Αντιδράσεις και έντονες καταγγελίες προκάλεσε ένα εντυπωσιακό μεν, αλλά αμφιλεγόμενο drone show που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της 15ης Μαΐου στο κέντρο της Αθήνας, με φόντο τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Στο θέαμα εμφανίστηκε το λογότυπο της Adidas, ένα αθλητικό παπούτσι, αλλά και το σύνθημα "Feel Fast", γεγονός που πυροδότησε αντιδράσεις πολιτών και αρχαιολόγων στα κοινωνικά δίκτυα.
Το υπουργείο Πολιτισμού αιφνιδιάστηκε και προχωρά σε μηνύσεις
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ) ανακοίνωσε ότι δεν είχε καμία ενημέρωση ή ανάμειξη με το event, και δήλωσε ότι προχωρά σε μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.
Παράλληλα, ξεκίνησε έρευνα σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για να διαπιστωθεί αν είχε εκδοθεί η απαραίτητη άδεια υπερπτήσης drone σε απαγορευμένη ζώνη, όπως προβλέπει η νομοθεσία.
«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι: Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟ καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία», αναφέρει το υπ. Πολιτισμού.
Η άδεια δόθηκε από άλλο φορέα – Η διαδρομή της παραχώρησης
Το εν λόγω show δεν πραγματοποιήθηκε επί της Ακρόπολης, αλλά στο Ζάππειο, ωστόσο το αποτέλεσμα αποτυπώθηκε στον αθηναϊκό ουρανό με φόντο τον Ιερό Βράχο – γεγονός που δίνει την εντύπωση προβολής πάνω στην Ακρόπολη.
Σύμφωνα με έγγραφα που δημοσιεύθηκαν στη Διαύγεια, η άδεια παραχώρησης εξωτερικού χώρου 200 τ.μ. δίπλα στο Ζάππειο, δόθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων (ΕΟΚ).
@theculturemuse Stumbled on this in #athens tonight #drone #droneshow #adidas #greece #ellas #ellinikotiktok #foryoupage❤️❤️ #fyp ♬ Light in the Dark - Violin Sky
Η σχετική αίτηση κατατέθηκε στις 28 Απριλίου από την εταιρεία DRNS Show Experience IKE, για λογαριασμό της Essence Mediacom, και αφορούσε προωθητική ενέργεια της Adidas Hellas.
Το αίτημα εγκρίθηκε στις 30 Απριλίου, με το αντίτιμο των 380 ευρώ, χωρίς να υπάρχει ενημέρωση ή έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Αντιδράσεις από αρχαιολόγους – «Ο καθένας κάνει ό,τι θέλει»
Το περιστατικό έφερε στο φως και η πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα, η οποία καταφέρθηκε κατά της «ανεξέλεγκτης» χρήσης των μνημείων:
«Το σύνθημα έχει ήδη δοθεί, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί ως φόντο τα μνημεία, ακόμη και τα μνημεία UNESCO. Κανένας σεβασμός», δήλωσε μέσω ανάρτησής της.
Τα πλάνα του show έγιναν viral στα social media, με πλήθος σχολίων για την «εργαλειοποίηση» της πολιτιστικής κληρονομιάς προς εμπορικό όφελος.
Η Adidas δεν έχει προβεί σε επίσημη τοποθέτηση
Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση από την Adidas Hellas, ούτε σχετική ανάρτηση στα social media της εταιρείας, παρότι οι εικόνες του show κυκλοφόρησαν εκτενώς.
Το ενδεχόμενο να μην είχαν γνώση για την τελική εικόνα του project ή να εμπλέκεται διαφημιστική εταιρεία τρίτου βαθμού παραμένει ανοιχτό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