Άνοια: Αυτό το τρόφιμο μειώνει κατά 28% τον κίνδυνο νόσησης
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Μισή κουταλιά κρατά το μυαλό σε επαγρύπνηση

Το ελαιόλαδο ενισχύει την υγεία του εγκεφάλου ενώ η τακτική κατανάλωσή του, συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανατηφόρου άνοιας.

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάστηκε στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής «Nutrition 2023», στη Βοστώνη, η λήψη προβιοτικών θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη της μείωσης της μνήμης που συνοδεύει τη γήρανση. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη (169 άτομα ηλικίας 52-75 ετών) με ήπια γνωστική εξασθένηση που έλαβαν το προβιοτικό Lactobacillus rhamnosus GG για τρεις μήνες είδαν αύξηση στις βαθμολογίες των γνωστικών τους λειτουργιών. Αυτή η βελτίωση συσχετίστηκε επίσης με αλλαγές στο εντερικό τους μικροβίωμα.

Η έρευνα αυτή, επεσήμαναν οι ερευνητές, μπορεί να ανοίξει το δρόμο για νέες, μη επεμβατικές θεραπείες που να αξιοποιούν το μικροβίωμα του εντέρου για να μετριάσουν τη γνωστική εξασθένηση στον γηράσκοντα πληθυσμό.

Σε άλλη έρευνα που παρουσιάστηκε στο ίδιο συνέδριο διαπιστώθηκε ότι το ελαιόλαδο ενισχύει την υγεία του εγκεφάλου και μάλιστα ότι η τακτική κατανάλωση ελαιόλαδου συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανατηφόρου άνοιας.

Οι ερευνητές ανέλυσαν ερωτηματολόγια διατροφής και αρχεία θανάτου για περισσότερους από 90.000 Αμερικανούς, που συλλέχθηκαν για πάνω από τρεις δεκαετίες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι κατανάλωναν πάνω από μισή κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο την ημέρα είχαν 28% χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν από άνοια σε σύγκριση με εκείνους που δεν κατανάλωναν ποτέ ή σπάνια ελαιόλαδο. Επιπλέον, η αντικατάσταση μόλις μιας κουταλιάς του γλυκού μαργαρίνης και μαγιονέζας με την αντίστοιχη ποσότητα ελαιόλαδου την ημέρα συσχετίστηκε με 8-14% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από άνοια.

Παλαιότερες μελέτες έχουν συνδέσει εξάλλου την υψηλότερη πρόσληψη ελαιόλαδου με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, ενώ η ενσωμάτωση του ελαιόλαδου στο μεσογειακό διατροφικό πρότυπο έχει επίσης αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην προστασία από τη γνωστική εξασθένηση.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αμφιθέατρο
Ακαδημαϊκή επίκληση προς όλα τα μέλη της ΓΣ του τμήματος Φυσικής και όχι μόνο
«Καθώς το Δημόσιο Πανεπιστήμιο εγκαταλείπεται, οι βασικές επιστήμες η Φυσική, τα Μαθηματικά, αλλά και οι ανθρωπιστικές επιστήμες απαξιώνονται,...
Ακαδημαϊκή επίκληση προς όλα τα μέλη της ΓΣ του τμήματος Φυσικής και όχι μόνο
αυτο
Τραγωδία στο Λονδίνο: Οικογένεια έπεσε από τον 36ο όροφο ουρανοξύστη λόγω της υγείας του παιδιού τους
Το δράμα πίσω από την αυτοκτονία του ζευγαριού και του 9χρονου γιου τους
Τραγωδία στο Λονδίνο: Οικογένεια έπεσε από τον 36ο όροφο ουρανοξύστη λόγω της υγείας του παιδιού τους
kafsonas
Φαινόμενο Ελ Νίνιο 2026: Γιατί οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για ακραίο καύσωνα και ξηρασία
Οι δυσοίωνες κλιματικές προβλέψεις και ο κίνδυνος για την παγκόσμια οικονομία
Φαινόμενο Ελ Νίνιο 2026: Γιατί οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για ακραίο καύσωνα και ξηρασία