Χειρόφρενο τραβούν για δύο ημέρες οι αυτοκινητιστές ταξί της Αθήνας, προχωρώντας σε προειδοποιητική 48ωρη απεργία στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2025.
Η κινητοποίηση θα ξεκινήσει στις 06:00 το πρωί της Τετάρτης και θα διαρκέσει έως τις 06:00 της Παρασκευής.
Σε ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) επισημαίνει ότι:
«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπό την πολιτική ευθύνη του υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη και της υπουργού Τουρισμού κας Κεφαλογιάννη, εφαρμόζει πολιτικές που πλήττουν βαρύτατα τον κλάδο των ταξί, έναν βασικό πυλώνα της αστικής και τουριστικής μετακίνησης στη χώρα μας.»
Οι αυτοκινητιστές τονίζουν ότι οι εν λόγω πολιτικές αγνοούν τα δίκαια αιτήματα του κλάδου και υπονομεύουν τη βιωσιμότητα των επαγγελματιών, οδηγώντας σε αποδιοργάνωση της αγοράς και υποβάθμιση των υπηρεσιών προς πολίτες και επισκέπτες.
Καταγγελίες για “σιωπή” της Ομοσπονδίας
Το ΣΑΤΑ κατηγορεί την Ομοσπονδία του κλάδου για «απόλυτη σιωπή και συντονισμένη ομερτά», κάνοντας λόγο για «κρυφές συμφωνίες απέναντι στην καταστροφική πολιτική που εξαντλεί τον κλάδο».
Το Συνδικάτο επιμένει στην ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο με την κυβέρνηση, ζητώντας μέτρα που θα εξασφαλίζουν αξιοπρέπεια, βιωσιμότητα και ανάπτυξη για τους οδηγούς ταξί.
Τα αιτήματα των αυτοκινητιστών ταξί
Οι επαγγελματίες του κλάδου θέτουν σειρά αιτημάτων προς την κυβέρνηση, με βασικά σημεία τα εξής:
1. Παράταση στην υποχρεωτική ταξινόμηση ηλεκτρικών ταξί
- Ζητούν να παραταθεί η προθεσμία για τα αμιγώς ηλεκτρικά Ε.Δ.Χ. ταξί, από την 1η Ιανουαρίου 2026 στο 2035, ώστε να υπάρχει ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα προσαρμογής. 
2. Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη
- Το ΣΑΤΑ απαιτεί την απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ Β’ 4564), την οποία θεωρεί επιζήμια για τον κλάδο. 
3. Φορολογική δικαιοσύνη
- Δίκαιη φορολόγηση βάσει βιβλίων και στοιχείων (Κ.Β.Σ.). 
- Θέσπιση αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ. 
4. Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες
- Να επιτραπεί ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ε.Δ.Χ. ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς περιορισμούς ή διαχωρισμούς. 
5. Καταπολέμηση της “πειρατείας” και των πολυεθνικών
Το ΣΑΤΑ ζητά:
- Προστασία του ν. 4530/2018, που διαχωρίζει το έργο των ΕΔΧ ταξί από τα ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, και διορθώσεις όπου χρειάζεται. 
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. 
- Δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό. 
- Ελάχιστη χρέωση 150 ευρώ και ελάχιστη μίσθωση 3 ωρών για τα Ε.Ι.Χ. με οδηγό, σε όλη την επικράτεια. 
Το Συνδικάτο δηλώνει πως παραμένει ανοικτό σε διάλογο με την κυβέρνηση, με στόχο την εξεύρεση βιώσιμων λύσεων που θα διασφαλίζουν το μέλλον του επαγγέλματος και τη διατήρηση ποιοτικών υπηρεσιών για το κοινό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
 
  Αναστασία Αρτεμιάδη
 Αναστασία Αρτεμιάδη  
  
  
  
 