Λεωφορείο με ράμπα
“Γιατί πας έξω; Να μην βγαίνεις, αφού δεν μπορείς!”

Την μισαναπηρική συμπεριφορά ενός οδηγού του ΟΑΣΑ, όταν επιχείρησε να μπει στο λεωφορείο χωρίς να λειτουργεί η βοηθητική ράμπα, καταγγέλλει ΑμΕΑ σε βίντεο που ανήρτησε στο TikTok.

Η μετακίνηση των ΑμΕΑ στους δρόμους της πρωτεύουσας, όπως φαίνεται είναι μία καθημερινή μάχη, καθώς πέρα από ότι κινούνται με τα αμαξίδιά τους σε κατεστραμμένα πεζοδρόμια, με λακκούβες και αυτοκίνητα αλλά και σε κακότεχνες ράμπες αναπήρων, ακόμη και η πρόσβασή τους στα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΑ αποτελεί ένα επιπλέον πρόβλημα.

Στο βίντεο που ακολουθεί, ο άνδρας με το αμαξίδιο, ρωτάει τον οδηγό εάν υπάρχει ράμπα προκειμένου να επιβιβαστεί μόνος του στο λεωφορείο, και δεν παίρνει καμία απάντηση, ενώ στη συνέχεια κατευθύνεται προς την πόρτα του.

Ο διάλογος μεταξύ ΑμεΑ - οδηγού

Ο οδηγός τον ρωτά “δεν έχεις βοηθό;”, με τον άνδρα να του απαντά “όχι, η ράμπα δεν λειτουργεί;” λαμβάνοντας αρνητική απάντηση.

Άσε, θα σε βοηθήσω εγώ, δεν έχεις βοηθό ρε;ακούγεται να λέει ο οδηγός, με τον άνδρα να του απαντάόχι”, και ο οδηγός στη συνέχεια να επιμένει και να τον ρωτάγιατί;”.

Μόνος μου βγαίνω έξω” απάντησε ο άνδρας με κινητικά προβλήματα. Τότε ο οδηγός του είπε: “Γιατί πας έξω; Να μην βγαίνεις, αφού δεν μπορείς!”.

Στη συνέχεια, ο οδηγός βοηθά τον άνδρα να επιβιβαστεί στο λεωφορείο και του λέει “ρε συ, το κράτος σου πληρώνει βοηθό, όχι όλα από την τσέπη”.

Όπως επισημαίνει ο άνδρας που χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό αμαξίδιό του για τις καθημερινές μετακινήσεις του, είναι η δεύτερη φορά που παίρνει λεωφορείο, μόνος του, στην Ελλάδα, προκειμένου να πάει για έναν καφέ με τους φίλους του. «Πιστεύετε πως αυτή η εμπειρία, με βοήθησε ώστε να αρχίσω να κινούμαι περισσότερο με λεωφορείο ή όχι; Το τίμημα ήταν ο εξευτελισμός.

Αρχικά δεν λειτουργούσε η ράμπα, ενώ το συγκεκριμένο λεωφορείο έπρεπε να έχει ηλεκτρική λειτουργική ράμπα, ώστε να μπορών να μπω μόνος μου μέσα. Η ΕΕ κατοχυρώνει νομοθετικά την ισότιμη πρόσβαση των ανάπηρων ατόμων στα ΜΜΜ, γεγονός το οποίο δεν το βλέπουμε εδώ.

Παράλληλα, βλέπουμε στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, ότι όλοι οι οδηγοί έχουν ενημερωθεί, ώστε να εξυπηρετούν-βοηθούν ανάπηρα άτομα. Να προσθέσω ότι σε κάποια περίπτωση, μπορεί να πονάει η μέση του οδηγού, και να μην μπορεί να βοηθήσει. Αυτό είναι δεκτό, όμως η μισαναπηρική συμπεριφορά, δεν είναι.

Όπως και να χει, ο οδηγός στο βίντεο, δεν μου φάνηκε και πολύ ενημερωμένος, όχι μόνο για την παροχή βοήθειας, αλλά και για την υποχρέωση του κράτους για την ισότιμη πρόσβαση και το αποτέλεσμα ήταν αυτή η υπέροχη συναναστροφή. Η έλλειψη ενημέρωσης, σε κάθε επίπεδο, φάνηκε και όταν πήρα τηλέφωνο στον ΟΑΣΑ, και ρώτησα το απλό πράγμα “πρέπει να βοηθήσει ένα ανάπηρο άτομο να επιβιβαστεί;” και μου απάντησαν πως “ο οδηγός απαγορεύεται να σηκωθεί από την θέση του”. Αυτό βέβαια, έρχεται σε αντίθεση με αυτά που γράφονται το site του ΟΑΣΑ.

