Χαιρετίστε τα ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων - Νέος υπερσύγχρονος Κεντρικός Σταθμός ΚΤΕΛ Αθηνών στον Ελαιώνα!
Ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ της πρωτεύουσας, που θα αναγερθεί σε οικόπεδο 64 στρεμμάτων στον Ελαιώνα και φιλοδοξεί να γίνει ένα από τους πιο σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους τη Αθήνας. Η σχεδίασή του και οι υποδομές του θα θυμίζουν τερματικό σταθμό σύγχρονου αεροδρομίου με καταστήματα και υποδομές.

Αναμόρφωση του κυκλοφορικού ιστού και σημαντικά οφέλη για το επιβατικό κοινό θα είναι μερικά μόνο από τα οφέλη από την κατασκευή του νέου κεντρικού σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα.

Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα, που μετρά 25 χρόνια ως έργο μακέτας, θεωρείται υψίστης σημασίας για τον νομό Αττικής. Ο προϋπολογισμός του εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ.

ksyl.jpg

Ο νέος τερματικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, ενώ η πρόσβαση σε αυτούς γίνεται οδικώς με αυτοκίνητο, ταξί ή αστικά λεωφορεία.

Ο νέος τερματικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2022 και η ολοκλήρωσή του θα σημάνει το τέλος εποχής για τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού), συνενώνοντας τις υπηρεσίες τους.

Η έναρξη λειτουργίας του υπερ-σταθμού αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η λεωφόρος Kηφισού, αλλά και η λεωφόρος Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραϊσκάκη.

Με βάση τον σχετικό σχεδιασμό, ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που θα θυμίζει τερματικό σταθμό μεγάλου αεροδρομίου, θα είναι συνολικής επιφάνειας 40.000 τ.μ.

Αναμένεται να γίνει "τοπόσημο" για την Αθήνα, καθώς θα είναι το πλέον σύγχρονο κτίριο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.

Ο σταθμός, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα περιλαμβάνει εμπορικούς χώρους 11.750 τ.μ., χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος 1.500 τ.μ., χώρους στάθμευσης 572 θέσεων και ελεύθερους χώρους πρασίνου 20.000 τ.μ.

ktel_elaionas.jpg

Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη, το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα απαρτίζεται από τα ακόλουθα κτήρια.

Κτήριο Α

Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ (σε δύο στάθμες +25,70 και +37,40), τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.

Κτήριο Β

Αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού.

Περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.

Κτήριο Γ

Εκεί θα βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης/αποβάθρες των λεωφορείων διεθνών προορισμών.

Κτήριο Δ (συνοδευτικό)

Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/απόσυρσης των λεωφορείων.

Σημειώνεται δε ότι στους χώρους του ΚΣΥΛ θα φιλοξενούνται και βοηθητικές υπηρεσίες όπως η αίθουσα αναμονής επιβατών, τα εκδοτήρια, οι αποθήκες αποσκευών, το γραφείο απόθεσης παραλαβής, αποθήκη ασυνόδευτων αποσκευών και θεμάτων, χώροι για τις διοικητικές υπηρεσίες, πρατήριο καυσίμων για τα λεωφορεία, πλυντήριο και συνεργείο επισκευών των λεωφορείων.

Παράλληλα, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ’ ελάχιστον 30% του οικοπέδου.

Η είσοδος των λεωφορείων του ΚΤΕΛ στον σταθμό θα γίνεται μέσω της οδού Καστοριάς, ενώ θα υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης, για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια.

Οι συνολικές θέσεις θα ανέρχονται σε 70, και θα μοιράζονται στους δύο ορόφους του Κτηρίου Α.

Ειδικότερα, στον χαμηλότερο όροφο οι θέσεις στάθμευσης λεωφορείων αντιστοιχούν σε 31θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, σε 1 θέση στάθμευσης για 12μετρο λεωφορείο και σε δύο θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης.

Συνολικός αριθμός θέσεων: 34.

