Thumbnail
Όχι τίποτα, μα να κάνω κι εγώ κανένα υψηλό νούμερο…. ανάγνωσης.

 

  Επειδή η μαγειρική δεσπόζει παντού τον τελευταίο καιρό –απ’ την τηλεόραση ίσαμε τα βιβλία της Γλώσσας του Δημοτικού- θα προσπαθήσω να σας προβληματίσω λίγο, σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με παραδείγματα απ’ το χώρο της γαστρονομίας. Όχι τίποτα, μα να κάνω κι εγώ κανένα υψηλό νούμερο…. ανάγνωσης.

  Ας πούμε, λοιπόν, πως έχεις ν’ αξιολογήσεις δυο μαγείρους. Του ενός τ’ αφεντικό, καρμίρης από κούνια του κουβαλά όλους τους κατιμάδες κι όλη τη σαπίλα της λαχαναγοράς. Από πάνω τον υποχρεώνει να μαγειρεύει με κάτι μαγειρικά λίπη που μόνο με γράσο μπορείς να τα συγκρίνεις.  Του αλλουνού το αφεντικό, κιμπάρης και γαλαντόμος, του κουβαλά τον Αβραάμ και του Ισαάκ τα αγαθά. Και του πουλιού το γάλα που λέει ο λόγος. Ε, είναι δυνατόν να γίνει σύγκριση;

  Και ας πούμε πως ο πρώτος ο μάγειρας, είναι αετός, την ξέρει την τέχνη του το παλικάρι και καταφέρνει και σου βγάζει ένα μπιφτέκι, για παράδειγμα, τέλειο. Γιατί δεν το χλαπακιάζεις να το φχαριστηθείς, να του πεις κι ένα μπράβο του ανθρώπου, να πάρει τα πάνω του; Μόνο θες να μάθεις τη διαδικασία, τη μέθοδο που ακολούθησε, να δεις αν είναι η εγκεκριμένη.

  Τι σε κόφτει εσένανε αν έριξε πρώτα το βρεγμένο ψωμί ή τ’ αυγά στον κιμά. Αυτό σε μάρανε. Το ότι κατάφερε ο άνθρωπος με τη σκαρταδούρα των υλικών που ‘χε και σου ‘φτιαξε κάτι τέλειο, δε μετρά;

  Και δε σου φτάνει αυτό. Θες να χώσεις τη μύτη σου να μάθεις και για την προετοιμασία. Αν κράταγε δηλαδή τα τσόφλια απ’ τα αυγά και τις φλούδες απ’ τα κρεμμύδια και σου τα μοστράριζε στη μάπα σου μαζί με μπιφτέκια, θα ‘σουν ικανοποιημένος; Το ‘χουμε χάσει τελείως μου φαίνεται.

  Θα μπορούσα να μιλώ με τις ώρες, αλλά συγχύστηκα. Σου εύχομαι λοιπόν ο πρώτος μάγειρας που θα πας να αξιολογήσεις, να έχει εκπαιδευτεί με τις σύγχρονες και προτεινόμενες μεθόδους διδασκαλίας. Να ‘μαθε να φτιάχνει το μουσακά ομαδοσυνεργατικά, σε ομάδες των τεσσάρων. Ένας καθαρίζει τις μελιτζάνες, ένας άλλος τις τηγανίζει, ο τρίτος φτιάχνει τον κιμά κι ο τέταρτος τη μπεσαμέλ. Να διδάχτηκε τις συνταγές σύμφωνα με τη σπειροειδή μάθηση: την πρώτη μέρα σουτζουκάκια σμυρναίικα, τη δεύτερη φιλέτο στρογγανόφ, την τρίτη πώς να φιλετάρει τα ψάρια, τη τέταρτη ιμάμ- μπαϊλντί και πάει λέγοντας. Όχι, τίποτα, μα να σε πιάσει κανένα κόψιμο μήπως και βάλεις μυαλό.

  Και μην ετοιμάζεσαι να μου ‘ρθεις να δοκιμάσεις το πιάτο ημέρας, γιατί θα φας αμελέτητα. Δεν κατάλαβες γιατί; Μα εδώ αμελέτητα ψήφισαν κοτζάμ υπουργοί τα μνημόνια. Αμελέτητα ψηφίσθηκε απ’ ότι φαίνεται το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση. Εσύ τι περίμενες να φας; Καπαμά;                                                                      Σωτήρης Μωραΐτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 21/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

M-L KKE
Μ-Λ ΚΚΕ: Κάλεσμα στη συγκέντρωση σήμερα στις 19.00 στο Σύνταγμα ενάντια στον πόλεμο γενοκτονίας του ισραηλινού φασισμού
Το Μ-Λ ΚΚΕ καλεί σε μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση που οργανώνουν οι παλαιστινιακές οργανώσεις την Τετάρτη 21 Μάη στις 19:00 στο...
Μ-Λ ΚΚΕ: Κάλεσμα στη συγκέντρωση σήμερα στις 19.00 στο Σύνταγμα ενάντια στον πόλεμο γενοκτονίας του ισραηλινού φασισμού
EIDIKI-AGOGI
Υπουργείο Παιδείας: Εντολή για επικαιροποίηση οργανικών θέσεων ενόψει 10.000 μόνιμων διορισμών το 2025
Οριστικό βήμα προς τους 10.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για το 2025 κάνει το Υπουργείο Παιδείας, καθώς ζήτησε από τις Διευθύνσεις...
Υπουργείο Παιδείας: Εντολή για επικαιροποίηση οργανικών θέσεων ενόψει 10.000 μόνιμων διορισμών το 2025
diethnes_panepistimio
Σε ΦΕΚ η ίδρυση της Πολυτεχνικής Σχολής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Ιδρύεται Πολυτεχνική Σχολή στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος – Δημοσιεύθηκε η σχετική απόφαση στο ΦΕΚ
Σε ΦΕΚ η ίδρυση της Πολυτεχνικής Σχολής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος