Δυνατότητα πρόσβασης σε Σχολές Ανώτερων Αξιωματικών και για τους υποψηφίους ΕΠΑ.Λ.
Γράφει ο Παντελής Γαλίτης

Φαίνεται πως η ισονομία και, κατ’ επέκταση, η ισότιμη πρόσβαση σε θέσεις δημοσίου συμφέροντος έχει, σε κάποιες περιπτώσεις, παραλλαγές και εξαιρέσεις. Εξαιρέσεις, που στερούνται λογικής εξήγησης.

Για ένα ακόμη σχολικό έτος δεν επιτρέπεται η πρόσβαση των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) στις Σχολές Ανώτερων Αξιωματικών, τόσο του Στρατού και της Αστυνομίας, όσο και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.

Οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ. για την πρόσβαση στα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα έχουν την δυνατότητα να εισαχθούν με το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων εκτός των άλλων, στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, στη Σχολή Αστυφυλάκων, στη Σχολή Πυροσβεστών, στη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Δεν έχουν όμως την δυνατότητα να εισαχθούν σε Σχολές Αξιωματικών, οι οποίες όμως είναι επιτρεπτές για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και συγκεκριμένα σε Σχολές και Τμήματα των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), της Σχολής Αξιωματικών της  Αστυνομικής Ακαδημίας, της Σχολής Ανθυποπυραγών (Αξιωματικών) της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.

Το οξύμωρο είναι ότι οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ. δικαιούνται να διεκδικήσουν την πρόσβασή τους σε Σχολές υψηλής ζήτησης και υψηλών ακαδημαϊκών απαιτήσεων, όπως Πολυτεχνεία και Πολυτεχνικές Σχολές, Σχολές Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Κτηνιατρικής, Φαρμακευτικής, Φυσικής, Βιολογίας. Επομένως, δεν φαίνεται να τίθεται θέμα εκπαιδευτικού υπόβαθρου, το οποίο να δημιουργεί ζητήματα ικανοποιητικής ανταπόκρισης στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις των παραπάνω, μη επιτρεπτών για τους υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ., σχολών. Ούτε, φυσικά, τίθεται θέμα υστέρησης πνευματικών ή σωματικών προσόντων. Επομένως, η εξαίρεσή των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. από το δικαίωμα διεκδίκησης των Σχολών Ανώτερων Αξιωματικών, μη έχοντας λογικοφανή έστω ερείσματα, δημιουργεί αισθήματα άδικης αντιμετώπισης και έρχεται σε αντίθεση με το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης σε θέσεις δημοσίου συμφέροντος.

Είναι χρέος της Πολιτείας να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών και μαθητριών στις Σχολές που οδηγούν σε θέσεις δημοσίου συμφέροντος, όπως φυσικά είναι και οι Σχολές των Ανώτερων Αξιωματικών του Στρατού, της Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος. Το δικαίωμα διεκδίκησης της εισόδου σε Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αν δεν τεκμηριώνεται η παρεμπόδισή του σε αυτό, είναι ανεπίτρεπτο να στερείται από κάθε συμμετέχοντα και συμμετέχουσα στην τυπική εκπαιδευτική διαδικασία.

σχετικά άρθρα

«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Ούτε ένα ειδικό επιστήμονα δεν μας φέρατε να ισχυριστεί ότι χρειάζεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στα 4χρονα, στις ελληνικές συνθήκες», σημείωσε στην...
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
Νέο έργο από τον Banksy για τη δολοφονία του Τζ. Φλόιντ και τις διαδηλώσεις στις ΗΠΑ (Εικόνες)
Νέο έργο από τον Banksy για τη δολοφονία του Τζ. Φλόιντ και τις διαδηλώσεις στις ΗΠΑ (Εικόνες)
«Αυτό το σκάρτο σύστημα καταστρέφει τη ζωή τους. αλλά δεν είναι δική τους δουλειά να το φτιάξουν. Είναι πρόβλημα των λευκών»
Νέο έργο από τον Banksy για τη δολοφονία του Τζ. Φλόιντ και τις διαδηλώσεις στις ΗΠΑ (Εικόνες)
Μελέτη για κατασκευή νέου Ειδικού Γυμνασίου - Λυκείου Καλαμάτας
Μελέτη για κατασκευή νέου Ειδικού Γυμνασίου - Λυκείου Καλαμάτας

Το θέμα της εκπόνησης μελέτης για την κατασκευή νέου Ειδικού Γυμνασίου - Λυκείου Καλαμάτας σε δημοτικό έθεσε ο δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης...

Μελέτη για κατασκευή νέου Ειδικού Γυμνασίου - Λυκείου Καλαμάτας