Σκέψεις πάνω στο θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων - Επιστολή από μαθήτρια της Γ' Λυκείου
«Πλέον, έχω φτάσει σε σημείο, μετά από 2 χρόνιες γεμάτες κλάμα, πίεση και ξεσπάσματα, να μην βρίσκω κάποιο κίνητρο και κάποιο λόγο να συνεχίσω να προσπαθώ για κάτι που έχει γίνει τόσο αβέβαιο.»

Μία ακόμα επιστολή μαθήτριας για το ζήτημα των πανελλαδικών εξετάσεων, μετά τις έκτακτες συνθήκες που έχουν προκύψει λόγω κορονοϊού, λαμβάνει το alfavita.gr.

Η μαθήτρια της Γ' Λυκείου εκθέτει τους προβληματισμούς της για το ζήτημα της διεξαγωγής των πανελλαδικών, καθώς και την άγνοια που επικρατεί γύρω από τη νέα ημερομηνία.

Η μαθήτρια κλείνοντας την επιστολή της, δίνει έμφαση και  «ζητά από τους αρμόδιους να δώσουν μια πιο σίγουρη απάντηση και να πουν ποια θα είναι η νέα ύλη!».

Αναλυτικά η επιστολή της μαθήτριας:

Παίρνοντας και εγώ θάρρος από τις επιστολές των άλλων μαθητριών της Γ Λυκείου, αποφάσισα να εκφράσω τις σκέψεις μου πάνω στο θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι, νομίζω, σαφές πως η γενιά του 2002 έχει δοκιμασθεί αρκετά όσον αφορά τις πανελλήνιες. Αρχικά, ξεκινήσαμε πέρσι την προετοιμασία επιλέγοντας κατεύθυνση στο σχολείο και κάποιοι, όχι όμως όλοι, κάνοντας μαθήματα και στο φροντιστήριο ή σε ιδιαίτερο ή ακόμα και και μόνοι τους! Στο τέλος της χρονιάς μαθαίνουμε ότι ο τρόπος εξέτασης μας αλλάζει.

Η ύλη αυξάνεται, κάποια μαθήματα αλλάζουν και άλλα προστίθενται. Στην αρχή μας λένε ότι θα κάνουμε και δύο μηχανογραφικά και ότι θα μετράει και το απολυτήριο. Έρχονται εκλογές και η νέα κυβέρνηση ανακοινώνει νέες αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Μειώνει την ύλη αλλά στην πραγματικότητα δεν αλλάζουν και πολλά. Ξεκινάμε το σχολείο και η πιο συχνή ερώτηση που ακουγόταν στην τάξη ήταν "Τελικά πως θα δώσουμε πανελλήνιες;", "Πώς θα είναι η εξέταση της έκθεσης με τη λογοτεχνία;", "Θα μετρήσει το απολυτήριο;".

Το διάβασμα συνεχίζεται, το άγχος αυξάνεται και μαζί του και οι κρίσεις άγχους, πανικού και οι αϋπνίες. Έρχονται Χριστούγεννα και επιτέλους μπορώ να πω ότι νιώθω έστω λίγη αυτοπεποίθηση για την προσπάθεια μου. Φεβρουάριος και μπαίνουμε σιγά σιγά στην τελική ευθεία. Μάρτιος και έρχεται και ο ιός στην χώρα μας. Τα σχολεία κλείνουν αρχικά για δύο εβδομάδες και φαίνεται σαν μια καλή ευκαιρία για επανάληψη και λίγη ξεκούραση. Τα πράγματα όμως γίνονται όλο και χειρότερα. Και αρχίζουν τα σενάρια για πανελλήνιες τον Ιούλιο ή ακόμα και τον Σεπτέμβρη, μείωση της ύλης και όλα αυτά.

Πιστεύω ότι μιλάω εκ μέρους ενός μεγάλου βαθμού των συνομηλίκων μου που περνάνε αυτά που περνάω και εγώ. Ως μαθήτρια της κατεύθυνσης των Οικονομικών, πολλοί λένε συχνά ότι δεν θα έπρεπε να δυσκολεύομαι και ότι υπάρχουν χειρότερες περιπτώσεις από τη δική μου.  Και ισχύει Αυτό! Δεν μπορώ να πω ότι το διάβασμα που απαιτείται για τα δικά μου μαθήματα είναι το ίδιο με αυτό που απαιτείται για της θεωρητικής και της θετικής κατεύθυνσης.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ψυχολογική μου κατάσταση είναι καλύτερη από την υπολοίπων παιδιών διότι στο τέλος της μέρας , ανεξαρτήτως κατεύθυνσης, όλοι έχουμε την ίδια αγωνία. " Θα τα καταφέρω άραγε;" , "Θα πάει χαμένη η προσπάθεια μου και η υπομονή και τα χρήματα των γονιών μου;". Πλέον, έχω φτάσει σε σημείο, μετά από 2 χρόνιες γεμάτες κλάμα, πίεση και ξεσπάσματα, να μην βρίσκω κάποιο κίνητρο και κάποιο λόγο να συνεχίσω να προσπαθώ για κάτι που έχει γίνει τόσο αβέβαιο.