Στον υψηλότερο όρο του Κτηρίου Α, θα διατίθενται 32 θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, 2 θέσεις για 12μετρα λεωφορεία και σε 2 θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης.

Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας συγκοινωνιακός κόμβος μετεπιβίβασης, ο οποίος θα υποστηρίζεται από:

Το Μετρό, μέσω του σταθμού «Ελαιώνας», με τον οποίο γειτνιάζει άμεσα

Το σταθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ (αφετηρία/τέρμα)

Αφετηρία Λεωφορειακών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Δυτικής Αττικής

Χώρο Στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και δικύκλων (park & ride)

Χώρους μετεπιβίβασης από/ προς τα ταξί

Χώρους στάσης δικύκλων και ΙΧ αυτοκινήτων για μετεπιβίβαση (kiss & ride)

Χώρους υποστήριξης πρακτορείων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, οι οποίοι θαπεριληφθούν, κατά το δυνατόν, στις εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ.

Σταθμός Λαρίσης

Στο τελικό στάδιο υλοποίησης εισέρχεται η αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της πρωτεύουσας, γνωστού και ως Σταθμού Λαρίσης, με την υπογραφή της σύμβασης για τη β’ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών.

Η β’ φάση ανάπτυξης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριετίας. Το έργο αφορά την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κ.λπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

Ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η κοινοπραξία Ιntrakat - Σιδηροδρομικά Έργα - Σταθμός Αθηνών, με τον διακριτικό τίτλο "Κοινοπραξία Σταθμός Αθηνών".

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη" (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά την:

- Πλήρη κατασκευή νέων αποβαθρών Νο 1, 2 και 3 (των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6) του Σ.Σ. Αθηνών μετά των προσωρινών στεγάστρων και των εργασιών Η/Μ που καθιστούν τις αποβάθρες λειτουργικές.

- Κατασκευή της επιδομής των γραμμών 1 έως και 6 του Σ.Σ. Αθηνών.

- Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στις γραμμές 1 έως και 6 του Σ.Σ Αθηνών.

- Ολοκλήρωση της κατασκευής της Υπόγειας Διάβασης του σταθμού με τις κλίμακες, τους ανελκυστήρες και τη σύνδεση με τον Σταθμό "Λαρίσης" της Αττικό Μετρό Α.Ε.

- Καθαίρεση της παλαιάς υπόγειας πεζοδιάβασης και ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας μικρής Κάτω Διάβασης Πεζών.

- Κατασκευή τριών μεταλλικών Άνω Πεζοδιαβάσεων εντός των ορίων του Σ.Σ. Αθηνών.

- Ολοκλήρωση του ανισόπεδου Κόμβου της οδού Πέλοπος στην είσοδο του Σ.Σ. Αθηνών.

- Ολοκλήρωση της κατασκευής της Κάτω Διάβασης Οχημάτων και Πεζών της οδού Δομοκού στην έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών.

- Κατασκευή των υπολειπόμενων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Αθηνών (ηλεκτροφωτισμός, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια).

- Αναμόρφωση του κυκλοφοριακού ιστού της ευρύτερης περιοχής με την κατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, αποκατάσταση εγκαταστάσεων και κτιρίων, έργων πρασίνου και περίφραξης του Σ.Σ. Αθηνών, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου.

Το έργο αυτό, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, θα λύσει ένα πρόβλημα δεκαετιών και θα βάλει τέλος στην ταλαιπωρία των επιβατών, καθώς επιτέλους θα υπάρχει υπόγεια σύνδεση του Μετρό της Αθήνας με τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Με την ολοκλήρωση των εργασιών σύνδεσης με το Μετρό και της κατασκευής νέων αποβαθρών, η πρωτεύουσα θα έχει έναν σύγχρονο και αποτελεσματικό σταθμό, που θα παρέχει σιδηροδρομικές υπηρεσίες ευρωπαϊκού επιπέδου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα