λιπαρές τροφές
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Τι πρέπει να προσέχουμε

Ένας έμπειρος καρδιολόγος προειδοποιεί για τροφές που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τα επίπεδα χοληστερίνης στον οργανισμό, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιοαγγειακών προβλημάτων. Ποιες τροφές θεωρεί «βόμβα» για τη χοληστερίνη και ποιες πρέπει να αποφεύγονται;

Οι τροφές που βλάπτουν τη χοληστερίνη είναι κυρίως αυτές που περιέχουν υψηλά επίπεδα κορεσμένων και τρανς λιπαρών. Αυτά τα λιπαρά συμβάλλουν στην αύξηση της «κακής» LDL χοληστερόλης στο αίμα, γεγονός που αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης σοβαρών καρδιοαγγειακών παθήσεων.

Η συσσώρευση LDL χοληστερόλης στα αγγεία προκαλεί την εμφάνιση αθηρωματικών πλακών, οι οποίες στενεύουν τις αρτηρίες, δυσχεραίνοντας τη ροή του αίματος και ενισχύοντας τον κίνδυνο για καρδιοπάθειες όπως το έμφραγμα και το εγκεφαλικό επεισόδιο. Μάλιστα, η ρήξη αυτών των πλακών μπορεί να προκαλέσει απόφραξη, σχηματίζοντας θρόισμα.

Ποιοι είναι οι «κύριοι ένοχοι»

Ο κορυφαίος καρδιολόγος, Δρ. Lome, αναφέρεται στις τρεις βασικές τροφές που πρέπει να αποφεύγονται για τη διατήρηση των επιπέδων χοληστερίνης σε υγιή όρια. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα επεξεργασμένα κρέατα, τα κόκκινα κρέατα και τα αυγά είναι οι βασικοί «ένοχοι».

Τα επεξεργασμένα κρέατα, όπως το πεπερόνι, το λουκάνικο και το σαλάμι, περιέχουν μεγάλες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών, τα οποία συμβάλλουν άμεσα στην αύξηση της LDL χοληστερόλης. Επιπλέον, η παρουσία διαιτητικής χοληστερόλης αυξάνει ακόμα περισσότερο την αρνητική τους επίδραση στην καρδιαγγειακή υγεία.

Αντίστοιχα, τα κόκκινα κρέατα περιέχουν επίσης υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και κορεσμένων λιπαρών, κάτι που τα καθιστά βασικούς «αντίπαλους» στη διατήρηση χαμηλής χοληστερόλης.

Στη συνέχεια, ο Δρ. Lome αναφέρεται στα αυγά, τα οποία θεωρούνται από πολλούς ως μια «βόμβα» για τη χοληστερόλη. Ο κρόκος των αυγών είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε χοληστερόλη, και μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωσή τους μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των επιπέδων της LDL χοληστερόλης. Παρά τις έρευνες που υποστηρίζουν ότι τα αυγά, όταν καταναλώνονται με υγιεινές τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, μπορεί να έχουν θετική επίδραση, άλλες μελέτες προειδοποιούν για τη μακροχρόνια υψηλή κατανάλωσή τους.

Αναφορικά με τις έρευνες, μια μελέτη στο περιοδικό Nutrients επισημαίνει ότι η συχνή κατανάλωση αυγών μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη αναλογία LDL/HDL χοληστερόλης, με πιθανές αρνητικές συνέπειες για την καρδιοαγγειακή υγεία.

Η προσοχή στη διατροφή και η αποφυγή αυτών των τροφών είναι καθοριστικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς και την πρόληψη των καρδιοαγγειακών νόσων.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αθανάσιος Κατσαγκόλης
Λασίθι: Αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Το έργο υλοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας, με συνολικό προϋπολογισμό 2.999.970,58 ευρώ και αποτελεί μια ουσιαστική επένδυση στον ψηφιακό...
Λασίθι: Αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
κάμερες στους δρόμους
Ψηφιακό «φιάσκο» στους δρόμους: Στο 90% με 95% αγγίζει η αστοχία των καμερών Τεχνητής Νοημοσύνης για τον ΚΟΚ
Γιατί οι «έξυπνες» κάμερες δείχνουν λάθος παραβάσεις στο 95% των περιπτώσεων
Ψηφιακό «φιάσκο» στους δρόμους: Στο 90% με 95% αγγίζει η αστοχία των καμερών Τεχνητής Νοημοσύνης για τον ΚΟΚ
Υπουργείο Παιδείας ΥΠΑΙΘΑ
ΥΠΑIΘΑ: Παρατείνεται η προθεσμία συμμετοχής στον 3ο Εθνικό Διαγωνισμό Δεξιοτήτων
Ο διαγωνισμός στοχεύει στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και στην αύξηση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ)
ΥΠΑIΘΑ: Παρατείνεται η προθεσμία συμμετοχής στον 3ο Εθνικό Διαγωνισμό Δεξιοτήτων
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για τα έξι χρόνια gov
Μητσοτάκης για εκλογές: «Κοιτάζουμε προς το 2027, σωστά απάντησε το ChatGPT»
«Πίσω από κάθε ταλαιπωρία του πολίτη μπορεί να κρύβεται μια εστία διαφθοράς, αυτό αλλάζει με την τεχνολογία» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός στα 6α...
Μητσοτάκης για εκλογές: «Κοιτάζουμε προς το 2027, σωστά απάντησε το ChatGPT»