Μαθητής: «Προσέχουμε να μην παρεξηγηθούν αυτά που λέμε ως αντιδραστικά και υπερβολικά»
Επιστολή μαθητή, υποψήφιου των εφετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων

Άλλη μια επιστολή. Άλλο ένα γράμμα γεμάτο παράπονα και προβληματισμό για το μέλλον μιας ολάκερης γενιάς. Άλλη μια ευκαιρία να δείξουμε την έκταση της ανησυχίας μας. Τι άλλο έμεινε να πούμε;

Προσέχουμε να μην παρεξηγηθούν αυτά που λέμε ως αντιδραστικά και υπερβολικά. Από τα χρόνια στα θρανία μάς έγινε συνήθεια και φροντίζουμε να μην ξεφεύγουμε από το θέμα. Τελικό μας αίτημα έγινε η πολυπόθητη επίλυση του προβλήματος, ο καθορισμός της ύλης και της ημερομηνίας των εξετάσεων. Ένα ερώτημα όμως διακατέχει το μυαλό μου και μου δίνει την ψευδαίσθηση πως έχω κάτι ουσιώδες να προσθέσω. Ίσως από φόβο μήπως όντως καταφέρω κάτι παραπάνω από τους πολλούς συμμαθητές μου που εξέφρασαν τις σκέψεις τους, αποφάσισα να πιάσω το στυλό και να συμπληρώσω τη θέση της γενιάς του '02 πάνω στο ζήτημα. Είναι η επίλυση του προβλήματος αρκετή;

Δε μπορώ να αγνοήσω την υποψία πως γίνονται πολλές προσπάθειες συγκάλυψης των λαθών που έχουν γίνει από την αρχή της χρονιάς. Εξαιτίας της έλλειψης καθηγητών σε βασικά μαθήματα, δημιουργήθηκε μια τεράστια γνωστική ανισότητα η οποία διευρύνεται συνεχώς λόγω της παύσης της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Θα δώσουμε Πανελλήνιες στις οποίες θα συναγωνίζονται νέοι που στην αρχή της χρονιάς δεν είχαν καθηγητή με άλλους που έχουν παρακολουθήσει 50% περισσότερα μαθήματα. Μια διαφορά της τάξης των 120 διδακτικών ωρών. Παρά τις διαστάσεις του προβλήματος δεν έγινε προσπάθεια άρσης αυτής της αδικίας. Φοβάμαι, λοιπόν, πως στην προσπάθεια επίλυσης του γενικότερου προβλήματος, η αδικία αυτή, όχι μόνο θα τεθεί σε δεύτερη μοίρα, αλλά θα κουκουλωθεί και θα ξεχαστεί.

Ο συναγωνισμός υπό ίσους όρους αποτελεί θεμέλιο του θεσμού των Πανελληνίων, μα καταργείται όταν αγνοούμε μια ανισότητα που απειλεί το μέλλον εκατοντάδων νέων. Επιστρέφοντας στην αρχική ερώτηση, λοιπόν, όχι. Όχι, δεν αρκεί η επίλυση των δυσκολιών που προέκυψαν εξαιτίας της επιδημίας. Η αδυναμία της επίλυσης εξωγενών προβλημάτων θα ήταν μερικώς κατανοήσιμη. Η αδιαφορία για τα προβλήματα που προκλήθηκαν εξαιτίας της λανθασμένης πολιτικής της κυβέρνησης συνιστά, όμως, στάση ανεύθυνη και αδικαιολόγητη.

Μεταφέροντας τα λόγια κάθε συμμαθητή μου, θα κάνω επίκληση για αντιμετώπιση της πανδημίας με τρόπο που να ελαχιστοποιεί την αναστάτωση για τα παιδιά που θα εξεταστούν. Παρόλα αυτά, ζητάμε και τη σοβαρή αντιμετώπιση της γνωστικής ανισότητας, ώστε να αρθεί η αδικία και να εξασφαλιστεί η ισότητα μεταξύ όλων των μαθητών. Ζητάμε ό,τι αξίζουμε μετά από τόσα χρόνια προσπάθειας και επιμονής στα θρανία. Ζητάμε μια ευκαιρία να αποδείξουμε την αξία μας. Ζητάμε μονάχα την ευκαιρια να κυνηγήσουμε το μέλλον που ονειρευόμαστε.

 

 

Με εκτίμηση,

Ο Αντιπρόεδρος του 3ου ΓΕΛ Λάρισας

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Τα κορυφαία μοριοδοτούμενα σεμινάρια Δημόσιων Πανεπιστημίων που αφορούν εκπαιδευτικούς με ανοικτές αιτήσεις
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Οργή για τη στάση των κατοίκων χωριού απέναντι στην οικογένεια
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της