lekkas plymmires
Είχαν προσδιοριστεί «με κάθε δυνατή ακρίβεια» όλες οι καμένες περιοχές στις οποίες έπρεπε να γίνει παρέμβαση, σημειώνει ο Ευθύμης Λέκκας - Προτιμήθηκαν «ολιστικές παρεμβάσεις που δεν βοηθούν»

Είχαν προσδιοριστεί «με κάθε δυνατή ακρίβεια» όλες οι καμένες περιοχές στις οποίες έπρεπε να γίνει παρέμβαση, ώστε να αποφευχθούν οι πλημμύρες. Αυτό υπογραμμίζει ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ), Ευθύμης Λέκκας, για πλημμυρικά φαινόμενα που έπληξαν την πυρόπληκτη Εύβοια. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, προτιμήθηκαν «ολιστικές παρεμβάσεις που δεν βοηθούν αυτή τη στιγμή που τρέχουμε να προλάβουμε».

Ο κ. Λέκκας, μιλώντας στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», επισήμανε ότι ο ΟΑΣΠ είχε καταρτίσει ένα χάρτη μεγάλης πιθανότητας εμφάνισης πλημμυρικών φαινομένων σε όλες τις περιοχές, που υπήρξαν φωτιές, ο οποίος συμπεριλήφθηκε στην επιστημονική έκδοση του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο καθηγητής αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Κύπρου, όπου εκδηλώθηκαν την ίδια περίοδο παρόμοια φαινόμενα και μέσα σε δύο μήνες σε μια αντίστοιχη περιοχή έγιναν στοχευμένα έργα.

Συγκεκριμένα σημείωσε ότι δύο μήνες μετά τις μεγάλες πυρκαγιές στην Κύπρο, όπου ο ίδιος ήταν ένας από τους σχεδιαστές των έργων, έχουν ολοκληρωθεί 64 φράγματα σε στοχευμένα σημεία και με κατάλληλες τεχνικές προδιαγραφές. Προσέθεσε ότι ο σχεδιασμός της Κύπρου αφορούσε ανάλογο χρονικό διάστημα, με αυτό που είχαμε μπροστά μας σε ότι αφορά τα μέτρα που χρειάζονταν για την Εύβοια και τις άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Τέλος επισημαίνει πως ο χειμώνας είναι μπροστά και έχουμε ακόμα χρόνο για τις κατάλληλες παρεμβάσεις, ενώ το Πανεπιστήμιο Αθηνών δύναται να συμβάλλει με τη τεχνογνωσία του. Σημειώσε πως «μπλέξαμε στην γραφειοκρατία μεταξύ φορέων, υπουργείων, περιφερειών, δήμων και όσων ασχολούνται ή θέλουν να ασχοληθούν με αυτά τα ζητήματα».

Ο κ. Λέκκας χαρακτήρισε ολέθριο σφάλμα να περιοριστούμε στην ολιστική προσέγγιση με την κατασκευή φραγμάτων και κορμοδεμάτων, αναφερόμενος στο παράδειγμα τις Κινέτας όπου τα παραπάνω έργα συνέβαλλαν αρνητικά στις πλημμύρες, με τα κορμοδέματα να φράζουν γέφυρες και αγωγούς αποτέλεσμα να πλημμυρίσει η περιοχή. «Θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στο τι κατασκευάζουμε, πως κατασκευάζουμε και σε ποια σημεία τα κατασκευάζουμε», κατέληξε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
Εκπαιδευτικοί της Κεφαλονιάς και Ιθάκης καταγγέλλουν την κυβερνητική επίσκεψη ως επικοινωνιακή προπαγάνδα – «Απαιτούνται λύσεις, όχι βιτρίνες»
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
καιρός βροχές
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
Φθινοπωρινή μεταβολή με βροχές, καταιγίδες και πτώση θερμοκρασίας – Πού θα χτυπήσουν τα φαινόμενα
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;
​​​​​​​Η χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα, η έλλειψη στρατηγικής και ο φόβος της καινοτομίας κρατούν την Ελλάδα πίσω στη νέα τεχνολογική εποχή
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;
eidiki_agogi_4.jpg
ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Νέα προκήρυξη για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής
Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η νέα προκήρυξη του ΑΣΕΠ (4ΕΑ/2025), που αφορά την κατάταξη υποψηφίων εκπαιδευτικών κατηγορίας ΤΕ στην Πρωτοβάθμια και...
ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Νέα προκήρυξη για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής