UNESCO: Το ένα τρίτο των μαθητών στον κόσμο δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό
Ένα σχολείο στα τρία δεν έχει βασικές εγκαταστάσεις υγιεινής. Σχεδόν τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις για το πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Και η πρόοδος που σημειώνεται είναι πολύ αργή

Το ένα τρίτο των παιδιών στον κόσμο δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό στο σχολείο του, κάτι το οποίο έχει αντίκτυπο όχι μόνον στην υγεία των παιδιών αυτών, αλλά περιορίζει επίσης την ικανότητά τους για μάθηση, επισημαίνεται σε έκθεση της UNESCO που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

"Σε παγκόσμια κλίμακα, σχεδόν ένα σχολείο στα τρία δεν έχει πόσιμο νερό (...). Ένα σχολείο στα τρία δεν έχει βασικές εγκαταστάσεις υγιεινής. Σχεδόν τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις για το πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Και η πρόοδος που σημειώνεται είναι πολύ αργή", επισημαίνεται στην έκθεση με τίτλο: "Έτοιμοι για μάθηση και ευημερία: υγεία στο σχολείο και διατροφή στον κόσμο".

"Τα παιδιά χωρών χαμηλού εισοδήματος είναι λιγότερο πιθανό να πηγαίνουν σε σχολεία που προσφέρουν αυτές τις βασικές υπηρεσίες και η κάλυψη είναι η χαμηλότερη στην υποσαχάρια Αφρική και στον Ειρηνικό", προστίθεται στην έκθεση.

Η έλλειψη αυτή υποδομών εμποδίζει τα σχολεία να προσφέρουν "ασφαλές περιβάλλον, που προστατεύει από τις ασθένειες, την COVID-19, τα παράσιτα, τα αναπνευστικά νοσήματα, την διάρροια", σημειώνει η Εμιλί Σιντανέρ, η συντονίστρια της έκθεσης αυτής της UNESCO, απαντώντας σε ερώτηση του AFP.

Αυτό αποτελεί κυρίως "πρόκληση" για τα κορίτσια, και ορισμένες φορές και τις διδάσκουσες, οι οποίες "δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τις ημέρες του κύκλου τους", κάτι το οποίο εμποδίζει "την ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση για τα κορίτσια", υπογραμμίζει η ειδική αυτή σε θέματα υγείας και σχολικής διατροφής.

Στο Μπουτάν, ένα τέταρτο των κοριτσιών δεν πάει σχολείο κάποιες φορές στη διάρκεια του κύκλου του, κάτι το οποίο επίσης συμβαίνει για ένα κορίτσι στα πέντε στην Ακτή Ελεφαντοστού και για ένα στα επτά στην Μπουρκίνα Φάσο, διευκρινίζει.

Ο αντίκτυπος είναι επίσης μεγάλος στον παιδικό υποσιτισμό, καθώς τα σχολεία που δεν έχουν πόσιμο νερό δεν μπορούν να μαγειρέψουν για τους μαθητές τους, επισημαίνει η Σιντανέρ.

"Υπάρχει ανάγκη να επενδυθούν περισσότερα στο νερό και στην υγιεινή", διότι αυτό επιτρέπει "ποιοτική μάθηση", τονίζει.

Αντιθέτως, καθώς η πείνα επιβαρύνει τη συγκέντρωση και την όρεξη για γνώση, "αν οι μαθητές δεν είναι υγιείς, δεν τρέφονται καλά και δεν προστατεύονται στο σχολείο, είναι ακόμη πιο δύσκολο γι'αυτούς να αποκτήσουν τις γνώσεις που μπορεί να τους μεταδώσει το σχολείο", καταλήγει η ειδική.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

edra.jpg
Η άσκηση της παιδαγωγικής σε χαλεπούς καιρούς: Ένα πεδίο σύγκλισης της «χαρούμενης γνώσης», της επισφαλούς εργασίας και της δημιουργικής αϋπνίας
«Άναρχα, κατά πώς φαίνεται, μπήκα κιόλας στο πολύπαθο πεδίο της λεγόμενης «δημιουργικής γραφής», ένα θέμα που εμπίπτει στο μενού του Συνεδρίου, αν...
Η άσκηση της παιδαγωγικής σε χαλεπούς καιρούς: Ένα πεδίο σύγκλισης της «χαρούμενης γνώσης», της επισφαλούς εργασίας και της δημιουργικής αϋπνίας
avgo
Αυγά: Πόσο πρέπει να τα μαγειρεύουμε για να μειωθεί ο κίνδυνος καρκίνου
Τα αυγά αποτελούν μια πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης και σίγουρα μια καλύτερη επιλογή πρωινού συγκριτικά με άλλα δημοφιλή πρωινά γεύματα πλούσια σε ζάχαρη...
Αυγά: Πόσο πρέπει να τα μαγειρεύουμε για να μειωθεί ο κίνδυνος καρκίνου