα πάρετε τον Προσωπικό Αριθμό σας
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τον Προσωπικό Αριθμό, το νέο ψηφιακό «διαβατήριο» των πολιτών, που από τις 5 Σεπτεμβρίου θα αποδίδεται αυτόματα σε...
Τέλος σε ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ταυτότητα! Πώς από 5/9 θα πάρετε τον Προσωπικό Αριθμό σας
astinomia
Κρήτη Σύλληψη 53χρονου που ανέβαζε βίντεο και ζητούσε θανατική ποινή για εμπρηστές
Ρέθυμνο: Σύλληψη 53χρονου που ζητούσε την επαναφορά της θανατικής ποινής σε βίντεο για εμπρηστές. Είχε καλέσει πολίτες σε «περιπολίες» και προέτρεπε...
Κρήτη Σύλληψη 53χρονου που ανέβαζε βίντεο και ζητούσε θανατική ποινή για εμπρηστές