Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Έτσι θα απαλλαγείτε από τα ενοχλητικά σπυράκια

Η ηλικία, τα γονίδια (κληρονομικότητα), το στρες, ο τρόπος ζωής, η φαρμακευτική αγωγή που τυχόν λαμβάνει κάποιος αλλά και η διατροφή είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την επιδερμίδα μας.

Αν και δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη δίαιτα που κάνει «θαύματα» ενάντια στα σπυράκια, οι ειδικοί συνιστούν τις παρακάτω τροφές για να μειώσετε τις φλεγμονές και τις κρίσεις ακμής, όπως αναφέρει το onmed.gr

Ξηροί καρποί

Tα φιστίκια Αιγίνης και τα καρύδια Βραζιλίας είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, η οποία προσδίδει λάμψη στο δέρμα. Μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι τα φιστίκια Αιγίνης βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου και της ινσουλίνης κατά τρόπο που συμβάλλουν στη μείωση της ακμής.

Από την άλλη, τα καρύδια Βραζιλίας παρέχουν σελήνιο, μια αντιοξειδωτική ουσία που προλαμβάνει τα σπυράκια χάρη στην αντιφλεγμονώδη δράση της.

Φρούτα

Τα μήλα, τα κεράσια, οι μπανάνες και τα σμέουρα είναι καλές πηγές βιταμινών με ευεργετική δράση για το δέρμα. Ωφέλιμα είναι επίσης και τα κόκκινα σταφύλια, χάρη στις αντιοξειδωτικές ουσίες που παρέχουν.

Τέλος, απαραίτητο στο πλαίσιο μιας διατροφής ενάντια στα σπυράκια και την ακμή είναι και το αβοκάντο, καθώς έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε.

Λαχανικά

Ιδιαίτερα ωφέλιμα για το δέρμα είναι τα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, το μαρούλι, το κέιλ, το μπρόκολο και οι λαχανίδες, καθώς προσφέρουν στον οργανισμό βιταμίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες, σίδηρο αλλά και ασβέστιο, συστατικά απαραίτητα για την ανάπλαση των δερματικών κυττάρων.

Τα πράσινα λαχανικά προστατεύουν επίσης το δέρμα από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες διασπούν το κολλαγόνο και γερνούν πρόωρα το δέρμα. Από την άλλη, τα λαχανικά με πορτοκαλί χρώμα, όπως η γλυκοπατάτα και το καρότο, συμβάλλουν στην αναδόμηση του κολλαγόνου και παρέχουν βιταμίνη Α, η οποία αποτρέπει την απόφραξη των πόρων του δέρματος.

Τσάι

Ιδιαίτερα το τσάι δυόσμου θεωρείται ότι επιδρά ευεργετικά στο δέρμα χάρη στην ιδιότητά του να μειώνει τα επίπεδα των ανδρογόνων, ορμονών που συμβάλλουν στην εμφάνιση της ακμής. Επίσης, το τσάι από κουρκουμά (κιτρινόριζα) έχει επουλωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, στοχεύοντας στα βακτήρια που προκαλούν τα σπυράκια.

Προϊόντα ολικής άλεσης

Η δράση τους κατά της ακμής οφείλεται στον χαμηλό γλυκαιμικό τους δείκτη αλλά και στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε σελήνιο. Μελέτη που δημοσιεύεται στο επίσημο περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Δερματολογίας έχει δείξει ότι μια διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και ταυτόχρονα πλούσια σε πρωτεΐνες συμβάλλει στην καταπολέμηση της ακμής και τη βελτίωση της όψης της επιδερμίδας σε διάστημα μόλις 12 εβδομάδων.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ναρκω
Ρεκόρ 25ετίας στη χρήση κάνναβης και εκρηκτική αύξηση της κοκαΐνης σε νέους
Οι έφηβοι πειραματίζονται περισσότερο με ουσίες, ενώ οι ειδικοί προειδοποιούν για τα νέα συνθετικά ναρκωτικά και τα επικίνδυνα «κοκτέιλ» χρήσης
Ρεκόρ 25ετίας στη χρήση κάνναβης και εκρηκτική αύξηση της κοκαΐνης σε νέους
μουδρου
Γυμνάσιο Μούδρου: Συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γεωλογίας με σημαντικές επιδόσεις
Συμμετοχή του Γυμνασίου Μούδρου στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γεωλογίας με σημαντικές επιδόσεις - Μοναδικό σχολείο που συμμετείχε από το Β. Αιγαίο
Γυμνάσιο Μούδρου: Συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γεωλογίας με σημαντικές επιδόσεις
seismos
Δίκτυο σχολικών σεισμογράφων στην Κρήτη - Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα
Περιφέρεια Κρήτης και ΕΛΜΕΠΑ παρουσιάζουν το καινοτόμο πρόγραμμα που έφερε τους μαθητές σε άμεση επαφή με την επιστημονική έρευνα
Δίκτυο σχολικών σεισμογράφων στην Κρήτη - Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα