«Μπήκε ο Απρίλης και η εξεταστέα ύλη στην οποία καλούμαστε να δοκιμαστούμε αγνοείται»
Η επιστολή δύο μαθητριών της Γ' Λυκείου στο alfavita.gr για τις πανελλαδικές εξετάσεις

Βδομάδες μετά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων η κυρία υπουργός «ψυχραιμία, πειθαρχία και αξιοποίηση του χρόνου με τον πλέον γόνιμο τρόπο» Κεραμέως  επιμένει να βγαίνει στα κανάλια να καθησυχάζει γονείς ,εκπαιδευτικούς και μαθητές πως όλα βρίσκονται υπό έλεγχο (λες και προ κορονοϊού ήταν υπό έλεγχο) και το υπουργείο συμμερίζεται την αγωνία  των νέων που βιώνουν τον πυρετό των πανελληνίων -Κυρία υπουργέ «ψυχραιμία, πειθαρχία και αξιοποίηση του χρόνου με τον πλέον γόνιμο τρόπο» Κεραμέως  ,σας αξίζει επιβράβευσις! Σχεδόν πείσατε και μας τους μαθητές πως το υπουργείο δουλεύει νυχτημερώς ,αδιάλειπτα για το καλό μας! Κοντέψαμε να ξεχάσουμε πως το υπουργείο σας έστελνε διαφορετικές οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων έως τον Ιανουάριο , πως μας αναγκάσατε να αποστηθίσουμε σχεδόν διπλάσια ύλη συγκριτικά με την περσινή (από βιβλία προπολεμικά) , πως η προετοιμασία για τις πανελλήνιες στηρίζεται στην παραπαιδεία – όποιος μπορεί να πληρώνει συμμετέχει.

Τα δεδομένα όσο και αν οι ενθουσιώδεις και υπεραισιόδοξοι υπουργοί μας καλύπτουν έχουν ως εξής:

  1. Μπήκε ο Απρίλης και η εξεταστέα ύλη στην οποία καλούμαστε να δοκιμαστούμε αγνοείται
  2. Οι τεχνικές ελλείψεις καταλογίζονται πολλές και σημαντικές
  3. Από τα εξ αποστάσεως μαθήματα αποκλείονται μαθητές- που για το υπουργείο θεωρούνται αόρατοι
  • Αναλυτικότερα η ασύγχρονη και σύγχρονη εκπαίδευση (Πανελλήνιιο σχολικό δίκτυο , sisco webex ) στηρίζονται σε συστήματα του υπουργείου τα οποία υπερφορτώνονται συνεχώς και πέφτουν, την στιγμή που η συμμετοχή των μαθητών μπορεί με δυσκολία να αγγίζει 10 στους 40 μαθητές.
  •  Επιπλέον πολλοί καθηγητές  δεν γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν υπολογιστές και σε συνθήκες πίεσης και άγχους καταβάλουν άπειρη προσπάθεια για να κρατήσουν την επαφή με μας  τους μαθητές τους
  • Και εμείς οι μαθητές ,όσοι διαθέτουμε εξοπλισμό βέβαια , συχνά δεν μπορούμε να δουλέψουμε ούτε με τις ασύγχρονες πλατφόρμες ούτε να συνδεθούμε στο sisco webex γιατί το σύστημα είναι υπερβολικά αργό ή μας ‘πεταει έξω’
  • Πολλά σπίτια έχουν έναν υπολογιστή τον οποίον μοιράζονται όλα τα μέλη -Αλήθεια η κυρία Κεραμέως που από το γραφείο της μας εύχεται ψυχραιμία και πειθαρχία με πόσα άτομα μοιράζεται τον εξοπλισμό της και τι ποιότητα εξοπλισμού έχει;
  • Η τηλεκπαίδευση ΔΕΝ μπορεί να αντικαταστήσει την εμπειρία της φυσικής τάξης (αλληλεπίδραση ,επικοινωνία ,ποιότητα παράδοσης)
  • Επιπλέον η τηλεκπαίδευση οξύνει τις διακρίσεις: Καμία πρόβλεψη  από το Υπουργείο για τους μαθητές που δεν έχουν τα τεχνολογικά μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το 22% των μαθητών δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή και σύνδεση διαδικτύου, σύμφωνα με δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ.

**Σε δηλώσεις σας  υπουργέ της «σύγχρονης εκπαίδευσης» αναφέρατε πως από τα μαθήματα εξαποστάσεως αποκλείεται αμελητέο ποσοστό μαθητών. Άρα; Αφού το ποσοστό είναι μικρό είναι και μικρό το έγκλημα του υπουργείου σας;  Γιατί μαθητές που διεκδικούν συμμετοχή στις πανελλήνιες να στερούνται την τεχνολογία ή την ποιότητα του εξοπλισμού για μία ισότιμη συμμετοχή ; Αλήθεια όταν αναγγέλλετε ότι θα είστε δίπλα στους μαθητές σε ποιους αναφέρεστε ; Μήπως στους μαθητές των ιδιωτικών που τόσο αγαπάτε;

Στην πραγματικότητα οι «λύσεις» του υπουργείου «πετάνε την μπάλα» σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δημιουργούν δύο πλατφόρμες και ό,τι γίνει! Αποδεικνύεται για ακόμα μία φορά η ανεπάρκεια του υπουργείου να υλοποιήσει τις προτάσεις του και η παντελή άγνοια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Δεν είναι ατομική μας ευθύνη να καλύψουμε την απαξίωση του αρμόδιου υπουργείου για την δημόσια παιδεία. Ως μαθητές θέλουμε τα αυτονόητα :

  • να σταματήσουν οι ενθουσιώδεις δηλώσεις υπουργών και υφυπουργών και να προσδιοριστεί άμεσα η εξεταστέα ύλη
  • παράταση διεξαγωγής πανελληνίων έως ιούλη το αργότερο
  • το υπουργείο να αναλάβει την ευθύνη των παιδιών χωρίς εξοπλισμό –επιπλέον αυτοί που χρόνια  πετσοκόβουν τους μισθούς των  γονιών μας να σταματήσουν να έχουν προσδοκίες για σύγχρονο εξοπλισμό
  • ενισχυτική διδασκαλία για μαθητές που έχουν κενά ή που στερήθηκαν την τεχνολογία τους μήνες που «έμεναν σπίτι»
  • το υπουργείο να γίνει πιο διαλλακτικό και να ακούσει τις προτάσεις εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών σωματείων που βρίσκονται στην πράξη κοντά μας .

Δύο μαθήτριες της Γ Λυκείου

σχετικά άρθρα

«Πρωτοφανές φιάσκο» χαρακτηρίζει το υπουργείο Παιδείας τις καταγγελίες Ν.Φίλη για διαρροή προσωπικών δεδομένων
«Πρωτοφανές φιάσκο» χαρακτηρίζει το υπουργείο Παιδείας τις καταγγελίες Ν.Φίλη για διαρροή προσωπικών δεδομένων
Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας στην καταγγελία Ν.Φίλη για διαρροή δεδομένων εκπαιδευτικών: – Άνευ προηγουμένου κοροϊδία της Εθνικής...
«Πρωτοφανές φιάσκο» χαρακτηρίζει το υπουργείο Παιδείας τις καταγγελίες Ν.Φίλη για διαρροή προσωπικών δεδομένων