Επίσης, όσο βρισκόμουν στο site, αναφέρεται ότι το 1/4 διαθέτει ράμπα. Το πόσο από αυτό το 1/4 διαθέτει λειτουργική ράμπα, το αφήνω στην φαντασία σας. Δεν ντρέπονται να το λένε αυτό το πράγμα; Δηλαδή εάν ένα άτομο κινείται με ηλεκτρικό αμαξίδιο, πρέπει να κάνει ένα τάμα, πριν πάρει λεωφορείο, μιας και αν δεν υπάρχει ράμπα, απλά δεν μπορεί να μπει στο λεωφορείο, αφού τα ηλεκτρικά αμαξίδια, δεν μπορούν να περάσουν διάκελο ούτε με βοήθεια, και η βοήθεια δεν ξέρουμε καν αν πρέπει να δοθεί, επειδή ο ΟΑΣΑ παίζει την κολοκυθιά με τα δικαιώματά μας.

Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στον θεσμό του προσωπικού βοηθού. Ο προσωπικός βοηθός δεν αντικαθιστά την υποχρέωση του κράτους για υποδομές προσβασιμότητας. Νόμιζα πως αυτό είναι αυτονόητο, αλλά μάλλον δεν είναι. Ο προσωπικός βοηθός, είναι επιπρόσθετος στην ύπαρξη προσβασιμότητας.

Τέλος, το ότι εγώ δεν έχω προσωπικό βοηθό, σημαίνει ότι δεν παίρνω κάποια σχετική χρηματική ενίσχυση, κι αν είχα, δεν θα ήταν ώστε να μπορώ να μπαίνω στα λεωφορεία.

Κλείνοντας, το μεγαλύτερο μέρος ευθύνης θα ήθελα να το ρίξω στον ΟΑΣΑ, και όχι στον οδηγό. Ο ΟΑΣΑ επιτρέπει να βγουν στον δρόμο χαλασμένα λεωφορεία, και ο ΟΑΣΑ δεν εκπαιδεύει το προσωπικό του όπως θα έπρεπε. Μήπως ήρθε η ώρα κάποια πράγμα να γίνουν όπως πρέπει;

Εγώ θα συνεχίσω να παίρνω λεωφορεία μόνος μου. Στις πόσες φορές θα γίνει η εμπειρία μου αξιοπρεπής;».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σαμαράς
Σαμαράς για αγροτικές κινητοποιήσεις: «Όσοι είναι στα μπλόκα δεν κερδίζουν το Τζόκερ κάθε τόσο»
Στήριξη στους αγρότες και αιχμές κατά της κυβέρνησης για τις πολιτικές επιλογές και την επικοινωνιακή διαχείριση
Σαμαράς για αγροτικές κινητοποιήσεις: «Όσοι είναι στα μπλόκα δεν κερδίζουν το Τζόκερ κάθε τόσο»
αγρότες
Λιμάνι Μυτιλήνης σε αποκλεισμό: Αγρότες μπλόκαραν την πρόσβαση – Πλοίο αναχώρησε άδειο
Το «Διαγόρας» έφυγε χωρίς επιβάτες και οχήματα – Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι αγρότες και κτηνοτρόφοι
Λιμάνι Μυτιλήνης σε αποκλεισμό: Αγρότες μπλόκαραν την πρόσβαση – Πλοίο αναχώρησε άδειο
πλοίο
Απεργία στις 11/12: Δεμένα τα εμπορικά πλοία – Η ΠΕΝΕΝ προειδοποιεί με κλιμάκωση
Ναυτεργάτες απαιτούν αλλαγές στην επάνδρωση, νέες Συλλογικές Συμβάσεις και καλύτερες συνθήκες ασφάλειας στα RO/RO πλοία
Απεργία στις 11/12: Δεμένα τα εμπορικά πλοία – Η ΠΕΝΕΝ προειδοποιεί με κλιμάκωση
βια
Χολαργός: 14χρονος τραυματίστηκε με μαχαίρι μετά από στημένο ραντεβού – Αναζητούνται οι δράστες
Ανήλικοι φέρονται να παγίδεψαν τον 14χρονο με δόλωμα μία συνομήλική του – Τον μαχαίρωσαν τρεις φορές και εξαφανίστηκαν
Χολαργός: 14χρονος τραυματίστηκε με μαχαίρι μετά από στημένο ραντεβού – Αναζητούνται οι δράστες