πατρα
Εκτεταμένο πρόγραμμα υποδομών στην Πελοπόννησο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, παρουσίασε την πορεία των σημαντικότερων οδικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Πελοπόννησο στο πλαίσιο του 2ου Forum Πελοποννήσου με θέμα «Αυτοδιοίκηση: Αποκεντρωμένη – Ανθεκτική – Βιώσιμη».

Η ομιλία επικεντρώθηκε τόσο στην πρόοδο όσο και στις μελλοντικές προοπτικές των έργων, αναδεικνύοντας τη στρατηγική σημασία τους για τη βελτίωση της συγκοινωνίας και της ασφάλειας στην περιοχή.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου Πάτρας–Πύργος, ενός έργου που είχε παραδοθεί σε μεγάλο μέρος τον Ιούλιο του 2025. Ο υπουργός ανέφερε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί πλήρως στις 4 Δεκεμβρίου, με πάνω από 750 εργαζόμενους να συμμετέχουν στην ολοκλήρωση των εργασιών.

Ο άξονας αυτός συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο, μειώνοντας τη διάρκεια της διαδρομής έως και 40 λεπτά, διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, οκτώ κόμβους, πλήθος τεχνικών έργων και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Η ολοκλήρωσή του σηματοδοτεί σημαντική αναβάθμιση για τη συγκοινωνία στη Δυτική Πελοπόννησο, μειώνοντας το ταξίδι από την Αθήνα σε λιγότερο από τρεις ώρες.

Ο κ. Δήμας παρουσίασε επίσης την πορεία του έργου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους 49 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 239,2 εκατ. ευρώ, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ από τον όμιλο AKTOR.

Το έργο χωρίζεται σε τρία τμήματα:

  • Καλαμάτα – Ριζόμυλος (16,4 χλμ.)

  • Ριζόμυλος – Πύλος (24,4 χλμ.)

  • Πύλος – Μεθώνη (7,9 χλμ.)

Περιλαμβάνει σύγχρονα χαρακτηριστικά ασφαλείας, παράπλευρα δίκτυα και πολλαπλούς κόμβους, εξασφαλίζοντας εύκολη πρόσβαση σε βασικές υποδομές, όπως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, νοσοκομεία και τουριστικούς προορισμούς. Οι κατασκευές περιλαμβάνουν μεγάλες γέφυρες, κάτω διαβάσεις και ανισόπεδους κόμβους, ενώ η πόλη της Μεσσήνης θα παρακάμπτεται μέσω νέας χάραξης μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων.

Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι ο άξονας Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα βρίσκεται σε στάδιο εκπόνησης μελετών. Το έργο, μήκους 76,5 χλμ., αποτελεί στρατηγικό τμήμα της Πελοποννήσου, χωρισμένο σε δύο υποτμήματα: Πύργος–Αλφειός (13 χλμ.) και Αλφειός–Καλό Νερό–Τσακώνα (76,2 χλμ.). Το σύνολο αναμένεται να φτάνει τα 90 χιλιόμετρα, ολοκληρώνοντας την Ολυμπία Οδό στην περιοχή.

Τέλος, ο υπουργός ανακοίνωσε την πρόοδο της παράκαμψης Γιάλοβας, έργο μήκους 4,2 χλμ. που υλοποιεί η ΙΝΤΡΑΚΑΤ και έχει προϋπολογισμό 37,4 εκατ. ευρώ. Η παράκαμψη αναμένεται να βελτιώσει τη διέλευση κατοίκων και τουριστών, διευκολύνοντας την ασφαλή μετακίνηση και συμβάλλοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής. Η σύμβαση του έργου έχει διάρκεια 24 μήνες, με το χρονοδιάγραμμα να προσαρμόζεται σε ενδεχόμενες καθυστερήσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οπεκεπε
ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο εισαγγελέας ζήτησε την ενοχή και των 14 κατηγορουμένων
Σκληρή αγόρευση για «συστηματική εκμετάλλευση του εθνικού αποθέματος» – Καταθέσεις για εικονικές μισθώσεις, ανύπαρκτα ζώα και εκτάσεις που...
ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο εισαγγελέας ζήτησε την ενοχή και των 14 κατηγορουμένων
viasmos-fovos-bullying
Ο φόβος ως εμπόδιο στη διαμόρφωση της νεανικής ταυτότητας
Όταν ένας νέος άνθρωπος πειστεί ότι «τίποτα δεν αλλάζει» και ότι «δεν έχει νόημα να προσπαθήσει», τότε σταδιακά υποχωρεί κάθε εσωτερικό του κίνητρο
Ο φόβος ως εμπόδιο στη διαμόρφωση της νεανικής ταυτότητας