Κορονοϊός: 5 μύθοι - Οι απαντήσεις των επιστημόνων
5 μύθοι για τον κορονοϊό…

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Λίνα Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ) παρουσιάζουν δεδομένα που καταρρίπτουν 5 μύθους για τον κορωνοϊό.

Μύθος 1ος: Ο ιός SARS-CoV-2 δημιουργήθηκε σε εργαστήριο.

Απάντηση 1η: Οι επιστήμονες παγκοσμίως εξακολουθούν να εξετάζουν την προέλευση του ιού SARS-CoV-2, αλλά τα δεδομένα δείχνουν ότι είναι απίθανο να δημιουργήθηκε από κάποιον άνθρωπο στο εργαστήριο. Με βάση τις μελέτες και άλλων κορωνοϊών, φαίνεται να ξεκίνησε από νυχτερίδες και να μεταφέρθηκε στους ανθρώπους.

Μύθος 2ος: Τα εμβόλια έναντι COVID-19 δεν είναι ασφαλή, επειδή οι φαρμακευτικές εταιρείες τα δημιούργησαν πολύ γρήγορα.

Απάντηση 2η: Επειδή βρισκόμαστε σε παγκόσμια πανδημία, οι φαρμακευτικές εταιρείες επένδυσαν πολλά χρήματα και συνεργάστηκαν με σημαντικούς επιστήμονες, ώστε να παράξουν γρήγορα τα εμβόλια έναντι COVID-19. Η ταχύτητα παραγωγής τους δεν σημαίνει ότι τα εμβόλια δεν είναι και ασφαλή. Όλα πέρασαν από τις απαραίτητες μελέτες και πήραν έγκριση από ρυθμιστικούς παράγοντες, όπως ο FDA στις ΗΠΑ και ο EMA στην Ευρώπη.

Μύθος 3ος: Κάνοντας το εμβόλιο, θα νοσήσω με COVID-19.

Απάντηση 3η: Κανένα από τα διαθέσιμα εμβόλια δεν περιέχουν τον ζωντανό ιό που προκαλεί την COVID-19. Άρα, δεν μπορούν να κάνουν κανέναν να αρρωστήσει από τη νόσο αυτή.

Μύθος 4ος: Η ανοσία της αγέλης μετά από νόσηση θα επιβραδύνει την εξάπλωση του ιού SARS-CoV-2.

Απάντηση 4η: Η ανοσία της αγέλης επέρχεται όταν αρκετά μεγάλο μέρος του πληθυσμού την έχει αναπτύξει, ώστε αυτό να σταματάει τη μετάδοση του ιού στον υπόλοιπο πληθυσμό. Για να επιτευχθεί αυτό με φυσικό τρόπο (δηλαδή μετά από μόλυνση με τον SARS-CoV-2) για την COVID-19 θα πρέπει 70% του πληθυσμού να νοσήσει και να επιβιώσει. Αυτό όμως, αν αφεθεί να συμβεί, θα προκαλέσει εκατομμύρια νοσηλείες και θανάτους. Η εναλλακτική είναι οι μαζικοί εμβολιασμοί, που επιφέρουν επίσης ανοσία, και αυτό ακριβώς συνιστούν οι επιστήμονες παγκοσμίως.

Μύθος 5ος: Πίνοντας ζεστό νερό, μειώνεται το φορτίο του κορoνοϊού στο λαιμό μας.

Απάντηση 5η: Ενώ το νερό είναι ζωτικής σημασίας για τη γενική μας υγεία, τα επιστημονικά δεδομένα δεν υποστηρίζουν την ιδέα ότι το να πίνουμε ζεστό νερό μας προστατεύει από COVID-19. Το μόνο ίσως που μπορεί να κάνει είναι να καταπραΰνει το λαιμό ή να μας ανακουφίσει από βήχα. Αντί λοιπόν να πίνουμε ζεστό νερό, καλύτερα να πλένουμε συχνά τα χέρια μας με αυτό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Νηπιαγωγεία - Δημοτικά: Αυτό είναι το νέο μάθημα τον Σεπτέμβριο

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

το κτίριο της πρυτανείας του ΕΚΠΑ
Το ΕΚΠΑ φιλοξενεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη Γενική Συνέλευση και το σεμινάριο Πρυτάνεων του Δικτύου UNICA
Ευρωπαϊκοί Πρυτάνεις στο ΕΚΠΑ: Διεθνής συνέργεια για το μέλλον της εκπαίδευσης
Το ΕΚΠΑ φιλοξενεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη Γενική Συνέλευση και το σεμινάριο Πρυτάνεων του Δικτύου UNICA
pyspe_a_athinas.jpg
33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας: Προκλήσεις στα νηπιαγωγεία και η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στο επίκεντρο
Αναλυτική ενημέρωση από την 33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας
33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας: Προκλήσεις στα νηπιαγωγεία και η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στο επίκεντρο
ΑΣΕΠ
ΑΣΕΠ: 242 Θέσεις μόνιμου προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με προτεραιότητα σε άτομα με αναπηρία

Στις 17 Ιουνίου 2025, εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα της Προκήρυξης 6Κ/2024 του

ΑΣΕΠ: 242 Θέσεις μόνιμου προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με προτεραιότητα σε άτομα με αναπηρία