Αυτοκίνητα
Πότε πρέπει να αλλάζω ταχύτητα για να μην «καίω» βενζίνη

Κάθε οδηγός θα πρέπει να συμβουλευτεί τις πληροφορίες που παρέχονται από τον κατασκευαστή και είναι σχετικές με την απόδοση του κινητήρα του αυτοκινήτου του.
Η σωστή αλλαγή ταχυτήτων είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να μην καίμε πολύ βενζίνη. Αλλάζοντας ταχύτητες στο κιβώτιο του αυτοκινήτου στις σωστές στροφές, εκτός από μείωση στην κατανάλωση, μειώνονται οι φθορές στα κινούμενα μηχανικά μέρη του μοτέρ, ενώ αυξάνεται και η διάρκεια ζωής του κιβωτίου και του συμπλέκτη.

Αρχικά, κάθε οδηγός θα πρέπει να συμβουλευτεί τις πληροφορίες που παρέχονται από τον κατασκευαστή και είναι σχετικές με την απόδοση του κινητήρα του αυτοκινήτου του.
 
Ειδικότερα, θα πρέπει να δει σε ποιες στροφές ο κινητήρας αποδίδει την μέγιστη ισχύ και ακόμη πιο σημαντικό, ποιες είναι οι στροφές που επιτυγχάνεται η μέγιστη τιμή της ροπής. Στις στροφές όπου παράγεται η μέγιστη τιμή της ροπής, ο κινητήρας λειτουργεί στην βέλτιστη περιοχή του εκεί όπου παράγει το περισσότερο δυνατό έργο με την μικρότερη «σπατάλη» καυσίμου.

Πότε πρέπει να αλλάζουμε ταχύτητα

Αν λοιπόν, όπως αναφέρει το carandmotor.gr, θέλουμε να εξοικονομήσουμε καύσιμο, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να αλλάζουμε ταχύτητες στο κιβώτιο σε στροφές που βρίσκονται κοντά στην εμφάνιση της μέγιστης τιμής της ροπής.

Για παράδειγμα στους σύγχρονους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης η μέγιστη τιμή της ροπής κάνει την εμφάνισή της μεταξύ 2.000-2.500 σ.α.λ., ενώ στους κινητήρες diesel μεταξύ 1.500-2.000 σ.α.λ. Στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες η μέγιστη τιμή της ροπής κάνει συνήθως την εμφάνισή της μεταξύ 3.500-4.000 σ.α.λ. Έτσι αν αλλάζουμε ταχύτητες σε αυτό το φάσμα λειτουργίας -ή και λίγο πριν την μέγιστη ροπή-, το όφελος αναφορικά με την εξοικονόμηση καυσίμου είναι σημαντικό.

Αν θέλουμε να εκμεταλλευτούμε την συνολική απόδοση του κινητήρα μας, τότε οι αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο θα πρέπει να πραγματοποιούνται αφού οι στροφές ξεπεράσουν την μέγιστη τιμή της ροπής κατά 500 με 1.000 σ.α.λ.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα φέρουν και ένδειξη στον πίνακα πληροφοριών η οποία προτρέπει τον οδηγό είτε να ανεβάσει είτε να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο (αν δεν είναι αυτόματο) και αυτή η ένδειξη αποτελεί επίσης έναν πολύ καλό σύμβουλο για το πότε πρέπει να αλλάξουμε ταχύτητα.

Έτσι, με την επιλογή της επόμενης ταχύτητας στο κιβώτιο οι στροφές του κινητήρα βρίσκονται πάλι στο καλό φάσμα λειτουργίας του και το μοτέρ μπορεί να προσφέρει τις δυνατές επιταχύνεις που απαιτεί ο οδηγός. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μπέιμπι σίτερ έδινε κορίτσια ΑμεΑ μόλις 3 ετών στον σύντροφό της για να τα κακοποιεί σεξουαλικά
Φρίκη: Μπέιμπι σίτερ έδινε κορίτσια ΑμεΑ μόλις 3 ετών στον σύντροφό της για να τα κακοποιεί σεξουαλικά
Καταδικάστηκε σε 100 χρόνια φυλακή - Στο αυτοκίνητο του φίλου της βρέθηκαν έξι σκληροί δίσκοι με εκατοντάδες βίντεο φρίκης
Φρίκη: Μπέιμπι σίτερ έδινε κορίτσια ΑμεΑ μόλις 3 ετών στον σύντροφό της για να τα κακοποιεί σεξουαλικά
συντ
Πρόωρη συνταξιοδότηση: Ποιοι κερδίζουν έως και 110 ευρώ περισσότερα τον μήνα το 2025 – 2026

Η πρόωρη συνταξιοδότηση αποκτά νέο νόημα για χιλιάδες ασφαλισμένους, καθώς η χρονική στιγμή της εξόδου από την εργασία μπορεί να καθορίσει το...

Πρόωρη συνταξιοδότηση: Ποιοι κερδίζουν έως και 110 ευρώ περισσότερα τον μήνα το 2025 – 2026
Ξένια Αλεξάντροβα
«Όλα είχαν καλυφθεί με αίμα»: Πέθανε 30χρονο μοντέλο μετά από φρικτό τροχαίο με άλκη
«Βάφτηκαν» όλα με αίμα: 30χρονο μοντέλο έχασε τη ζωή του μετά από τρομακτικό τροχαίο με άλκη
«Όλα είχαν καλυφθεί με αίμα»: Πέθανε 30χρονο μοντέλο μετά από φρικτό τροχαίο με άλκη