coca cola
Της Δήμητρας Μυριλλα

Τις τελευταίες ώρες η Αθήνα και κυρίως τα σημεία που βρίσκονται κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους έχει γεμίσει με τα καινούργια μπουκάλια της Coca – Cola,  τα οποία φέρουν ως ετικέτες τον Παρθενώνα, τη Βουλή, το Ηρώδειο ενώ τα αντίστοιχα νέα μπουκάλια της εταιρείας που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη φέρουν ετικέτες με τον Λευκό Πύργο.

Η εν λόγω πολυεθνική θεωρεί τα μνημεία τσιφλίκι της και κατ’ αυτή τη λογική θεωρεί ότι δικαιούται να τα καπηλεύεται ως αγοραίο εργαλείο ώστε το συμβολικό κεφάλαιο που αντλεί από αυτά να μετατρέπεται και σε πραγματικό κεφάλαιο. Στο παρελθόν είχε απεικονίσει τους κίονες του Παρθενώνα ως μπουκάλια Coca – Cola, χωρίς βέβαια να ζητήσει άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού και φυσικά η διαφήμιση αποσύρθηκε.

Τώρα γεμίζει την αγορά με τις φωτογραφίες του Παρθενώνα και τον μετατρέπει σε τρυκ της διαφημιστικής της καμπάνιας επιστρατεύοντας το χυδαίο εύρημα της «εταιρικής ευθύνης» και της «αγάπης» της εταιρείας για την πολιτιστική κληρονομιά (δες σχετική καταχώρηση της πολυεθνικής https://www.coca-cola.gr/articles/ta-pente-sylektika-moukalia-tis-coca-cola-mas-taksidevoun-se-magikous-ellinikous-proorismous?fbclid=IwAR1Tnc_na1bmES6YIzyum_2YP3ikAoPnD2nOoWUOvPiblPA7szqI8YXoang).

Και προκύπτουν τα εύλογα ερωτήματα:

Η εταιρεία προέβη σε αυτή την διαφημιστική καμπάνια αυτοκρατορικώ τω τρόπω (οπότε φέρει ευθύνες και πρέπει να κληθεί να αποσύρει τη διαφήμιση) ή ακολούθησε τη νόμιμη οδό και πήρε άδεια από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για να κάνει διαφημιστική χρήση του Παρθενώνα και άλλων μνημείων;

Εάν δεν πήρε άδεια από το ΚΑΣ, πήρε άδεια από Τοπικό Συμβούλιο ή από τις αρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων;

Εάν έχει δοθεί άδεια με ποιους όρους δόθηκε, αλλά κυρίως με ποια κριτήρια επετράπη τέτοιου είδους αγοραία χρήση των μνημείων;

Είναι προφανές πως σε οποιαδήποτε περίπτωση οι ετικέτες των μνημείων στα μπουκάλια της πολυεθνικής πρέπει να αποσυρθούν. Αλλά είναι περισσότερο προφανές που εδράζονται τέτοιες ενέργειες εκτός βέβαια από την εγγενή χυδαιότητα και απληστία του κεφαλαίου όπου γης.

Όταν ο βασικός προσανατολισμός της εκπορευόμενης από το κράτος και όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων είναι η εμπορευματοποίηση ή και η εξολόθρευση της ιστορικής μνήμης είτε άμεσα (βλ. επένδυση στο Αφάντου της Ρόδου, εμπορικό κέντρο στην Ακαδημία Πλάτωνος) είτε έμμεσα και διαμεσολαβημένα (βλ. Διάζωμα), όταν αυτή η πολιτική εγγράφεται στις κατευθύνσεις της Ε.Ε., όταν συστηματικά απαξιώνεται η Αρχαιολογική Υπηρεσία προς όφελος της αγορά, τότε μάλλον ούτε η Ακρόπολη μπορεί να γλιτώσει…

Πηγή: imerodromos.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σπαζοκεφαλιά-γρίφος
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
Ανακαλύψτε την απάντηση σε αυτόν τον γρίφο και διαπιστώστε αν έχετε εξαιρετική αντίληψη και λογική σκέψη
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
robot
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
Η Αμερική επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Κίνα προηγείται ήδη στην κούρσα των ανθρωπόμορφων ρομπότ — και διαμορφώνει τη βιομηχανία του...
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
mathites
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
Στη 42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, οι Έλληνες μαθητές κέρδισαν δύο αργυρά και τέσσερα χάλκινα μετάλλια
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα