αλληγορία κλίσης
Η ιστορία πίσω από τον πίνακα της «Αλληγορίας της κλίσης»

Συντηρητές τέχνης στη Φλωρεντία της Ιταλίας εργάζονται για να αποκαταστήσουν έναν πίνακα του 17ου αιώνα, μιας γυμνής γυναίκας, ο οποίος έχει υποστεί επεξεργασία, ώστε να καλυφθεί το γυμνό στήθος με ένα πέπλο.

Η «Αλληγορία της κλίσης» ζωγραφίστηκε από την Ιταλίδα καλλιτέχνιδα Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι (Artemisia Gentileschi) το 1616 και πιστεύεται ότι είναι αυτοπροσωπογραφία. Αλλά περίπου 70 χρόνια αργότερα, ένας απόγονος του ατόμου που παρήγγειλε τον πίνακα, βρήκε το γυμνό ενοχλητικό και πλήρωσε έναν καλλιτέχνη για να καλύψει τη γυναίκα με πέπλα και κουβέρτες.

Οι συντηρητές χρησιμοποιούν τώρα υπεριώδες φως, διαγνωστική απεικόνιση και ακτίνες Χ για να εξετάσουν τον πίνακα και να καταλάβουν πώς να τον αποκαταστήσουν ψηφιακά.

Λογοκρισία του έργου

Η λογοκρισία έγινε πολύ σύντομα μετά την αρχική δημιουργία του πίνακα για να αφαιρεθούν τα πέπλα και οι κουβέρτες, αλλά οι συντηρητές θα παράγουν μια ψηφιακή έκδοση που θα δείχνει πώς θα έμοιαζε, μελετώντας προσεκτικά τις πινελιές του πίνακα. Η ίδια η Τζεντιλέσκι έχει μια συναρπαστική ιστορία ζωής και είναι μια σημαντική προσωπικότητα στην ιστορία της ιταλικής τέχνης. Μετακόμισε στη Φλωρεντία σε ηλικία 17 ετών από τη Ρώμη, όπου ο βιαστής της είχε μόλις δικαστεί και καταδικαστεί να εκτίσει οκτώ μήνες φυλάκιση.

Η Τζεντιλέσκι αναγκάστηκε να καταθέσει στη φρικτή δίκη, όπου είχε δεμένα σχοινιά γύρω από τα δάχτυλά της που την έσφιγγαν ενώ μιλούσε για να αποδείξει την ειλικρίνειά της. Έπρεπε επίσης να υποβληθεί σε φυσική εξέταση για να διαπιστωθεί αν ήταν ακόμα παρθένα.

Η Λίντα Φαλκόνε, συντονίστρια του έργου Artemisia Up Close, είπε: «Μέσα από αυτήν, μπορούμε να μιλήσουμε για το πόσο σημαντικό είναι να αποκαταστήσουμε τα έργα τέχνης, πόσο σημαντικό είναι να επαναφέρουμε τις ιστορίες των γυναικών στο προσκήνιο».

Η Τζεντιλέσκι ήταν μόλις 22 ετών όταν ζωγράφισε την «Αλληγορία της κλίσης».

«Αυτός είναι ένας από τους πρώτους της πίνακες. Ήταν η πρώτη της ζωγραφιά που έγινε στην Φλωρεντία, την ίδια χρονιά έγινε δεκτή στην Ακαδημία Σχεδίου, η οποία ήταν η πρώτη ακαδημία σχεδίου στην Ευρώπη εκείνη την εποχή», είπε η Φαλκόνε.

Η ψηφιακή αποκατάσταση θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 και θα εκτεθεί στο Casa Buonarroti, όπου φιλοξενείται ο πίνακας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ektakto.jpg
Τραγωδία στο Κερατσίνι: Βρέθηκε νεκρός στην αποθήκη του σπιτιού του ο 43χρονος που αγνοούνταν από τις 28 Απριλίου
Τραγικό τέλος στην υπόθεση εξαφάνισης – Νεκρός στην αποθήκη του σπιτιού του ο 43χρονος που αναζητούνταν από τις 28 Απριλίου
Τραγωδία στο Κερατσίνι: Βρέθηκε νεκρός στην αποθήκη του σπιτιού του ο 43χρονος που αγνοούνταν από τις 28 Απριλίου
iaponia
Σοκ στην Οσάκα: Άνδρας έπεσε με το αυτοκίνητο σε μαθητές – «Είχα βαρεθεί τα πάντα»
Επτά παιδιά τραυματίστηκαν αλλά νοσηλεύονται εκτός κινδύνου – Ο δράστης συνελήφθη για απόπειρα ανθρωποκτονίας
Σοκ στην Οσάκα: Άνδρας έπεσε με το αυτοκίνητο σε μαθητές – «Είχα βαρεθεί τα πάντα»
xrisoxoidis
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
Οργή Χρυσοχοΐδη για την επίθεση στη Νομική – Βολές κατά των πανεπιστημιακών αρχών για αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
pinakas_ekpaideutikoi
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να πενταπλασιάσει το κόστος εγγραφής, με το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ να καταγγέλλει ότι τα πλεονάσματα χτίζονται...
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές