Thumbnail
Είχαν ταξιδέψει στην Κίνα πολύ πριν τον Μάρκο Πόλο

 

Οι αρχαιολόγοι ισχυρίζονται πως η έμπνευση για τους διάσημους Πολεμιστές από τερακότα που βρέθηκαν στον τάφο του πρώτου αυτοκράτορα κοντά στο σημερινό Xian, μπορεί να προέρχεται από την Αρχαία Ελλάδα. Προσθέτουν μάλιστα πως οι αρχαίοι Έλληνες τεχνίτες θα μπορούσαν να είχαν εκπαιδεύσει τους ντόπιους τον 3ο αιώνα π.Χ.

Μέχρι τώρα, το ταξίδι του Μάρκο Πόλο τον 13ο αιώνα στην Κίνα, θεωρούνταν το πρώτο από Ευρωπαίο.

«Έχουμε πλέον αποδείξεις πως υπήρξε στενή επαφή μεταξύ του πρώτου αυτοκράτορα της Κίνας και της Δύσης πριν από την επίσημη έναρξη του Δρόμου του Μεταξιού. Αυτό συνέβη πολύ νωρίτερα από ό,τι πιστεύαμε στο παρελθόν» δήλωσε ο αρχαιολόγος Li Xiuzhen, από το Μουσείο του Μαυσωλείου του αυτοκράτορα Qin Shi Huang.

Μια ξεχωριστή μελέτη δείχνει ευρωπαϊκό μιτοχονδριακό DNA σε τοποθεσίες στη δυτική επαρχία Xinjiang της Κίνας, που υποδηλώνει πως οι Δυτικοί μπορεί να εγκαταστάθηκαν, να έζησαν και να πέθαναν εκεί κατά την διάρκεια της κυριαρχίας του πρώτου αυτοκράτορα.

Αγρότες ανακάλυψαν για πρώτη φορά τους 8.000 πολεμιστές από τερακότα θαμμένα σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου από τον τάφο του πρώτου αυτοκράτορα της Κίνας, Qin Shi Huang, το 1974.

Ωστόσο, δεν υπήρχε παράδοση στην κατασκευή αγαλμάτων σε πραγματικές διαστάσεις στην Κίνα, προτού δημιουργηθεί ο τάφος. Τα πρώιμα αγάλματα ήταν απλά ειδώλια περίπου 20 εκατοστών σε ύψος.
Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν ταξιδέψει στην Κίνα πολύ πριν τον Μάρκο Πόλο

Προκειμένου να εξηγήσει πώς μια τέτοια τεράστια αλλαγή στις ικανότητες και το στυλ, θα μπορούσε να έχει συμβεί, ο Δρ. Xiuzhen πιστεύει πως οι επιρροές προήλθαν από χώρες εκτός της Κίνας. «Πιστεύουμε πλέον πως ο Πήλινος Στρατός, οι Ακροβάτες και τα χάλκινα αγάλματα που βρέθηκαν στο σώρο της ταφής, έχουν εμπνευστεί από τα αρχαία ελληνικά αγάλματα και την τέχνη» δήλωσε.

Ο καθηγητής Λούκας Νίκελ, του Πανεπιστημίου της Βιέννης, δηλώνει πως τα αγάλματα ακροβατών τσίρκου που βρέθηκαν πρόσφατα στον τάφο του αυτοκράτορα ενισχύουν αυτή τη θεωρία. Πιστεύει πως ο πρώτος αυτοκράτορας είχε επηρεαστεί από την άφιξη των ελληνικών αγαλμάτων στην Κεντρική Ασία, μετά τον Μεγάλο Αλέξανδρο που πέθανε το 323 π.Χ.

«Φαντάζομαι πως ένας Έλληνας γλύπτης μπορεί να ήταν σε θέση να εκπαιδεύσει τους ντόπιους» δήλωσε.

Άλλες ανακαλύψεις περιλαμβάνουν νέα στοιχεία που αποδεικνύουν πως το ταφικό συγκρότημα του πρώτου αυτοκράτορα είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι πίστευαν μέχρι σήμερα και 200 φοράς μεγαλύτερο από την Κοιλάδα των Βασιλέων στην Αίγυπτο.


Περιλαμβάνουν επίσης ακρωτηριασμένα μέλη γυναικών, που πιστεύεται ότι ήταν υψηλόβαθμες παλλακίδες του πρώτου αυτοκράτορα και το κρανίο ενός άνδρα με το βέλος καρφωμένο πάνω του.

Το κρανίο πιστεύεται ότι ανήκε στον μεγαλύτερο γιο του πρώτου αυτοκράτορα, που πιστεύεται ότι σκοτώθηκε μαζί με άλλους στη διάρκεια ενός αγώνα για την εξουσία μετά το θάνατο του αυτοκράτορα.

Πηγή: BBC

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THESSALONIKI EKTHESI
Θεσσαλονίκη: Ματαιώθηκε εκδήλωση που διοργάνωνε η ισραηλινή πρεσβεία στη Διεθνή Εκθεση Βιβλίου
Ματαιώθηκε εκδήλωση για την Εβραϊκή Λογοτεχνία στη ΔΕΒΘ έπειτα από ακτιβιστική παρέμβαση εκδοτών και φοιτητών
Θεσσαλονίκη: Ματαιώθηκε εκδήλωση που διοργάνωνε η ισραηλινή πρεσβεία στη Διεθνή Εκθεση Βιβλίου
Parthenon
Ο Παρθενώνας στην ακμή του: Μια συγκλονιστική ψηφιακή αναπαράσταση από το 432 π.Χ.
Μια νέα τεχνολογική αναπαράσταση αποκαλύπτει τον Παρθενώνα όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί — όπως τον έβλεπαν οι αρχαίοι Αθηναίοι στην ακμή της δόξας του.
Ο Παρθενώνας στην ακμή του: Μια συγκλονιστική ψηφιακή αναπαράσταση από το 432 π.Χ.