Οι καταστάσεις που βιώνουμε σήμερα είναι πολύ σοβαρές και το ξέρουμε όλοι. Και μπορεί πολλοί να λένε ότι δεν θα έπρεπε να παραπονιόμαστε για κάτι τόσο "ασήμαντο" σε σχέση με την υγεία όλων. Και ναι η υγεία μπορεί να είναι πάνω από όλα , αλλά όπως είπαν και οι άλλες μαθήτριες της Γ Λυκείου, με την ψυχική μας υγεία ποιος θα ασχοληθεί; Ναι η αντιμετώπιση του ιού είναι η προτεραιότητα μας, αλλά πλέον και εγώ και πολλά άλλα παιδιά της ηλικίας μου βρίσκονται σε απόγνωση. Δεν ξέρω τι θα μου ξημερώσει αύριο. Περίμενα πως και πως να έρθει η στιγμή που όλη αυτή η ψυχοφθόρα διαδικασία θα τελειώσει και τώρα όλα μπορεί να ανατραπούν από τη μια στιγμή στην άλλη. Είναι σημαντι

λοιπόν, για εμάς να μάθουμε αν θα δώσουμε τον Ιούνιο, τον Ιούλιο ή τον Σεπτέμβριο και κυρίως σε ποια ύλη θα δώσουμε! Περάσαμε τόσο χρόνο να μάθουμε την καινούργια ύλη και τώρα θα αλλάξει ξανά. Για αυτό ζητάμε να ανακοινωθεί η ύλη όσο πιο σύντομα γίνεται, αφού είναι σίγουρο πλέον ότι και αμέσως μετά το Πάσχα να ανοίξουν τα σχολεία θα έχει χαθεί πάνω από ένας μήνας μαθημάτων, που για την Γ Λυκείου αυτό σημαίνει πάρα πολλές ώρες κατεύθυνσης καθώς με το νέο σύστημα κάνουμε 6 και 7 ώρες από το κάθε μάθημα προσανατολισμού.
 
Έτσι, ζητώ από τους αρμόδιους να μας δώσουν μια πιο σίγουρη απάντηση και να μας πουν ποια θα είναι η νέα ύλη! Μπορεί να μην είναι και ότι πιο σωστό να ζητήσω και καταλαβαίνω την δυσκολία της κατάστασης που καλείστε να αντιμετωπίσετε, αλλά ας καταλάβει και κάποιος μια φορά τι αντιμετωπίζουμε και Εμείς!

Τέλος , καλώ όλα τα παιδιά που νιώθουν ότι έχουν να πουν κάτι, που θέλουν να εκφράσουν την αγανάκτηση τους, να μιλήσουν και εκείνοι με όποιο μέσο θέλουν! Μην φοβάστε να διεκδικήσετε αυτά που πιστεύετε ότι σας αξίζουν!

*Τα στοιχεία της μαθήτριας βρίσκονται στη διάθεση του alfavita.gr

Διαβάστε επίσης:

«Δύο μήνες πριν τις πανελλαδικές νιώθω πως θέλω να τα παρατήσω»: Νέα επιστολή από μαθήτρια της Γ' Λυκείου

Κραυγή αγωνίας μαθήτριας Γ' Λυκείου: Για να ανασάνουμε ξανά, μας αξίζει μια απόφαση για τις εξετάσεις

Επιστολή μαθήτριας Γ' Λυκείου: Ζητάμε πολλά που θέλουμε να ξέρουμε αν θα μειωθεί η ύλη ή όχι;

Πόσο ακόμη βάρος να επωμιστεί η γενιά του 2002; επιστολή μαθήτριας της Γ' Λυκείου

Επιστολή μαθητή προς το υπ. Παιδείας: Αχρείαστες οι δηλώσεις για τις εξετάσεις χωρίς ουσιαστικές αποφάσεις

Μήνυμα μαθήτριας Λυκείου σε όλους τους μαθητές: Σκεφτείτε αισιόδοξα!

σχετικά άρθρα

Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
Το υπουργείο Υγείας σταμάτησε να ανακοινώνει τον αριθμό κρουσμάτων και νεκρών, ενώ ένα από τα βασικά του στελέχη δεν έχει εμπειρία σε θέματα υγείας...
Βραζιλία: Κατηγορίες κατά της κυβέρνησης για απόκρυψη θανάτων από κορονοϊό
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Ούτε ένα ειδικό επιστήμονα δεν μας φέρατε να ισχυριστεί ότι χρειάζεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στα 4χρονα, στις ελληνικές συνθήκες», σημείωσε στην...
«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»