μετρό
Λιγότερα δρομολόγια, περισσότερος συνωστισμός: το 2024 οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας εκτέλεσαν 229.000 λιγότερα δρομολόγια, ενώ οι επιβάτες αυξήθηκαν κατά 35 εκατ. – Ελλείψεις οδηγών και παλαιοί συρμοί «φρενάρουν» τη μετακίνηση στην πρωτεύουσα.

Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας βρίσκονται στα όρια της αντοχής τους. Η έλλειψη οδηγών, η παλαιότητα του στόλου και η ανεπάρκεια συρμών έχουν οδηγήσει σε μείωση των δρομολογίων, παρά το γεγονός ότι οι επιβάτες αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό.

Μόνο το 2024, οι αστικές συγκοινωνίες εκτέλεσαν 228.891 λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το 2023, ενώ το επιβατικό κοινό αυξήθηκε κατά 35,4 εκατομμύρια μετακινήσεις.

Συγκοινωνιακό «έμφραγμα» στο Σύνταγμα

Η προχθεσινή εικόνα στο μετρό του Συντάγματος, όπου λόγω συνωστισμού ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας, αποτυπώνει τη σκληρή πραγματικότητα των καθημερινών μετακινήσεων στην πρωτεύουσα: καθυστερήσεις, ταλαιπωρία και ανεπαρκή δρομολόγια, ειδικά στις ώρες αιχμής.

Έλλειψη προσωπικού και στάσιμη κατάσταση

Παρά τις εξαγγελίες για ανανέωση του στόλου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αδυνατεί να αντιμετωπίσει την κρίση.
Η έλλειψη οδηγών καθηλώνει περίπου το 20% των λεωφορείων στα αμαξοστάσια, ενώ η έλλειψη συρμών σε μετρό και ηλεκτρικό προκαλεί καθημερινό συνωστισμό.

Τα στοιχεία της έκθεσης πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το 2024 δείχνουν ότι, παρά τις επενδύσεις και την παραχώρηση δρομολογίων σε ιδιώτες, η κατάσταση χειροτερεύει.

Μείωση δρομολογίων και ασφυκτικό μετρό

  • Μετρό: τα οχηματοχιλιόμετρα μειώθηκαν από 53,54 εκατ. το 2023 σε 51,07 εκατ. το 2024.

  • Λεωφορεία – Τρόλεϊ (μαζί με τα ΚΤΕΛ): μειώθηκαν σε 82,66 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, από 83,41 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.

Την ίδια στιγμή, οι επιβιβάσεις αυξήθηκαν κατά 8,1% στα λεωφορεία και τρόλεϊ και 7,6% στο μετρό, φθάνοντας τα 232,6 εκατ. και 254,2 εκατ. αντίστοιχα.

Μειωμένες εισπράξεις παρά την αύξηση επιβατών

Οι συνολικές εισπράξεις των μεταφορικών φορέων το 2024 μειώθηκαν κατά 3,9%, στα 254,8 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω μείωσης των κρατικών πληρωμών για μειωμένα κόμιστρα (φοιτητές, ΑμεΑ, ηλικιωμένοι, σώματα ασφαλείας).

Παρά τις επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ για ανανέωση του στόλου, η ουσιαστική βελτίωση αναμένεται από το 2026 και μετά.
Μέχρι το τέλος του 2025, θα έχουν παραδοθεί 950 νέα λεωφορεία, εκ των οποίων 240 ηλεκτρικά.

Σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 500 νέα οχήματα, όμως η έλλειψη οδηγών επιτρέπει να βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους μόνο 1.050 λεωφορεία.

Ο ενεργός στόλος της ΟΣΥ και των ΚΤΕΛ μειώθηκε από 1.550 σε 1.373 οχήματα, ενώ τα τρόλεϊ περιορίστηκαν από 210 σε 199.

Έρχονται νέες προσλήψεις και ανακαινισμένοι συρμοί

Μέχρι το τέλος του 2025, αναμένονται 370 νέες προσλήψεις οδηγών, τεχνιτών και σταθμαρχών, ενώ το 2026 θα φτάσουν τα πρώτα 125 νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.

Παράλληλα, το 2026 θα ξεκινήσει η παράδοση των 14 ανακαινισμένων συρμών της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ), που καθυστέρησαν ήδη από το 2024.

Στο μετρό, οι ενεργοί συρμοί μειώθηκαν σε 437, 15 λιγότεροι από το 2023.

Η διοίκηση προγραμματίζει επενδύσεις 130 εκατ. ευρώ στις Γραμμές 2 και 3, από πόρους του ΕΣΠΑ και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, καθώς και 70 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση 10 συρμών του 1992 (νέος κλιματισμός και παράταση ζωής κατά 20 χρόνια).

Συνολικά, προβλέπονται 200 εκατ. ευρώ επενδύσεων για τα μέσα σταθερής τροχιάς την επόμενη διετία.

Η εικόνα των μεταφορών στην πρωτεύουσα αποκαλύπτει ένα σύστημα σε οριακή λειτουργία, που στηρίζεται στην υπομονή του επιβατικού κοινού και στην ελπίδα ότι οι επενδύσεις θα αποδώσουν τα επόμενα χρόνια.
Μέχρι τότε, οι καθυστερήσεις, ο συνωστισμός και η ταλαιπωρία θα παραμείνουν η καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών της Αθήνας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Κινητοποίηση την Πέμπτη (11/12): Φοιτητές και εργαζόμενοι ενάντια σε διώξεις και νέους πειθαρχικούς νόμους
Συλλογικότητες, σωματεία και διωκόμενοι καλούν σε μαζική παρουσία απέναντι στην κλιμάκωση της καταστολής και τις επικείμενες διαγραφές φοιτητών
Κινητοποίηση την Πέμπτη (11/12): Φοιτητές και εργαζόμενοι ενάντια σε διώξεις και νέους πειθαρχικούς νόμους
Ανδρέας Κουτσόλαμπρος
Εκλογές δικηγόρων: Τα ονόματα των 63 προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων
Εκλογές δικηγόρων: Οι 63 πρόεδροι των Δικηγορικών Συλλόγων - Ο Κουτσόλαμπρος νικητής στον ΔΣΑ, ποιοι εκλέγονται σύμβουλοι
Εκλογές δικηγόρων: Τα ονόματα των 63 προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων
Βοσκοτόπια και πρόβατα
«Ήταν οικογένειά μου»: Συγκινεί ο 80χρονος κτηνοτρόφος που έχασε το κοπάδι του από ευλογιά
Η θανάτωση 110 ζώων της αυτόχθονης φυλής Σερρών αφήνει πίσω κενό, πόνο και ανησυχία για το μέλλον της ελληνικής κτηνοτροφίας
«Ήταν οικογένειά μου»: Συγκινεί ο 80χρονος κτηνοτρόφος που έχασε το κοπάδι του από ευλογιά
ΑΠΘ
ΑΠΘ: Κατασκευή επεξεργαστή Τεχνητής Νοημοσύνης με τη μεγαλύτερη παγκοσμίως υπολογιστική ισχύ
Tο Τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτελείου κατασκευάζει φωτονικό επεξεργαστή Τεχνητής Νοημοσύνης με τη μεγαλύτερη παγκοσμίως Υπολογιστική Ισχύ 
ΑΠΘ: Κατασκευή επεξεργαστή Τεχνητής Νοημοσύνης με τη μεγαλύτερη παγκοσμίως υπολογιστική ισχύ